Tulipa hyvä mieli...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ämmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Uskoisin, että joukossa tyhmyys tiivistyy.

On tietty vanhempia, joiden mielestä on ihan okei haistatella tuntemattomille, mutta haluan uskoa siihen että suurin osa ei sellaista hyväksy, ja puuttuisi asiaan jos tietäisi. Vaan nuoriso on tietyssä iässä aika pässiä sakkia, kun niitä on koolla kolme tai enemmän.

Minusta aikuisen ei kannata alentua huutelemaan takaisin tai haistattelemaan. Oon huomannut, että niiden "kammottavimpienkin" teinien/esiteinien kanssa pääsee tosi pitkälle olemalla asiallinen ja mukava.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Tulivat vastaan pyörillä kuinka sattuu poukkoillen niin, että sain miettiä mistä tästä itte pääsee menemään. Ja sitte selän takana heti nälvitään. Mun mielestä tuollaaset kakarat tarvitteekin pientä palautusta maanpinnalle.

Minä olisin sanonut kauniisti, että anteeksi pojat mutta voisitteko väistää.

Ei ne ehkä tajunneet edes olevansa tiellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Minä olisin sanonut kauniisti, että anteeksi pojat mutta voisitteko väistää.

Ei ne ehkä tajunneet edes olevansa tiellä.

Peesi. Muistan ettei sitä nuoruudessa aina tajunnut ettei 3 pyörää rinnakkain pyörätiellä ole kovin hyvä idea :)

Mä en kyllä jaksa uskoa, että takaisin huutamalla ja haukkumalla saadaan mitään respectiä nuorilta..mutta ymmärrän kyllä, että niihin joskus menee hermot.
Mä taas olen ollut liiankin kiltti...olisi pitänyt pikkasen enemmän viimeksi paukuttaa kun kaksi pihamme häirikköä olivat harrastaneet tulitikkuleikkejä rapussamme....sanoin vaan pojille, että se on tosi vaarallista vaikka jo niiden pallipäiden näkeminen ärsyttää..ovat nimittäin aikaansaapia veijareita mm. rikkomisen, metelöinni ja sotkemisen saralla ja AINA siellä missä tapahtuu...paitsi etteivät ole koskaan tehneet mitään... :whistle: :headwall: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis äskeisestä omasta ketjustani oppineena niin antaa kaikkien kukkien kukkia ja odotappas vaan kun omat räkänokkasi ovat teinejä ja tuo kuuluu ihan teinien normikäytökseen.

Ei muuten kuulu kaikkien. Kerran kaaduin ostarilla jäätiköllä pyörällä, koko nuorisoporukka tuli kyselee, sattuiko. Uskon myös oman teinini olevan samanmoinen, ainakin pihan mummot tykkäävät. Kantaa jopa yhdelle paikalle sattuessaan kauppakassit sisälle autoltaan.
Fiksujakin nuoria on, ehkä kotoonsa oppineet käytöstapoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Se johtuu siitä että lapsukaisia herranterttujamme kasvatetaan (tai jätetään kasvattamatta) hiukan eritavalla kuin jokunen vuosi sitten.

Omasta nuoruudestani musitan että tuollainen käytös kuului niille murheenkryyneille, ei yleisesti 'normaaliin' nuorison käyttäytymiseen.

Mutta ainakin mun perheessäni se kouliminen yhteiskuntakelpoiseksi alkoikin jo varhain.
Kuten vanhempieni ystäväpiirissä valtaosin.

Juu olisin kyllä saanut ympäri korvien tollasesta. Kai tämä on sitä kun nykyään lasten tarvii antaa olla luovia ja toteuttaa itseään ja näyttää (kaikki) tunteensa. Muutenhan niistä tulisi psyykkisesti häiriintyneitä...

Aivan ilman korville antamista voi kasvattaa hyvin käyttäytyviä. Koulumaailmassa ainakin häiriköitä ovat ruumiillista kuritusta saaneet ja sitä itse toistavat.

Ymmärrän kyllä täysin miten vaikeeta nykypäivänä on "vahtia" mitä tuon ikäset tekee. Mutta jotainhan sitä kohta pitäis keksiä. Alkaa olla tooosi mautonta.

Ei lainkaan vaikeaa vahtia, kun kaverit saavat tulla kotiin, ei aina tarvitse kulmilla norkoilla. Samalla oppii tuntemaan kaverit ja voi keskustella heille elämän viisauksia. Monelle lapselle, nuorelle ei koskaan pääse kavereita kotiin, varsinkaan nuorille. Siinä äkkiä ei tiedä mitä oma kullannuppu touhuaa.

Mua ja likkaa tuli eilen vastaan yhdessä pihassa pari ehkä n. viidesluokkalaasia poikia, mulla likka pyörän kyytissä ja pojat tuli omilla pyörillään. Pojat tuli suurta meteliä pitäen ja pyörillä kuinka sattuu poukkoillen. Mulkasin rumaa päälle ja sitten kuulin kun olivat menneet ohi kun toinen pojista sanoi, että olipa tuima ilme. Mähän huusin kovaan ääneen: turpa kii kakara.

Mua oikiasti vituttaa tuollaaset kakarat. Ei mitään käytöstapoja joillakin ja moni tuntuu joltakin adhd-tapauksilta. Kuten Aamuäree sanoi, niin ennen tuollaaset oli niitä häiriötapauksia eikä todellakaan niitä normaalia nuoria.

Oikeinhan tuo on sanonut kun sulla kerran tuima ilme. Oma kielenkäyttösi oli paljon pahempaa, lapsihan vain sanoi miltä näytit. Olisit edes hymyillyt kun muutenkin tuimalta näytät.

Alkuperäinen kirjoittaja ei pidä yleistää:
Se johtuu siitä että lapsukaisia herranterttujamme kasvatetaan (tai jätetään kasvattamatta) hiukan eritavalla kuin jokunen vuosi sitten.

Omasta nuoruudestani musitan että tuollainen käytös kuului niille murheenkryyneille, ei yleisesti 'normaaliin' nuorison käyttäytymiseen.

Mutta ainakin mun perheessäni se kouliminen yhteiskuntakelpoiseksi alkoikin jo varhain.

Juu olisin kyllä saanut ympäri korvien tollasesta. Kai tämä on sitä kun nykyään lasten tarvii antaa olla luovia ja toteuttaa itseään ja näyttää (kaikki) tunteensa. Muutenhan niistä tulisi psyykkisesti häiriintyneitä...

Aivan ilman korville antamista voi kasvattaa hyvin käyttäytyviä. Koulumaailmassa ainakin häiriköitä ovat ruumiillista kuritusta saaneet ja sitä itse toistavat.

No joo. Lähinnä tarkotin että kun nykyään ei vaan saada lapsiin mitään otetta (en tarkota fyysistä). Kun ei saa edes ei sanoa... Mä en tarkottanut että näitä lapsia pitäis pistää ympäri korvien vaan että minä olisin saanut jos olisin tällasta käytöstä harjottanut.

Tässäkin vaikuttaa ulkonäkö. Kivannäköiselle naiselle ei auota päätä. Minulle ei koskaan ole nuoren olleet inhottavia missään tilanteessa.

:laugh: :laugh: :laugh: Joo ei varmaan. Kummasti vain ainakin täällä saa kaiken näkööset ja ikääset kuulla paskaa. :whistle:

Mä olen vain kuullut ällöttävistä, inhottavista teineistä. En ole itse vielä törmännyt sellaisiin. Mutta toivon etten menetä sitten hermojani ja sano jotain älyttömän tyhmää takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja ei pidä yleistää:
Mua ja likkaa tuli eilen vastaan yhdessä pihassa pari ehkä n. viidesluokkalaasia poikia, mulla likka pyörän kyytissä ja pojat tuli omilla pyörillään. Pojat tuli suurta meteliä pitäen ja pyörillä kuinka sattuu poukkoillen. Mulkasin rumaa päälle ja sitten kuulin kun olivat menneet ohi kun toinen pojista sanoi, että olipa tuima ilme. Mähän huusin kovaan ääneen: turpa kii kakara.

Mua oikiasti vituttaa tuollaaset kakarat. Ei mitään käytöstapoja joillakin ja moni tuntuu joltakin adhd-tapauksilta. Kuten Aamuäree sanoi, niin ennen tuollaaset oli niitä häiriötapauksia eikä todellakaan niitä normaalia nuoria.

Oikeinhan tuo on sanonut kun sulla kerran tuima ilme. Oma kielenkäyttösi oli paljon pahempaa, lapsihan vain sanoi miltä näytit. Olisit edes hymyillyt kun muutenkin tuimalta näytät.

Mistä vatusta sä tiedät miltä mä näytän?

Onhan sinunkin kuvia ollut kuvaketjuissa, ei ne sieltä mihinkään häviä vaikka ketju tippuukin jonnekin :whistle: Minunkin mielestä olit ihan asiaton.

Tässäkin vaikuttaa ulkonäkö. Kivannäköiselle naiselle ei auota päätä. Minulle ei koskaan ole nuoren olleet inhottavia missään tilanteessa.

:laugh: :laugh: :laugh: Joo ei varmaan. Kummasti vain ainakin täällä saa kaiken näkööset ja ikääset kuulla paskaa. :whistle:
Tämä ja live-elämä on kaksi eri asiaa. Kukaan ei irl varmasti sanoisi kaikkea sitä, mitä täällä. Yritä erottaa nämä 2 toisistaan.

Enpähän tiiä oisinko itse suostunu kuuntelemaan haukkumista. Varmasti oisin jotain nasevaa laukonu takas.. Nuoret kyllä huomaa sen että kelle ei kannata päätä aukoo. Ja kun tuossa ylempänä oli tuo että oli joku pentu ollu pyörällään edessä olisin varmaan ottanu tarakasta kiinni ja vähän heiluttanu.. Ja monesti oon noita eessä poikkoilevia nuoria säikytellytkin autolla, kiva näky ku näyttää siltä että housuunsa paskovat.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Mä olen vain kuullut ällöttävistä, inhottavista teineistä. En ole itse vielä törmännyt sellaisiin. Mutta toivon etten menetä sitten hermojani ja sano jotain älyttömän tyhmää takaisin.

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Pätee kaikkiin, myös teineihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Onhan sinunkin kuvia ollut kuvaketjuissa, ei ne sieltä mihinkään häviä vaikka ketju tippuukin jonnekin :whistle: Minunkin mielestä olit ihan asiaton.

Voi kristus. Mun kuvat täällä ja todellisuus on eri asia, aika taukki pitää olla jos ei tuota tajua. Mä en kuvissa pahemmin tykkään hymyyllä, mutta pahvit hei ei se sitä tarkoota etten ikinä hymyylisi. Daa.

Ja edelleen MÄ olin siinä tilanteessa ja tiedän mitä siinä tapahtui. PISTE.

Kunhan kommentoin että on sut täällä nähty. Ihmeellisesti sitä taas vedellään palkokasveja nokkaan :D

kerran olin vaunujen kanssa menossa kauppaan ja iso teinilaumaseisoi kaupan oven edessä.Meinin vaan siitä sisään,niin yksi poika sanoi kaverilleen vittu meinas ajaa tolla katujyrällä mun päälle...sitten kun tulin kaupasta niin sanoi muillekkin että toi se oli..mitäs seisoskelivat siinä :D

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

Tässä asiassa olen sun kanssa samaa mieltä. Ja joku päivä keskusteltiin siitä, pitäisikö fyysinen kurittaminen taas sallia. Kauhea älämölöhän edes ajatuksesta syntyi, kun vasta on opittu, että fyysinen koskemattomuus on kaiken a ja o. Ei vaan tunnu kellään olevan muutakaan tepsivää konstia.

Mä tein tästä yhtenä päivänä oman aloituksen. pitäiskö varhaiskasvatus kotona laittaa selkeästi tavoitteelliseksi, siis kirjata ne tavoitteet ihan jokaiseen kotiin jaettavaksi lehtiseksi? Vanhempien abc, näin kasvatat lastasi, tämä on sinun tehtäväsi.

Meniskö sitten perille, myös niille vanhemmille joilla koko kasvatus-käsite on täysin vieras?

Muutenkin tää hyvinvointiyhteiskunnan holhoussuunta menee hiljalleen överiksi; lasten oikeuksiakin etsitään, vaalitaan, puolustetaan koko ajan enemmän, laki toisensa perään. Lapsista tehdään aikuisten kavereita, ja pääasia on että kaikilla on aina kivaa. Opetetaan pitään kiinni oikeuksista, mutta unohdetaan velvollisuudet.

Meidän pitäis kuitenki muistaa, ettei lapsi voi olla täysin tasavertainen aikuisen kanssa.

Yhteistyössä