Tulikohan hirvenkäristyksestä kypsää näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wok-pannussa :D
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

wok-pannussa :D

Vieras
Ostin jotain valmiita Saksanhirven käristys -suikaleita (raakoja siis). Siinä ohjeessa käskettiin ensin ruskistaa suikaleet padassa ja sitten kaataa vettä päälle ja hauduttaa 10-30 minuuttia. Ymmärsin niin että hellalla, vaikka oon luullut aina ennen että käristykset tehdään uunissa. No mulla ei ollut pataa, joten ruskistin ne suikaleet wok-pannulla ja jätin siihen kannen alle keittymään. Epäillyttää vaan kun tuo aika oli noin lyhyt että tulikohan kypsää. Keitin 30 minuuttia niitä. Kaikissa ohjeissa netissä noita käristyksiä pidetään uunissa joku 1,5-2 tuntia

Kävin maistamassa sitä ja ne suikaleet kyllä narskuu hampaissa, mutta en tiedä johtuuko se vaan niistä jänteistä vai narskuuko ne muutenkin. En mä oo syönyt kyllä tuollaista käristystä aikoihin niin en muista millaista sen pitää olla. Ei kai siitä tuu mitään seuraamuksia jos se on vähän raakaa?

[QUOTE="aloittaja";27895100]Kävin maistamassa sitä ja ne suikaleet kyllä narskuu hampaissa, mutta en tiedä johtuuko se vaan niistä jänteistä vai narskuuko ne muutenkin. En mä oo syönyt kyllä tuollaista käristystä aikoihin niin en muista millaista sen pitää olla. Ei kai siitä tuu mitään seuraamuksia jos se on vähän raakaa?[/QUOTE]no ei se enää raakaa ole. ja siihen ei kuole vaikka olisikin. syödäänhän hirvensisäfilepihvitkin verisinä, ja on namia!

käristys tehhään valurauta paassa, kuuma pannu voita ja lihat, porolle mausteeksi vain suolaa. hirvi,mullikka yms sipulia. pippurit ei kuulu käristykseen. hauvutethaan 2-4h tosin nyt viimeksi tehin hirven paistista ja soli kyllä heti kypsää :)

No hyvä tietää että hirveä voi syödä verisenäkin, kyllä tuo sitten on varmaan ihan hyvää. Narskuminen on ihan kiva lisä :D Maustaminen sujui ainakin ihan oikein kun pussissa oli ohjeet, eli sipulia ja suolaa laitoin vain. Pitäis ehkä joskus ostaa sellanen pata niin onnistuis paremmin

[QUOTE="aloittaja";27895161]No hyvä tietää että hirveä voi syödä verisenäkin, kyllä tuo sitten on varmaan ihan hyvää. Narskuminen on ihan kiva lisä :D Maustaminen sujui ainakin ihan oikein kun pussissa oli ohjeet, eli sipulia ja suolaa laitoin vain. Pitäis ehkä joskus ostaa sellanen pata niin onnistuis paremmin[/QUOTE]

sianliha ja karhun liha pitää olla aina kokonaa nkypsää, tietenki linnut :)

valurauta pata on hyvä. ruukaan tehä sinä käristykset ja palapaistit yms, voi ruskista lihat ensin levyllä ja nakata uuhniin hautuun :) toinen on sitte pelkästään leivinuuniin laitettava .

Yhteistyössä