Puhelinterroristi-mummo

Sain äsken aikamoiset haukut ja kerranki voin sanoa, että ihan ilman syytä.

Homma lähti siitä, että joku kuukausi sitte mun puhelimeen soitti iäkäs naisihminen ja kysyi Helenaa. Ilmoitin, että rouvalla on tainnut tulla väärä numero, kun semmoista ihmistä en tunne. No, näitä soittoja alkoi tulla pari kertaa viikossa, aina saman kaavan mukaan; Minä vastaan, kun on vieras numero (mulle tulee paljon työpuheluita vieraista numeroista, enkä älynny tämän rouvan numeroa muistiin laittaa), rouva kysyy Helenaa ja minä taas selitän, että väärä numero. Tämä mummo soittaa aina tosi pahaan aikaan, illalla, kun mulla on useimmiten harkat päällä, mut joka kerta koitan olla kärsivällinen ja selittää asian.

Tänään oli sitte soittanu varttia vaille kymmenen illalla (onneks oli luuri äänettömällä, ettei lapset heränny), ja mä huomasin tulleen puhelun vartin päästä, siis kymmeneltä. Päätin selvittää asian lopullisesti, soitin heti takasin ja koin yhden mielenkiintosimmista puheluistani ikinä.

Ensin alkaa tämä täti sättimään mua, kun vieras ihminen (esittelin toki itseni) soittaa hänelle niin myöhään. Vetosin siihen, että rouva oli itse soittanu mulle varttia aikasemmin, mut tämä vänkää kivenkovaan, ettei varmasti ole soittanu. Sanoin, että rouvan numero kyllä näkyy mun näytössä ja siihen suoraan soitin, kun rouva on soittanu mulle niin monta kertaa ja selvästikin väärään numeroon. Sen verran sain selville, että mulla ja tällä Helenalla on yhden numeron ero, mutta sitte alkaa tätillä kierrokset nousta. Äyskii, ettei ole koskaan mulle soittanu, vaan Helenalle ja kun mä koitan (jotensaki typertyneenä) selittää, että kyllä rouva ny vaan on mulle soitellu, niin mummo huutaa mulle (tämä on suora lainaus) "pitäkää ne näppinne erossa minun numerostani, älkääkä enää koskaan soitelko minulle!". En oikeen osannu muuta, kun tuijottaa luuria haavi auki ja todeta, että ihan samaa toivon rouvalta.

Melko iäkkäältä siis tosiaan kuulostaa tämä ihminen, mutta ei mitenkää höperöltä. Semmosta tässä vaan mietin, että jos tää soittelu nyt vielä jatkuu, niin täytyykö mun hankkia joku puhelunesto tms.? Ja miten semmonen edes tehdään?
 
Hei, eipä tullu mieleen toi Helenalle soittaminen! Niinhän mä teenki, jos mummo vielä soittelee! Ja voi tosiaan olla muistisairauskin -tai melkeen pakkokin on, jos ei muista varttia aikasemmin soittaneensa-, varmaan tämä Helena osais antaa tietoa senkin suhteen. Ja auttaa sitte vaikka tätiä tallentamaan numeronsa puhelimen muistiin. (Ihan kännystä se täti soittelee)
 
  • Tykkää
Reactions: Ultramariini
En osaa tehdä puhelunestoa. Joskus vuosia sitten, lapsuudenperhettäni piinasi kanssa sellainen puhelinterroristi, joka soitti väärään numeroon, eikä millään hahmottanut soittavansa väärään numeroon.
Eikä aina muistanut soittaneensakaan, oli nimittäin hyvin tukevassa humalassa aina soittaessaaan.
Ja soitti useita kertoja peräkkäin. Elettiin lankapuhelin aikaa, joten puhelimen soidessa ei nähnyt kuka soittaa. Ei soittanut kyllä joka päivä, mutta usein. Mutta kun puhelut sitten lakkasivat, heräsi melkein holi, että mitä soittajalle oli tapahtunut. Se ei koskaan selvinnyt.
 
En osaa tehdä puhelunestoa. Joskus vuosia sitten, lapsuudenperhettäni piinasi kanssa sellainen puhelinterroristi, joka soitti väärään numeroon, eikä millään hahmottanut soittavansa väärään numeroon.
Eikä aina muistanut soittaneensakaan, oli nimittäin hyvin tukevassa humalassa aina soittaessaaan.
Ja soitti useita kertoja peräkkäin. Elettiin lankapuhelin aikaa, joten puhelimen soidessa ei nähnyt kuka soittaa. Ei soittanut kyllä joka päivä, mutta usein. Mutta kun puhelut sitten lakkasivat, heräsi melkein holi, että mitä soittajalle oli tapahtunut. Se ei koskaan selvinnyt.
Joo, kyllä mullakin on pälimmäisenä jotenki semmonen huoli, että tarttis toi asia saada mummolle selvitettyä. Sillä jaksoin pysyä rauhallisena, vaikka täti tuli lankoja pitkin mun niskaan. Oli raukka niin kiihdyksissään, kun häntä näin terrorisoidaan, etten ole ollenkaa varma, menikö asia perille.

Ajattelin tossa, että taidan joka tapauksessa huomenna soittaa sille Helenalle; Josko olis pikkusen selväpäisempi ja vois rauhassa selittää asian ystävälleen. Ties vaikka olis ootellu soittoja tältä mummolta ja ihmetelly, kunnei mitään kuulu?!
 
  • Tykkää
Reactions: Ultramariini

Yhteistyössä