H
"Hanna"
Vieras
Oon tässä tunnin verran ollut yksikseni hereillä, mies on reissussa, lapsi ja koirat nukkuu lapsen huoneessa. Ihan äsken mun nenään alkoi yht' äkkiä leijumaan ihan mielettömän voimakkaana mun mummon bravuuriruoka, lihapullat, perunamuussi, ihaton makaronilaatikko ja porkkanaraaste. Mummo kuoli helmikuussa, ja mulla on ollut häntä kova ikävä. Mummo oli koko mun elämän mun tuki ja turva, eikä koskaan tuominnut mua vaikka mulla on värikäs historia. Jotenkin en osaa pelätä yhtään tässä hetkessä, tuntuu lähinnä rauhalliselta. Mun sisko kertoi viime viikonloppuna että hän on nähnyt mummosta paljon unia ja että hänenkin luonaan välillä tuoksuu tämä sama ruoka. Ehkä hän tuli nyt hyvästelemään mua ja kiertää kaikki meidät surevat vuorotellen?
Voihan tuo ruoan tuoksu tottakai tulla vaikka naapurista, rivitalossa kun asumme. Hassua vaan kun kaikki ikkunat on tällä hetkellä kiinni, ja tiedän että seinänaapurit on mökillä, eli pitäisi sitten tulla korkeintaan sitä seuraavasta asunnosta tuo tuoksu. Olisihan sekin toki mahdollista, mutta millä todennäköisyydellä joku alkoi tähän aikaan kokkaamaan?
Voihan tuo ruoan tuoksu tottakai tulla vaikka naapurista, rivitalossa kun asumme. Hassua vaan kun kaikki ikkunat on tällä hetkellä kiinni, ja tiedän että seinänaapurit on mökillä, eli pitäisi sitten tulla korkeintaan sitä seuraavasta asunnosta tuo tuoksu. Olisihan sekin toki mahdollista, mutta millä todennäköisyydellä joku alkoi tähän aikaan kokkaamaan?