J
jungle
Vieras
Kun oli toi tiukka keskustelu lapsen suun pesusta saippualla ja siinä monet sano,että ei se niin paha ollu yms ja että sitten nämä tän toimintatavan vastustajien lapset on niitä siellä nuoriso rikos-oikeudessa lässyttävien vanhempiensa kanssa kun niillä ei oo pidetty kuria.Onko siis tosiaan kuri yhtäkuin väkivalta?Vähäinenkin väkivalta.Kun mä olen jostain saanut päähäni,että lapsilla voi pitää kuria muillakin keinoin kun äärimmäisyyksillä.. Ja vaikka em tapauksessa tuskin mitään varsinaista pahoinpitelyä suun pesun yhteydessä tapahtu niin silti siinä mun mielestä kyllä rikottiin lapsen koskemattomuutta ja lisäks kyllä pienen lapsen luottamusta tuttuun aikuiseen järkytettiin.
Lapset on herkkiä kaikennäköselle eikä etenkään vielä 3-vuotiaat ymmärrä aikuisten tuommoisia toimia.Sen ikäinen ei ymmärrä,miksi tiettyjä sanoja ei saa sanoa. Tietää toki,ettei niitä saa sanoa,koska ne on rumia,mutta miten noin abstrakti asia voi olla lapselle selvä juuriaan myöten?Puhumalla rumia uhmaikäinen etenki saa aikuisissa reaktion.Siitähän siinä on kyse. Hän testaa rajojaan,mutta henk koht oon kyllä sitä mieltä,et rajat voidaan vetää muutenkin ku yllättävällä suun pesulla. Etenkin lapsi,joka ei missään ikinä ole tottunut tuollaiseen,se tulee varoituksista huolimatta yllätyksenä.
Vain ajatus..
Lapset on herkkiä kaikennäköselle eikä etenkään vielä 3-vuotiaat ymmärrä aikuisten tuommoisia toimia.Sen ikäinen ei ymmärrä,miksi tiettyjä sanoja ei saa sanoa. Tietää toki,ettei niitä saa sanoa,koska ne on rumia,mutta miten noin abstrakti asia voi olla lapselle selvä juuriaan myöten?Puhumalla rumia uhmaikäinen etenki saa aikuisissa reaktion.Siitähän siinä on kyse. Hän testaa rajojaan,mutta henk koht oon kyllä sitä mieltä,et rajat voidaan vetää muutenkin ku yllättävällä suun pesulla. Etenkin lapsi,joka ei missään ikinä ole tottunut tuollaiseen,se tulee varoituksista huolimatta yllätyksenä.
Vain ajatus..