Tuli sit ekaa kertaa tappelu Joulusta... :(

Noh minä menisi aamusta asti anoppilaan kylään, lähtisin yöksi kotiin ja mies vois jäädä anoppilaan koska ei olis papan luo tulos muutenkaan. Aamulla lähtisin sitten sinne papan luo ja olisin yötä, sitten tapaninpäivän olisin ihan perheen kesken kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Eiköhän kannattaisi ihan ensimmäiseksi jutella miehen kanssa, että mitään ei pidä luvata kenellekään ennenkuin on oman porukan kanssa käyty kuviot läpi. Mua ainakin tosissaan nyppii, jos toinen on jo mennyt yksin lupaamaan jotakin koko porukan puolesta. Yritän välttää sitä itse kaikin keinoin.

niimpä...mieheltä jo alkusyksyullä kyselin, et sopiiko, et tänä vuonna lähden joulupäiväksi papan luokse. ja se sopi. Anoppi kysäs miultakin joku aika sitten, et mennäänkö heille ja mie vastasin, et ehkä sitä voitais tulla päiväseltään käymään, et katsotaan ja jutellaan...ja silloin miehellekin siitä sanoin ja hän ei sanonut asiaan vielä mitään vasta kuin nyt kun anoppi oli hälle soittanu ja pyytäny yöksi.

Minä ajelisin aattoyönä kotiin, kerran matkakin vain sen 45 minuuttia veisi. Nukkumaan menoaika voisi lapsella venyä ja voihan lapsia nukkua kotimatkalla autossa, anoppilassa vain yöpuku valmiiksi ja iltapuuhat ettei tarvitse kotona kuin riisua ulkovaatteet ja peitellä sänkyyn. Sitten voisi ruokkia ja juottaa koirat ja aamulla pääsisi omasta sängystä heräämään matkaan. Lapsikin voisi aivan hyvin noin pitkällä matkalla ottaa unet, jos edellinen yö oli vähän poikkeuksellisen lyhyt. Sitten viettäisin perheaikaa silloin Tapanina, joko vain miehen kanssa kahdestaan jos poika anoppilassa yötä tai sitten koko perheellä ja peruisin pojan menon anoppilaan. Joustoa puolin ja toisin ja rutiineja voi joskus hieman muokata, jos ei ihan tavaksi ota. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No, asiathan saa väännettyä ihan niin vaikeiksi kun haluaa. Ap on varmaan jo päättänyt, että tekee kuten ensin sanoi, koska mikään muu ehdotus ei kelpaa.

Mie tässä oon yrittäny keksiä keinoja, et kaikki ois mukavasti. ehdotin äsken miehelle, et jos mentäis aatonaattona yöksi anoppilaan ja tultais aattoillaksi kotiin...mut ei innostunu. Silloin ois koirille annettu ruuat lähtiessä ja seuraavana päivänä ku oltais tultu kotiin, ni ois taas ollu ruoka-aika niillä

Noh minä menisi aamusta asti anoppilaan kylään, lähtisin yöksi kotiin ja mies vois jäädä anoppilaan koska ei olis papan luo tulos muutenkaan. Aamulla lähtisin sitten sinne papan luo ja olisin yötä, sitten tapaninpäivän olisin ihan perheen kesken kotona.

Tapaninpäivänä kun saavun kotiin, niin hetki ollaan kotona ja sit viedään poika anoppilaan yöksi hoitoon...

Alkuperäinen kirjoittaja Senni Tonnika:

Tapaninpäivänä kun saavun kotiin, niin hetki ollaan kotona ja sit viedään poika anoppilaan yöksi hoitoon...

No sitten vaikka perheen kesken laatuaikaa 23.12 jolloin voi katsella vaikka jouluelokuvia ja syödä piparia.

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
35km on pieni hinta sovusta, mä antaisin periksi vaikka kuinka vituttas... voihan sitä herätä tunnin aiemmin.

Niinhän sitä pitäiskin herätä tuntia aiemmin...itseasiassa enemmänkin koska miun pitäis matkalla ajaa kodin kauttaa rikkomaan koirilta kipot jäästä ja antamaan kuumaa vettä ja ruokkimaan ne. 35 kilsaa ei matkana oo hirvee, mut siitä ekat 15 kislaa on pientä mökkitietä, jossa pitää aja miltei kävelyvauhtia...joten aikaa siinä kuluu...

no mä en tuu asettuun sun puolelle ainakaan ton perusteella. kupit sulaa sillä aikaa (laittaa hanasta kuumaa vettä valumaan) kun lastaat ruokaa toisiin kippoihin. eikö kaupoissa oo myynnissä sellasiaki kippoja jotka pitää veden sulana? ovat tosin varmasti kalliita.

no jos oot yhtään lukenu niin ukko ei suotu joustamaan edes sen vertaa et lähtis papan luo mukaan jossa tosiaan 1 kerran 10v aikana viettäny sen 4h. silti ap:n pitäs joustaa ja tehä asiat hankalaks kun mies ei voi joustaa..
:whistle:

jos kerran tää olis eka kerta 3 jouluun kun näin tehtäis, ja ap:n pitäs taas joustaa. Mis on ukon jousto??

Alkuperäinen kirjoittaja Suzytte:
Minä ajelisin aattoyönä kotiin, kerran matkakin vain sen 45 minuuttia veisi. Nukkumaan menoaika voisi lapsella venyä ja voihan lapsia nukkua kotimatkalla autossa, anoppilassa vain yöpuku valmiiksi ja iltapuuhat ettei tarvitse kotona kuin riisua ulkovaatteet ja peitellä sänkyyn. Sitten voisi ruokkia ja juottaa koirat ja aamulla pääsisi omasta sängystä heräämään matkaan. Lapsikin voisi aivan hyvin noin pitkällä matkalla ottaa unet, jos edellinen yö oli vähän poikkeuksellisen lyhyt. Sitten viettäisin perheaikaa silloin Tapanina, joko vain miehen kanssa kahdestaan jos poika anoppilassa yötä tai sitten koko perheellä ja peruisin pojan menon anoppilaan. Joustoa puolin ja toisin ja rutiineja voi joskus hieman muokata, jos ei ihan tavaksi ota. ;)

Mie kun sanoin heti alussa miehelle, et en haluais jäädä anoppilaan yöksi vaan ajella kotiin, niin tokas, et mie voin ajella yksinäni sieltä kotiin, et hyö kyllä pärjäävät siellä oikein hyvin ihan ilman minuu....

Aamulla kun lähdetään ajelemaan, niin poju ei kyl autossa nuku vaik ois kuin väsy. Kiukkuaa sit vaan. Tapanina meille on tulossa parikyt henkeä saunomaan ja iltaa viettämään...

No sitten vaikka perheen kesken laatuaikaa 23.12 jolloin voi katsella vaikka jouluelokuvia ja syödä piparia.

Mie oon töissä 16 asti ja mies 19 asti... siinä ei koko perheen kesken kauheesti laatuaikaa vietellä...

Mie oon töissä 16 asti ja mies 19 asti... siinä ei koko perheen kesken kauheesti laatuaikaa vietellä...

Sitä laatuaikaa voi viettää muulloinkin kuin jouluna. Aika monet on aatonkin töissä, joten se joulunvietto täytyy sitten vaan suunnitella muuten.

Mä en ymmärrä miksi jotku haluaa viettää vain oman perheen kesken joulua. Minusta on ihana kun jouluna on ympärillä ihmisiä. Olkaa onnellisia että on sellaiset isovanhemmat jotka haluaa kylään, mun miehen vanhemmille ei saa edes jouluna mennä kun haluaa viettää joulua muiden kanssa.

tuo kyllä kuulostaa naurettavalta että 35 kilometriä lisää matkaa 300 kilometrin matkaan on este. Oli se sitten vaikka kinttupolkua.
tuon matkan vaikka ajelet illalla ruokkimaan ja juottamaan ne koirat. ja varmasti joku naapurikin sen voi tehdä.
mutta koska mieskään ei tule sinne papalle, niin voithan sinä ajaa kotiin aatoksi.

jos sinä haluat mennä papalle niin kai miehen toiveitakin voi kunnioittaa ja olla siellä anopilla.

Kaikestahan saa väännettyä ongleman jos haluaa.
Joko teette kompromissin ja kaikki olette yhdessä tai sit et valita jos sinun täytyy olla yksin kun miehesi haluaa jäädä kotiinsa. kaikkea ei saa, joten kannattaa tyytyä edes johonkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuota:
tuo kyllä kuulostaa naurettavalta että 35 kilometriä lisää matkaa 300 kilometrin matkaan on este. Oli se sitten vaikka kinttupolkua.
tuon matkan vaikka ajelet illalla ruokkimaan ja juottamaan ne koirat. ja varmasti joku naapurikin sen voi tehdä.
mutta koska mieskään ei tule sinne papalle, niin voithan sinä ajaa kotiin aatoksi.

jos sinä haluat mennä papalle niin kai miehen toiveitakin voi kunnioittaa ja olla siellä anopilla.

No johan siellä anopilla oltais koko päivä.

mä en tajuu ku tätä jauhetaan!! jos tää olis eka kerta 3 jouluun kun näin tehtäs niin vaan miehen mielipidettä tulee kunnioittaa mut paskat mitä nainen haluaa. Pappa on kuitenki jo 80v ja alkaa olemaan jo huonomassa kuosissa joten näit jouluja ei oo kovinkaan montaa edessä. Miksei ukko voi joustaa tässä ja sanoa et kun kerran on tärkeetä niin tehdään niinkuin on helpointa..

Mut eih kun kaikkien mielestä miestä pitää kunnioittaa...

Kaikestahan saa väännettyä ongleman jos haluaa.
Joko teette kompromissin ja kaikki olette yhdessä tai sit et valita jos sinun täytyy olla yksin kun miehesi haluaa jäädä kotiinsa. kaikkea ei saa, joten kannattaa tyytyä edes johonkin.

no miun mielestä kompromissi ois ollu se, et aattopäivä miehehn suvun kanssa, ilta keskenämme ja joulupäivä miun suvun kanssa (siis vain mie ja poju, ei mies ) eli kaikkialla tasapuolisesti. Eikä niin, et miehen suvulla ollaan kaikki koko vuorokaus ja sit mie lähen pojun kans omiin sukulaisiin. Täysin tasapuolistahan ois jos mieskin lähtis miun papalle yöksi.

No johan siellä anopilla oltais koko päivä.

Ymmärrät varmasti itsekin, että anopilla lienee toiveena nähdä lapsen ilo pukin saapuessa jne. kun kerran on pukin tilannut. Rehellisesti, jos anoppi maksaisi pukin ja noin odottaisi meitä, olisin onnellinen.

Tuo on naurettavgaa pelleilyä tuo 35 kilometriä kun mielelläsi ajelet 300 kilsaa sinne papalle. ja olet joka vuosi ajanut.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Ymmärrän kyllä ap:ta enemmän kuin ehk muut:D

eikös se mies ole joustamaton jos ei papan luo halua lähteä ja viimeisen 10v aikana ilmeisesti sen 4h siellä viettäny, ja silti ap:ta sanotaan joustamattomaksi jos ei suostu yöksi jäämään.. :whistle:

mä tekisen sen niin et lähtisin kotiin yöks ja antaisin koirille safkat ja lähtisin aamulla lapsen kans. Mies saapi valita jääkö vai lähteekö. Miksei voi jäädä jos kerran papalle ei haluu lähtee?

papallakaan ehkä tuskin kymmeniä jouluja ole tiedossa.

iso peesi!

Yhteistyössä