tulihan tämäkin nähtyä; istuskelin aurinkotuolissani ja havahdun siihen kun ohi jolkottelee KETTU, "paisti" vielä suussa!

• Viestiketjun aloittaja pikan
  • Ensimmäinen viesti
aavistus
pari vuotta sitten kettu jolkottelin mun ja koiran perässä pitkän matkaa kun oltiin aamulenkillä, ei sitten kuitenkaan pihaan asti tullut. Samoin peura seisoskeli leikkimökkimme vieressä vuosi sitten ja tossa yks ilta telkkaa kattoessa ihmettelin mikä "oranssi" korvanen paineli ikkunan alta, kettuhan se. Keskustassa asutaan myös, tosin metsän reunassa.

Mä olen kanssa kerran eläissäni nähnyt ketun.
Olin isännän mukana ajossa, oli purkamassa kuormaa ku mä istuin rekan hytissä. Ensin juoksenteli jänis ja kohta perässä kettu.
Vieressä meni kohtuu vilkkaasti liikennöity moottoritie.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä näin eilen ikkunan takana kissan jolla oli city-kani suussa. Kerrostalossa asutaan.
Meidän pihan city-kani varmaan olisi löylyttänyt kissan, ei meinaa ole sieltä ihan kaikkein pienimmästä päästä.
Noi kanit mitä täällä pyörii ovat niin kesyjä, ettei ne voi ymmärtää että joku yrittää syödä niitä eivätkä osaa varoa mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Ja mä oon nähnyt vaan naapurin koiran myyrän kanssa :snotty:
Ja me sentäs asutaan maalla.

Epistä |O
Ja minä kolme hirveä meidän takapihalla, ruohoa suussa. No joo, onhan kettukin käynyt näyttäytymässä. Hassuin oli kai fasaani joka kevätliukkailla pyllähti tielle, nousi jaloilleen ja katseli ympärilleen tyyliin "ei kai kukaan nähnyt".

aavistus
miehen isän asuessa vielä tässä talossa, pihassa majaili koko talven fasaaniukko, oravat käyvät talvella "koputtelemassa" olohuoneen ikkunaan että missäs se sapuska viipyy, kaikki on syöty...

:)
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Ja mä oon nähnyt vaan naapurin koiran myyrän kanssa :snotty:
Ja me sentäs asutaan maalla.

Epistä |O
Ja minä kolme hirveä meidän takapihalla, ruohoa suussa. No joo, onhan kettukin käynyt näyttäytymässä. Hassuin oli kai fasaani joka kevätliukkailla pyllähti tielle, nousi jaloilleen ja katseli ympärilleen tyyliin "ei kai kukaan nähnyt".
Sama täällä! Joskus pari vuotta sitten olin ulkona ja kuulin ihan kaamean ryminän. Juoksin meteliä sisälle karkuun, kun en yhtään tiennyt, mitä naapurin ryteiköstä hyökkää. Kolme hirveä tupsahti takapihalle, ja siellä ne tönöttivät vähän aikaa. Otin jopa hirvistä kuvan todisteeksi miehelle.

Mä olin koiran kanssa lenkillä ja törmäsin suteen (mikä on oikea muoto?). Ihan oikeasti. Alkuun mä en uskaltanut siitä kenellekään puhua, kun ajattelin että mua pidetään höynähtäneenä. Mutta lehdessä alkoi olla niitä juttuja että susia on nähty siellä ja täällä... siis satakunnassa. Ja sitten kuulin että meidän lähellä oli susi nähty ja itse kävin kanssa katsomassa jäljet ja samoin äitin ja isän pihan poikki oli menty. uskalsin avautua asiasta eikä mua pidetty hulluna. Onni taisi olla suden kanssa törmäämisessä että tuuli eri suunnasta... ja siis asumme kaupungissa, metsän lähellä tosin.

Viime syksynä normaaliin tapaan istahdin aamukahville tähän keittiön pöydän ääreen. No, siinä sitten tuli vilaistua kuten aina, ikkunasta ulos. Kettu-perkele oli omenavarkaissa! Mulla on parivuotias kääpiörunkoinen valkeakuulas, siinä se repolainen nappas puusta omenan ja onnellisena rouskutti!

Peuroja näkyy paljon, kettujakin aika usein, hirviä onneksi hervemmin ja fasaanikanat tuolla tien tukkeena toisinaan. Ei muuten meinaa sitten millään väistää autoa! :LOL:

Viime syksynä kissat tuppas useampaan kertaan iltahämärissä tuijottelemaan pihassa supikoirien kanssa toisiaan. Talvella yks koiristamme mutusteli lumikkoa tarhassaan. Lumikko oikoi useampaan kertaan tarhan poikki koiran vaan katsellessa rauhassa...kunnes nappas sen yks päivä. Kissat sit on kantanu milloin minkäkinmoista elikkoa sisälle. Kerran pienen kissoista koitti kiskoa keittiön ikkunasta itseään isompaa fasaania sisälle, muttei se mahtunut kissaluukusta. Kettukin tuossa pihalla silloin tällöin pyörii ja aikoinaan poika pääs helposti tuteista eroon ku käytiin viemässä tutit takametsän ketunpojille =)

meillä täs kans kuljeskelee kettuja.turussa asutaan,lähiössä,metsää tosin ympärillä paljon.jäniksiä liikkuu kans paljon,mut ne on semmosia kromosomijäniksiä,isompia ku meijän koira =) hauska ilalla kattoa niitä ikkunoista kun tuossa pihassa istuskelevat...

meidän pihassa
fasaanirouvat on hauska näky kun jonona tepastelevat pitkin aitojen vieriä ja epäluuloisen näkösinä mulkoilevat ympäriinsä :) Hirvet kulkee naapurin pellolla sillon tällön ja kettua/kettuja näemme illan pimetessä.
hiiristä, rotista myyristä sun muista en piittaa mut siilejä on ikävä :( Niitä en ole nähnyt sitten nuoruusvuosien.

Yhteistyössä