Tulipa taas paha mieli ystävän vierailusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "MiE"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"MiE"

Vieras
Aina on tarve nostaa itsensä jalustalle. Kuinka on ostettu lapsille sitä ja tätä, tietäen kuinka itselläni ei ole välttämättä varaa ostaa sitä kallista joululahjaa omalle lapselleni. Välillä tuntuu että yrittää tahallaan ärsyttää jopa lastani, lupaamalla omille lapsilleen ostaa jotain kivaa kyseisenä päivänä. Ja tottakai minun lapselle tulee paha mieli kun hän ei saa samaa, jotenkin on vain aivan turhaa aikuiselta ihmiseltä alkaa "provosoimaan" pientä lasta.

Tässä ei ole kateudesta kyse, ottaa vaan päähän se että omaa kehua kyllä riittää ja omista asioista jauhetaan jatkuvasti. Jos itse yritän lastani kehua tai jotain kuulumisia kertoa, niin asia käännetään melkein samantien häneen ja siihen mitä hän on lapsiensa eteen tehnyt. Sellaista jatkuvaa "piilo-vertailua" asiassa kuin asiassa.

Kai tässä täytyy pitää jonkinlaista hajurakoa, koska itseltä alkaa energia loppumaan.

Mulla on yksi kaveri,jota en halua tavata hänen pyynnöistään huolimatta. Ehkä muuten vielä menisi, mutta hän halveksuu miestäni, koska hänellä ei ole yliopistokoulutusta. Jos selkeästi tuntuu, ettei kaveruussuhde toimi, niin helpompi on olla ilman.

Mulla on yksi kaveri, joka aina tavatessa puhuu pahaa muista. Tämän vuoksi yritän tavata mahdollisimman harvakseltaan. Tiedän, että koska haukkuu mulle kaikkia muita, niin haukkuu varmasti myös minua niille muille. Mitä vähemmän on tekemisissä, sitä vähemmän on sanottavaa. Harmittaa hänen lasten puolesta. He kun tykkäävät leikkiä meidän lasten kanssa.

Yhteistyössä