Tuli tuosta käsipesu ketjusta mieleen, että te jotka huolehditte siitä..

  • Viestiketjun aloittaja kyselyikäinen
  • Ensimmäinen viesti
"terve"
Olin vuosi, pari sitten jatkuvasti kipeänä, perusflunssassa siis. En tiedä voiko olla sattumaa mutta kun aloin pesemään käsiäni vähän useammin niin en ole ollut nyt melkein vuoteen millään tavalla kipeä :) Nykyään mua ällöttää/ärsyttää ihmiset jotka ei pese melkein koskaan käsiään, ihan sama mulle tulevatko itse kipeiksi, mutta olisi kiva jos eivät kuitenkaan levittelisi pöpöjä eteenpäin.
 
"henni"
Itse en ole pahemmin koskaan sairastellut.. Töistä en ole ollut koskaan poissa tarttuvien tautien vuoksi. Mutta mies oli ennen jatkuvasti kipeenä. Mutta nyt ei ole ainakaan kahteen vuoteen ollut flunssassa sen jälkeen kun sai ukaasin aina pestä kätensä :D

Ehkä tässä on sama kuin allergioissa.. Jotkut ovat jotenkin luontaisesti alttiimpia allergioille tai sairastumisille, ja jotkut eivät sairastu vaikka siivoaisivat noroa sairastavien vessoja. Näille herkemmille voi "ehkäisy" auttaa, mutta saattavat sairastua joka tapauksessa vaikka mitä tekis.
 
"henni"
ja juu, samaa mieltä kuin "terve", että nekin jotka eivät itse sairastele saisivat ajatella myös muita etteivät levittäisi pöpöjä mukanaan muille herkemmin sairastuville.
 
Kun lapsena/nuorena tajusin kuinka paljon bakteereita käsissä on ja lopetin kynsien pureskelun ja rupesin pesemään käsiä ulkoa tullessa ja ennen ruokailua tai jos aijon laittaa käsin jotain suuhuni niin sen jälkeen ei ole norovirusta näkynyt. Muutamia flunssia olen kyllä sairastellut mutta yrjikset loppuivat siihen.
 
"neljän äiti"
Vatsatauteja ei ole ollut, pelkkä pikku flunssa vaan kerran vuodessa. Ennen kun otin käsienpesun tavaksi mä sairastelin usein sitten esikoisen synnyttyä mä paransin tässä tapani...
 

Yhteistyössä