Tuliaiset tuoreelle äidille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Hei te äidit! Antaakaa vinkkiä mikä olisi mukava tuliainen tuoreelle äidille. Ystäväni on saanut esikoisen ja olen menossa vauvaa katsomaan. Viemisiksi ajattelin ostaa vauvalle jonkin vaatteen tai lelun tms. mutta olisi mukava muistaa myös vanhempia jollakin lahjalla.

Onko vinkkejä mitä voisi ostaa yhteiseksi lahjaksi äidille ja isälle? Kummallekin voisi ostaa tietysti omat lahjat, mitä siis ostaisi äidille entä isälle.

Kiitos jo etukäteen :)

Musta mukavimmat lahjat olivat perinteisiä rotinoita siis itse leivottuja suolaisia ja makeita herkkuja. Vauvan kanssa ei alkuun paljoa ehdi kokkailemaan. Oli ihanaa, kun yks ystävä toi valtavan kaalilaatikon ja äiti ison kattilan lihakeittoa :)

Viemisistä vauvaperheelle - oletkin ajatellut vauvalle jotain sekä haluaisit tuoretta äitiä muistaa myös. Rotinat ovat varmasti paikallaan. Myös joku vaate, esim. yöpaituli voi tulla hyvään tarpeeseen kun niitä kuluu mm. rintamaidon valuessa. Onkohan perheessä muita lapsia? Tärkeää olisi huomioida myös sisarukset, joille pienikin paketti voi olla iso asia, ja kun sen vielä antaa sisään päästyä, ettei heti kiirehdi sinne vauvan luo, hän kun ei välitä vaikka saa lahjansa pari minuuttia tuonnenpana. Usein kuulee ja lukee sisaruksen olevan mustasukkainen, jopa haluavan että vauva palautettaisiin jne. Voi olla, että joissakin tapauksisa pieni huomio myös sisarukselle on paikallaan. Näin olen menetellyt.

Suklaata ja lehti tai kirja, olis minulsta ihania. Eli kun kuitenkin makailee vauvan vieressä imettämässä, niin sais samalla vähän hemmotella itseään :) Vaipat on arkisia, mutta vauvalle siitä hyviä, että niitä tarvitaan aivan varmasti. Vaatteessa on aina se riski, ettei se miellytä tai että niitä on jo liikaakin. Leivonnaiset ja herkut on tietysti sellaisia, että on koko muulle perheelle.
Vaikea sanoa, kun ei yhtään tunne ihmisiä, mutta mä olisin halunnu itselleni lukemista ja vauvalle vaippoja =)

me saatiin esikoisen synnyttyä "perheen selviytymispakkaus" missä oli muistaakseni kahvia, keksiä, pussiruokia mistä helppo valmistaa ruokaa, olutpullo minulle (silkasti siis vitsimielessä...jos sattuu maidontulo vähenemään niin sillä saisi sitten kuulema taas maitoa tulemaan..) tuoksukynttilöitä ja vaikka mitä. oli sekä arkeen että äidin ja isän kahdenkeskiseen hetkeen juttuja. se oli tosi kiva paketti, ja kaikki tuli varmasti käytettyä.

saimme paketin sellaiselta ihmiseltä jolle itse aikoinani vastaavanlaisen kyhäsin.

mä haluisin vauvalle vaippoja ja vaatteita.ja mukavaa on ollut kun on saanut leipomis rotinoita.täytekakkuja tuli kyllä liikaa ja vielä kun kaikki melkein samaan syssyyn.mut karjalanpiirakat,lihakukko,pikkuleivät ,kuivakakut ym.syötävät ovat olleet tosi mieluisia.jos et itse leivo,ainahan voit tilata vaikka amikselta ja kotileipomoista jne.ja siivous apukin ois ihan kiva.

Anteeksi, voi olla tyhmä kysymys, mutta saako sairaalaan osastolle viedä syötävää äidille, siis esim. pullia? Olen menossa katsomaan ystäväni vauvaa sairaalaan ja haluaisin viedä jo sinne jotakin.

mulle ainakin tuotiin syötävää jo sairaalaankin, toki saa tuoda. Minusta oli mukavaa kun sain tuoreita omppuja, suklaata, mehua, hedelmiä yms. jo sairaalaan.
Syötävä on hyvä tuliainen niin sairaalaan kuin kotiin. Minusta oli ihanaa kun tutut toivat ruokaa ja leivonnaisia kun olimme kotiutuneet. Jääkaappi ammotti muutenkin tyhjyyttään eikä kauppaan tehnyt mieli laukata heti ja alkaa tehdä ruokaa.

Oli luksusta kun sain tuliaisiksi riisipiirakoita, sairaalan eväät oli niin surkeat (en ole edes nirso!).. lämmintä maitoa pöydällä purkeissa ja kulahtanutta, vetistä salaattia puhumattakaan ruoista :x

Eli jotain syötävää, mikä säilyy vaikka huoneenlämmössäkin, mitä nyt kaupoissakin on myytävänä leipomotuotteissa :)

Tuttu hoksasi tuoda piristävän selviytymispaketin kaikinpuolin, siinä oli siteitä rintakumit, bepanthenia.. en olisi kahta jälkimmäistä itse edes hoksannutkaan, joten kiitos hänen ne olivat kotona valmiina kun tarve tuli :) Ja tytölle tuli ihania vaatteita pari kappaletta :heart:

itse vein ystävälleni sairaalaan korin,
ostin ihan halpis korin ja siihen,
-imetysteetä (jos on teen ystävä)
-suklaata
-liivinsuojia
-tuoksu suihkusaippua
-kirja (baby blues,on tosi hyviä kirjoja!)

-vauvalle vaatteen
-pikkusen pehmonallen
-tuttipullo

tuossa nyt oli ne mitä itse vein..soveltaa voipi sen mukaan mistä lahjan saaja pitää...

koko komeuden kääräsin sellofaanilla ja lahjanarulla!

olin onnellinen kun sain synnärille mansikoita, hedelmiä ja suklaata.
Sitten olis ollut kiva saada vaik joku lehti, toki niitä oli osastolla mut aika vanhoja. Tai sitten jotain ihanaa vartalonhoitoon, se olis ollut jo luxusta!!

Jos viet vauvalle vaatteita niin itse olisin halunnut ihan perusvaatteita mm. bodeja, puolipotkareita jne. H&M:lta saa tosi hyvänlaatuisia. Bodeissa kannattaa ostaa kietasumallisia, ne on pienelle helppo pukea.

Anoppini tuli sairaalaan meitä katsomaan ja kuulutti heti kovalla äänellä, että "en tuonut sulle mitään koska en tullut sinua vaan vauvaa katsomaan". Sen jälkeen vielä "et edes näytä synnyttäneeltä". Ystäväni tuli anopin perään melkein heti ja kun anoppi näki että sain suklaata, totesi hän siihen että tarjoileppas meille nyt suklaata.

Yhteistyössä