Tulipa eilen "köyhä" olo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zxc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

zxc

Vieras
Kävin eilen ruokaostoksilla ja kun olin laittamassa kärryä takas paikolleen huomasin lukio"kaverin". Hengaaltiin silloin koulussa yhdessä muidenkin kanssa, muttei vapaa-ajalla. Hän käveli itsevarmaana mun ohi, ei edes huomannut. n. 15 cm piikkikorot, hame, ihana vyötäröä myöntelevä takki. Mä en edes viittinut moikata, koska tuli jotenkin niin paska fiilis. Mulla oli farkut, tarjoustalon kävelykengät ja säkin mallinen talvitakki. Hän käveli Stokkan pienen paperikassin kanssa, mulla oli 3 isoa kassia ruokaa ja vaippoja. Ainakin 20 kg ylipainoa, makkaroita vyötäröllä, roikkuvat tissit, hiukset nutturalla, ei mitään meikkia tietenkään. En osanut ikinä pitää itsestäni huolta, laittautua kun menen ulos.Ja eilen se oli ihan ku kivi olis putonut päähän, tuli sellainen olo että mä oon niin säällittävä...
Ja vaikka rahaakin olis, ei loputtomiin,mutta jonkun verran..En va osaa, en tykkää, ei oo aikaa ja kaks alle 2v lasta. Haluan näyttä paremmalta, kauniilta!
Mutta miten?

no sen kauneuden eteen kyllä on jotain tehtävä. tai sitten tyytyä kohtaloon, kun ei muka ole aikaa. esim. sillä että laihduttaa ne ylimääräiset kilot pois saa ihmeitä aikaan. koska sitten voi ostaa kauniita ja tyylikkäitä vaatteita. ja siihen perusmeikin tekoon nyt ei kauan mene.

No ihan muutama vinkki. Käy vaikka kampaajalla, piristyy mieli kovasti kun tukka on kunnossa. Lisäksi hyvin istuvaan takkiin kannattaa hieman sijoittaa, sillä jos takki (varsinkin talvella) näyttää siistiltä niin se antaa housuillekin hieman anteeksi. Hommaa kengät joissa on hieman korkoa, korot luo ryhtiä ja tuo itsevarmuutta.

ja ehkä se tärkein, aloita vaikka jumppaharrastus. Hetki omaa aikaa pois lapsikarusellista, kunto paranee ja vyötärökin kavenee. Huolehdi itsestäsi, nainen. :)

Ihan ekana. Hyväksyt ittes just sellasena ku olet. Mutta sit voisit varmaankin koittaa jotain, mistä tulis parempi olo! Käy vaikka lenkillä jos ehdit. Käy kerrankin shoppailemassa vain itselles. Ja ennenkaikkea hoidat ittees. Kuorit ihoa, rasvaat ja noin. Voit meikata vaikka ihan omaksi ilokses, jos huvittaa. :)

Katos sillä piikkikorko muijalla on vaan kulissit hyvin pystyssä, paska elämä ja törkee pikavippivelat niskassa.. ;))) Ei todellakaan tarvi olla noin, mutta voit tehdä itelles hyvän olon ja ajatella noin.

No minä aloittaisin oman itsetunnon kohottamisesta. Mä oon aika pitkälti ap:n kuvailema tapaus, mutta itsetunto on kohdillaan, aina ollut. Mulla on se asenne, että minä tykkään itsestäni tällaisena ja muiden mielipiteistä viis :)

otat pieniä askelia. niin minäkin tein..
luulin ettei kotiäidin tarvi näyttää kauniilta tai huolitellulta.
Ylipainoa oli n.30kg ++ mulla.
Aloitin nutriletilla ja kuukauden menin sillä ilman lääkärin valvontaa!! (tätä ei suositella)..
-17kg. kävin päivittäin muksun kanssa tunnin vaunulenkin jolloin tarvoin niin jumalattomaan suoraan ylämäkeen 2km että tuntui pakaroissa asti.

Nyt kiinnostaa meikata ja käyttää siistimpiä vaatteita KUN on jotain mistä olla ylpeä.
En ollut ylpeä omasta lihavasta päärynä-omena vartalosta,
huomasin läskien alta sulautuvan kauniin minäni. jonkalainen olin joskus kauan ennen muksuja.
mikä fiilis! kun mieskin sanoi rakastuvansa minuun yhä uudelleen, en tarkoita että hän vähättelisi rakkauttaan kun olin lihava, mutta kyllä hänen katseessaan oli jotain sellaista intohimoa mitä oli alkuaikoina 10 vuotta sitten..

Koin syntyväni uudelleen..
Että jos alotat siitä painon pudottamisesta :)

PS: JAKSAA touhuta lasten kans enempi ja tehhä kotitöitäki hyvillä mielin kun mopin pyörittäminen ja imuroiminen ei enää puske hikeä niskaan ja ala hengästyttään.
samassa syssyssä pystyin luopuun tupakasta.

Niin, kyllähän se kauneus ja siisti ulkonäkö töitä vaatii, harva on kovinkaan näyttävä luonnostaan.
Toki voit opetella olemaan noinkin,jos tuollainen ulkomuoto siis on sitä SINUA etkä haluaisi näyttää muulta.
Jos taas sinulla on sellainen olo ettet sinä ole oikeasti tälläinen ja miten näin on päässyt käymään, mene ostamaan itsellesi kauniita ja käytännöllisiä vaatteita.
Monesti pienten lasten äideillä se käytännöllisyys jyrää kauneuden,vaikka toisinkin voisi olla, myös nätit ja trendikkäät vaatteet voivat olla käytännöllisiä. :)
Kampaajasta joku mainitsikin, se tekee oikeasti ihmeitä kun saat hyvin sopivan värin ja leikkauksen!
Vaihda kengät kauniimpiin mutta silti mukaviin kenkiin, esim. mukavat vuorelliset nahkasaappaat on tyylikkäät ja lämpimät talvella(UGGit tietysti myös).
Ostat vaatteesi muualta kuin marketeista, valikoimaa on enemmän ja todennäköisesti näytät tyylikkäältä mitä sitten ostatkin. :D
Ja aloita ihmeessä kuntoilemaan,se piristää ja antaa motivaatiotakin näyttää kauniilta!

Tiedän niiiiin tuon tunteen =) Itsekin olen joskus törmännyt vanhaan tuttuun juuri silloin kun olen näyttänyt niin kamalalta kuin ikinä voi ja tottakai toinen osapuoli on ollut erittäin laittautuneena ja nättinä ;)

Mulla on vähän sama että kotona ollessa en jaksa nähdä vaivaa, vaikka itse siitä piristyisikin että näyttäisi kivalta. Mutta muutama vinkki:

- käy kampaajalla silloin tällöin (miten nyt oma budjetti kestää) ja harjoittele laittamaan hiukset kuosiin edes yhdellä tavalla niin että kun osaat sen niin siihen ei mene kauan
- meikkaa vaikka vain laittamalla ripsaria, tämän ehtii kuka tahansa tehdä. Itse pidän lisäksi puuterin aina käsilaukussa eli se on aina mukana, monesti laitan sitten autossa parkkipaikalla puuterin kun en muka muuten ehdi ;)
- hanki oikeasti sopivat ja nätit takit, koska etenkin talvella ne ulkovaatteet on se mikä näkyy. Satsaa niihin äläkä tyydy niihin muodottomiin säkkeihin, ostat vasta sitten uuden takin kun löytyy oikeasti sopiva ja ihana =)
- ja laihduttaa voit pikkuhiljaa, alota ensin noista muista jutuista millä saa mieltä nostettua

Sekin kannattaa muistaa että vaikka se tuttava käveli se pikku paperikassi kädessään niin kyllä sekin joutuu ne ruokaostokset joskus tekemään..

Mulle joku joskus vallitteli, kun oli kolmen lapsen yh ja tosiaan oli vähän kuin sinä. Itse taas silloin lapsettomana olin vähän kade, kun saman ikäinen oli ehtinyt hankkimaan jo kolme pientä lasta ja vielä jaksoi opiskellakin samalla. Minua melkein nolotti oma saamattomuuteni huolimatta näteistä vaatteista ja meikeistä.

Oikeasti sulle on varmasti tärkeämpää sun lapsesi kuin se, että ehdit laittamaan itseäsi. Se elämänvaihe tulee vielä, että voi taas keskittyä itseesi. Elämäsi rikkaus on nyt siinä, että saat keskittyä lapsiisi ja perheeseesi niin, että et edes muista itseäsi. Itsellä on juuri sama vaihe menossa ja minä oikeasti nautinkin siitä, etten ehdi ja viitsi välittää ulkonäöstäni. Oikein pitää pakottaa itsensä laittautumaan, jos lähden teatteriin tms.

Yhteistyössä