Tuli surullinen mieli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietin vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietin vain

Vieras
Eräs äiti kertoi, että ei laita koskaan lastensa tarhassa askartelemia joulukoristeita esille, koska ne riitelevät hänen harkitun sisustuksensa kanssa. Ne päätyvät aina vain piiloon laatikkoon. Minusta taas joulu on lasten juhla ja ajattelen, että pienet varmasti ilolla tuovat kotiin omia askartelujaan ja tuli surullinen mieli, kun ajattelin, miten ne sitten piilotetaan katseilta.

Miten teillä, pääsevätkö lasten jouluaskartelut näkösälle?

Mun äippä laittaa edelleenkin mun tekemät joulukoristeet (epämääräiset vessapaperirullapukit yms) esille, vaikka olen jo 30v! Ne kun on rakas lapsi tehnyt, niin ei niitä nyt herranen aika kaappiin laiteta! Tommosille sisustusriitelijöille pitäisi mennä laittamaan tikkari sohvakankaaseen ja kaataa suklaavanukasta verhoille!

Kyllä ne esille tulee. Usein ne on niin pientä etten ymmärrä miten ne riitelee sisustuksen kanssa. Lastenhuoneeseen ainakin laittaisin. Sanottava vielä että meillä joulua ei kutsuta/ajatella "lasten juhlaksi", joten ehkä ymmärrän tuota äitiä hitusen.

Esille ilman muuta, osa pojan omaan huoneeseen ja tontut kirjahyllyyn. Pojan huoneessa on aina piirrustuksia esillä. Tapettiseinään en laita, mutta komeron seinään ja maalattuun senään laitan.
Porukalla on leikattu tonttuja ja lumihiutaleita ikkunoihin.

Tottakai! :)

Ja kyllä, olen minäkin tarkka sisustuksesta, mutta tarkka myös siitä, että lasten vaivalla ja rakkaudella väkertämät jutut saavat olla esillä koko perheen kodissa. Meilläkään ei ihan kaikkea, mutta aina jotakin, en sentään kuitenkaan ajatellut tapetoida koko asuntoa lasten piirustuksilla. ;)

No eihän nuo kaikki tontut ja enkelit mikä pahvista, mikä vanhasta pilttipurkista ja piipunrassista varsinaisesti mitään kaunistuksia ole, mutta kyllä niitä muutama pyritään laittamaan esille. Onneksi noita ei kovin paljoa vielä ole kertynyt.

Onneksi esteettinen silmäni on salliva :). Lasten tekemät ovat parhaita. Mulle sisustuksessa onkin olennaista se, että asioihin liittyy myös tunnearvoa (siksi meillä ei myöskään sisustus muutu juuri koskaan).

Meillä on vieläkin mun isompien lasten (nyt parikymppisiä siis) pienenä tehdyt askareet koristeena. Tonttujen pumpuliparrat on kärsineet aikalailla, mutta tuollahan nuo edelleen koreilee.

Ja joukkoon mahtuu myös pienempien lasteni joulukoristeet. Ihanaa sekamelskaa :D

Muutenkin lapset saavat koristella seiniä omilla teoksillaan. Ei ne kaikkia seinälle laita, vaan niitä, joista itse ovat ylpeitä. :) Minusta ne on niin hellyttäviä, jotkut ovat jopa ihan vinossa ja jotkut jopa rytyssä :D

Ja täytyy sanoa, että sopivat sisustukseen ihan täysin.

keittiön joulukoristeet on kokonaan lasten tekemiä! eteisessä on enkeleitä jokak esikoinene tek ieskarissa. miks iihmeessä net pitäs piilottaa? esille kaikki, lapsi on ylpeä tekemistää koristeista, ja mie olen ylpeä pojasta joka net on tehny:heart:

Yhteistyössä