Tuliko sinulle tunnetta loppumetreillä (rv.37) jälkeen, että voisihan pieni olla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiree"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiree"

Vieras
vielä muutamia viikkoja massussa, että ei ole mitään kiirettä tulla tänne?

Itsellä on tuollainen tunne iskenyt päälle, kun aika vain vähenee ja vähenee vauvan tuloon. En tiedä mistä tämä tunne johtuu. Koko ajan pieni on ollut valtavan odotettu ja toivottu tapaus, mutta nyt sitten koen, että hyvä jos pieni olisi vielä jonkin viikon ajan massussa. Myönnän, että mahd. alatiesynnytys pelottaa ja hirvittää ja jännittää tuhottomasti. Mutta kai tuohon on vain suostuttava, jos pieni on alle 4kg. Sektio on kyllä iso ja vaarallinen operaatio.

Jännittää myös millaiseksi arki mahtaa vauvan ja pienen koululaisen kanssa muodostua kesän mittaan? En vain tykkää yhtään hyvää, jos isompi alkaa kehitellä jotain metkuja ja kepposia. On tässä tarpeeksi sitten muutakin tekemistä.

Sekin monasti harmittaa, kun isompi on kova sotkemaan legojaan pitkin tänne olkkarin lattiaa ja tietysti hänen omakin huoneensa on aina kuin pommin jäljiltä. Mutta siivous ei hältä maita - ei yhtään. Enkä minäkään jaksa enää hänen jälkiään raivata. Eli sekin taatusti minua harmittaa ja tympäisee kesällä, jos tämä huusholli pikku hiljaa ajautuu kaaoksen valtaan.

Nyt päivittäin järjestän ja raivaan paikkoja siistiksi, mutta eipä ehkä ole energiaa sitten moiseen järjestämiseen, kun uusi tulokas on kanssamme. Ja mitä enemmän tämä huusholli menee kaaokseen, sitä ärtyneempi olen itse. Tuo ei ole yhtään mukava juttu - sen tiedän jo etukäteen.

Senkin pelkään kuluttavan energiani täysin loppuu, kun tiedän, että on herättävä vauvan kanssa useita kertoja yössä. Miehellekin kun asiasta mainitsin, niin ei hän ymmärtänyt ajatuksiani yhtään. Tokaisi vain, että juu puoli vuotta olet masiksen kourissa ja hän hoitaa vauvan. Myönnän, että olihan se arki aluksi ekan kanssa tuollaista, että mies hoiti vauvaa, mutta ei sentään puolta vuotta, vaan sellaiset reilun kuukauden verran. Mutta nyt pitäisi olla jaksavampi äiti mitä olin ekan kanssa - ei passaa liikaa jäädä tuntemuksiaan märehtimään.

Ei mulla ollut mikään hätä odotella vauvan syntymää, mikäs siinä oli ollessa. :) Syntyi rv 40+1 käynnistettynä. Toisen laskettu aika syyskuun puolivälissä, ja toivon että ei synny paljon ennen sitä.

Empuu, minä taas toivoisin kyllä käynnistystä rv. 39 jälkeen, ettei pieni kasva liian isoksi. Ekankin kun annettiin mennä reilusti yliajalle, niin oli kyllä kokoa.

Ei mulla ole tuollaista. Toki toivon, että tulee ulos vasta kun on valmis, eikä sekuntiakaan aikaisemmin, mutta ei jännitä tai mitään.

Ei jännittänyt edes esikoinen ja sitä odotin ihan yksin. Nyt tuntuu, että kun perheenä tässä lisäystä odotellaan, etten murehdi yhtään mitään.

Asian vierestä, mutta voin kertoa, että esikko on taatusti jonkin verran mustis ja keksii kaikkea jäynää ja on tosi rasittavaa, kun tavarat ei ole järjestyksessä, vuoden päästä vielä vähemmän, kun taapero repii kaiken alas. Yhden kanssa vaan on ihan eri kuin useamman. MUTTA, olet lapsen halunnut ja hän on toivottu, joten koita nähdä asian hyviä puolia äläkä juutu niihin huonoihin asioihin, joita vauvan tulosta ehkä seuraa. Ja kyllä se sitten jossain vaiheessa helpottaa :) Sitä aikaa itsekin odottelen 6v, 4v ja 1,5v täystuhojen kanssa :)

Ekaa raskautta oli yritetty yli 4 vuotta ja voin kertoa, että musta oli ihanaa olla "koko rahan edestä" raskaana, eli sinne 42+0 asti, vaikka lapsikin oli niin odotettu.

Nyt odotan toista ja LA ohitettu. Eka painoi yli 4kg syntyessään, mutta silti en osaa pelätä isoa vauvaa näin etukäteen. Kyllä tuolta joku 4,5kg tulee varmasti, kun esikoinenkin tuli muutamassa minuutissa ulos :)
Musta tää raskausaika on vaan niin ihanaa, et mielelläni kuljen masun kanssa. Ehkä vähän jännittää, että miten sopeudumme perheenä uusiin rutiineihin ja miten osaan huomioida esikoista tarpeeksi, mutta aika sitten näyttää :)

Mulla oli kans tunne, että kasvaa rauhassa reilusti yliajalle, mutta niinpä vain syntyi yht' äkkiä rv 38+3 vähän alle 2800 g kokoisena, mutta ihan terveenä. En rehkinyt enkä tehnyt oikeastaan yhtään mitään erityistä, mutta lapsivesi vaan tuli yöllä nukkuessani ja lapsi syntyi noin 3 tuntia sen jälkeen.

Sitten jälkeenpäin olin aika onnellinen, kun en millään ollut ehtinyt alkaa jännittää tulevaa synnytystä, kun kuvittelin vauvan syntyvän yliaikaisena. Lapsesta oli koko ajan "pienen vauvan" kokoarviot, mutta niinpä itsekin olen aika siro.

Yhteistyössä