Tuli tosta vaihtumisalotuksesta mieleen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ilokummitin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ilokummitin

Aktiivinen jäsen
05.11.2005
1 100
0
36
Neuvokaa nyt mua, joka muutaman kuukauden kuluttua synnytän eka kerran Suomessa, että millaset täällä on käytännöt. Saako vauvan pitää koko ajan lähellään vai ollaanko sitä viemässä johonkin ilman äitiään, esim. tarkastuksiin tai muualle nukkumaan? Entäs miten on tutin kanssa, kun en haluaisi sellaista ainakaan heti ottaa käyttöön, tarjotaanko sitä ilman muuta, pitääkö vaatia ettei sitä annettaisi? Esikoista ei myöskään pesty sairaalassa, kaikki ylimääräinen jäi niihin pyyhkeisiin joihin hänet kiedottiin mun rinnan päällä, mutta pestäänkö täällä vauva ennenkuin äiti saa sen syliinsä? Ainakin tällaset asiat mua huolestuttavat...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 21:23 Örppi kirjoitti:
Neuvokaa nyt mua, joka muutaman kuukauden kuluttua synnytän eka kerran Suomessa, että millaset täällä on käytännöt. Saako vauvan pitää koko ajan lähellään vai ollaanko sitä viemässä johonkin ilman äitiään, esim. tarkastuksiin tai muualle nukkumaan? Entäs miten on tutin kanssa, kun en haluaisi sellaista ainakaan heti ottaa käyttöön, tarjotaanko sitä ilman muuta, pitääkö vaatia ettei sitä annettaisi? Esikoista ei myöskään pesty sairaalassa, kaikki ylimääräinen jäi niihin pyyhkeisiin joihin hänet kiedottiin mun rinnan päällä, mutta pestäänkö täällä vauva ennenkuin äiti saa sen syliinsä? Ainakin tällaset asiat mua huolestuttavat...

Nyt ei oo kokemusta kuin yhdestä synnytyssairaalasta, mutta siellä ainakin näin.. Vauvan saa pitää lähellään koko ajan. Ei viedä tutkimuksiin ilman äitiä (jos ei yhtä äkkiä kiire tule, tietty). Tuttia saatetaan antaa, jos jättää vauvan hoitoon vaikka suihkun ajaksi, mutta tottakai voi sanoa, ettei halua tutitettavan. Tätä kunnioitetaan kyllä. Syntymän jälkeen, jos kaikki on mennyt hyvin, saa vauvan heti syliin. Limoineen, verineen, kaikkineen. Tämän kuopuksen kanssa (ikää nyt 3kk+) oltiin tosi pitkään siinä sylikäin. Punnittiinkin varmaan parin tunnin ikäisenä vasta. Mutta kaikki huoli kannattaa ottaa puheeksi siinä synnärillä ja osastolla. Kaikki varmasti haluavat toimia asiakkaan toiveiden mukaan, jos suinkin se on mahdollista.

Kiitti Miuski, oli tyhjentävä vastaus. Oon näitä miettinyt joskus ja nyt tuli taas mieleen, kun sain jotenkin sen kuvan että käytännöt on täällä aika yhtenäiset, mutta hyvä jos kuuntelevat toiveita =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 21:23 Örppi kirjoitti:

mie sain kummatkin heti viereen kaikkineen mönjineen ja verineen :x :heart: varmaan jonkun tunnin sai olla siinä vieressä ja harjotella imettämistä... sit isän kanssa menivät pesulle, ja mittaukseen samassa huoneessa siis tapahtu ja samalla laittovat sen rannekkeen. sillä aikaa äiti saa käydä pesulla tai sit paikkaillaan :x sit saatiin syömistä ja sen jälkeen yhdessä osastolle... kummanki taisin viedä vaan kerran hoitajille aamuyöstä että sain nukkua hetken, muuten nukku vieressä sängyssään... tuttia ei meidän sairaalassa tarjottu, mut otin kummallekin mukaan ja kunha imetys oli lähteny käyntiin annoin tutin, mutta kotona vasta oppivat sen tarkoituksen...
onnea synnytykseen :heart:

Yhteistyössä