tuliko sulla maitoa helposti ja paljon?

  • Viestiketjun aloittaja aivopatti
  • Ensimmäinen viesti
Ei tullut. Lapsi oli sen verta pieni, että ei saanut kunnon imuotetta ja ei jaksanut kunnolla imeä. Sitten kun hän hiukka kasvoi ja jaksoi paremmin syödä, niin maitoa alkoi tulla tarpeeksi. Mutta työn ja tuskan takana se oli.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ekan lapsen aikaan en voinu imettää (lapsi suonensisäisellä ravintoliuksella 4kk), mutta tissit verillä lypsin ja ei herunu kunnolla, muutamia tippoja vaan ja hiipui kokoajan se maidon tulo. 3kk jaksoin yrittää, mut sit lopetin.
Ikävä aloitus teillä ekan lapsen kanssa :hug:

Pumppaaminen on kyllä tosi haastavaa tilanteessa, jossa vauvaa ei saa rinnalle. On se toki haastavaa muutenkin. Toiset eivät vain heru pumpulle, vaikka maitoa tulisi kaksosille. Harmi sinänsä, jos on tarkoitus lypsämällä pitää yllä maidon muodostumista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla:
Joo. Ja voin kokemuksesta sanoa ettei ne suihkutissitkään kivat ole. Mutta uskon, että vastakohta on vielä kurjempaa.

Toisaalta en taas ymmärrä miksi pitää ottaa kauheat paineet imetyksen suhteen. Jos maitoa ei tule ja voimat ei riitä niin korvike on varsin hyvä maitoa vauvalle. Mä en ymmärrä imetyshysteriaa yhtään enkä sitä painostusta mikä alkaa jo odotusaikana. En tiedä onko kaikissa neuvoloissa mutta meillä ainakin oli. Itsellä melkein tuli vastainen reaktio imetyksen suhteen sen paasamisen ja käyrien näyttöjen jälkeen.
Siitä ne paineet tulee kun KAIKILTA tulee maitoa ja äidin omaa syytä vaan jos ei tulekaan. Järjetöntä syyllistämistä ja mustavalkoista ajattelua sen suhteen.
 
Sen verran tuli maitoa, että tyttö sai mahansa täyteen. Pumpulle en herunut pisaraakaan ja käsin lypsämällä sain kerran 0.5 dl puolen tunnin työskentelyn tuloksena. Vaan eipä tuo lypsämisen vaikeus ole minua haitannut kun lapsi kerran sai tarvitsemansa.
 
yks läski äiti
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Tuli. Uskon että yksi syy ongelmiin on se, että naiset opetetaan jo odotusiakana uskomaan että imetys on joku kamalan vaikea ja ihmeellinen salatiede. Jos sanottais, että kuuntele vaistojasi sen lapsen kanssa niin imetysongelmat ja babyblues vähenis rutkasti. Ennakko-odotukset on ne, että elämä vauvan kanssa on ihan ahterista, niin ei kai siinä uskalla onnelisena luotaa itseensä.
Höh. No tää nyt ei kyllä mun kohdalla pidä ollenkaan paikkaansa. Mä taas olin luullut, että imetys on helppoa ja maitoa tulee. Varsinkin oma äitini oli iät ja ajat puhunu, kuinka täysimetti mua puolivuotiaaksi.

Sitten kun ma vauva syntyi kiireellisellä sektiolla olin todella järkyttynyt siitä, että sitä maitoa ei alkanutkaan tuleen. Hypin seinille ja odotin ja odotin maidonnousua. Aina tuli vain tippoja, viikon päästä sektiosta sain syöttöpunnituksella 20 grammaa vaikka imetin ja imetin ja soitin imetystukipuhelimeen, söin primperanit, join kotikaljaa, lepäsin, imetin ja imetin ja imetin.. Aluks oli järkytys, ettei se oma maito todellakaan riitä!! Eikä ollut tiedon tai tahdonpuutteesta kyse!!
 

Yhteistyössä