Tuli sit ekaa kertaa tappelu Joulusta... :(

kirjoituksestasi kyllä paistaa että olet varsinainen pillinsoittaja. Mä en ymmärrä sitä, että ette voi mennä anoppilaan yökylään, mutta sä voit sitten huidella pari päivää ilman miestä omissa sukulaisissasi. Eikö ole käynyt mielessä vaikka seuraavanlainen ratkaisu: aatoksi anoppilaan, yöksi kotiin ja mies omiin sukulaisiin mukaan tai aatoksi anoppilaan yökylään, sinä olet yhden päivän reissussa ja yhden päivän vietätte yhdessä kotona?

Mä en kyllä kanssa ymmärrä, miten tässä ketjussa kääntyi nyt niin että ap on se joustamaton, jos MIES ei kerran koskaan suostu tulemaan sinne papan luo. :o Naisenko se vaan kuuluu parisuhteessa joustaa?

Mun ratkaisu olis se, että menette aattona anoppilaan, ja menet sieltä sitten illalla myöhään kotiin. Vietät itsesi kanssa ihanan tunnelmallisen hetken, sytytät kynttilöitä, juot glögiä, syöt hyvää suklaata ja luet villasukat jalassa kirjaa takkatulen valossa. :heart: Ok, vähän tunnelmoitua ehkä mutta kuitenkin. Ajattelet sen sellaisena sun spesiaalihetkenä, kuuntelet joululauluja ja rauhoitut joulun tunnelmaan. Sitten aamulla pakkaat autoon lahjat ja ruoat ja ajelet pappasi luo joulunviettoon, ja olette siellä yön.

Alkuperäinen kirjoittaja ei vitsi mikä emäntä:
kirjoituksestasi kyllä paistaa että olet varsinainen pillinsoittaja. Mä en ymmärrä sitä, että ette voi mennä anoppilaan yökylään, mutta sä voit sitten huidella pari päivää ilman miestä omissa sukulaisissasi. Eikö ole käynyt mielessä vaikka seuraavanlainen ratkaisu: aatoksi anoppilaan, yöksi kotiin ja mies omiin sukulaisiin mukaan tai aatoksi anoppilaan yökylään, sinä olet yhden päivän reissussa ja yhden päivän vietätte yhdessä kotona?

No olisko tässä pointtina juuri se, että miehelle sopii kyllä se, että anoppilassa ollaan yötä, mutta mies itse ei suostu edes muutamaksi tunniksi ap:n papan luo? :whistle:

Luin ensimmäisen ja viimeisen sivun.
Olette aaton kotona oman perheen kesken ja sitten joulupäivänä sinä lähdet sinne papalle ja mies menee vanhemmilleen. Jos mies ei halua lähteä sinun sukusi luokse, niin mitä sinäkään sinne anoppilaan menet.
Ensi vuonna sitten sinä menet oman perheesi luokse yksin ja poika menee isänsä kanssa anoppilaan.
Eli vuoro jouluin poika käy sitten isovanhemmillaan ja aaton olette oman perheen kesken.

Alkuperäinen kirjoittaja entäs:
Jos poika jää anoppilaan miehen kanssa ja sinä käyt pappalla yksinäsi, jos kerran taas papan luota poika olisi kuitenkin menossa anoppilaan. Näin poika saisi viettää rauhassa yhdessä paikassa joulua eikä joutuisi ajelemaan koko ajan edes takaisin anoppilan, kodin, pappasi ja taas anoppilan väliä.

Pappani on viimeksi nähnyt pojun liki 4kk sitten ja seuraavan kerran näkisi sitten vasta maaliskuussa kun tulee pojun synttäreille... Poika joutuisi kuitenkin miehen kanssa ajelemaan joulupäivänä kotiin huolehtimaan koirista ja sitten taas seuraavana päivänä takaisin anoppilaan...

Minä tekisin tässä tapauksessa näin: Ilmoittaisin KAIKILLE sukulaisille, papalle ja anopille kanssa että ollaan joulu kotona, mutta KAIKKI ovat tervetulleita meille joulun viettoon.
Minusta ei olisi mukava noin aikatauluttaa ja stressata joulun vietosta.

Toivottavasti löydätte ratkaisun.

Muuten ap, miksi mies ei halua tulla kanssasi papallesi?

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Olette aaton kotona oman perheen kesken ja sitten joulupäivänä sinä lähdet sinne papalle ja mies menee vanhemmilleen. Jos mies ei halua lähteä sinun sukusi luokse, niin mitä sinäkään sinne anoppilaan menet.
Ensi vuonna sitten sinä menet oman perheesi luokse yksin ja poika menee isänsä kanssa anoppilaan.
Eli vuoro jouluin poika käy sitten isovanhemmillaan ja aaton olette oman perheen kesken.

PEESI, jos ette saa muuten sovituksi ja joulua sellaiseksi että voitte olla RAUHASSA JA YHDESSÄ

Alkuperäinen kirjoittaja Trinsessa:
Minä tekisin tässä tapauksessa näin: Ilmoittaisin KAIKILLE sukulaisille, papalle ja anopille kanssa että ollaan joulu kotona, mutta KAIKKI ovat tervetulleita meille joulun viettoon.

Kaikki sukulaiseni kokoontuu papan luokse joulupäivänä. Muutama siellä on jouluaattona. Itse ajattelin, että menisin siksi vasta joulupäivänä, että saisi olla ymös oman perheen kesken aattona. Pappa ei yksinään Jouluna pääse meille matkustamaan eikä muut sukulaiseni, joille matkaa tulisi yli 400 kilsaa, lähde tänne ajelemaan. papan luona kun ollaan, niin siellä on sit mummojen ja toisen papan haudat sekä muiden rakkaitten joiden hauduilla myös jouluna tulee käytyä.

Mies ei halua jouluna lähteä mukaani, eikä muutoinkaan. Siskon pojan synttäreilläkin käydään aina kaksin pojun kans ja samoin pikkusiskojeni rippijuhlissa...1/3 rippujuhlista mies on ollu mukana. Mies ei vaan tykkää sukuloida miun sukulaisilla...

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Mies ei halua olla aattoa kotona perheen kesken, kun kerta meidät on silloin kutsuttu anoppilaan. Ja joka joulu poju on ollut anoppilassa kun siellä ollaan oltu. Poju on siten sekä miehen vanhemmilla sekä miun sukulaisissa jouluna. Miun äidin luokse ei olla menossa ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Senni Tonnika:

Kaikki sukulaiseni kokoontuu papan luokse joulupäivänä. Muutama siellä on jouluaattona. Itse ajattelin, että menisin siksi vasta joulupäivänä, että saisi olla ymös oman perheen kesken aattona. Pappa ei yksinään Jouluna pääse meille matkustamaan eikä muut sukulaiseni, joille matkaa tulisi yli 400 kilsaa, lähde tänne ajelemaan. papan luona kun ollaan, niin siellä on sit mummojen ja toisen papan haudat sekä muiden rakkaitten joiden hauduilla myös jouluna tulee käytyä.

Mies ei halua jouluna lähteä mukaani, eikä muutoinkaan. Siskon pojan synttäreilläkin käydään aina kaksin pojun kans ja samoin pikkusiskojeni rippijuhlissa...1/3 rippujuhlista mies on ollu mukana. Mies ei vaan tykkää sukuloida miun sukulaisilla...

Aika kummallinen toi sun mies. No ei munkaan mies rakasta mun äitiäni mutta mukaan tulee kuiteskin käymään. ;)
Mutta edelleen sinun tapauksessa haluisin viettää koko joulun perheeni kanssa, vaikka sitten siellä anoppilassa.

Ja 23.päivä illalla kun koirille ruoka annetaan, niin kysäsin äsken mieheltä, et jos myö lähdetään 24. päivä aamulla anoppilaan ja mie ajan sit vasta 25. aamuna kodin kautta, ni koirat ois keskenään vuorokauden täällä ja ruokaa saisivat vasta silloin 25. päivä aamulla ja vettä myös vasta silloin..., ni, et mtis koirat...ni totes vaan, et ei oo viel miettiny...

Aika kummallinen toi sun mies. No ei munkaan mies rakasta mun äitiäni mutta mukaan tulee kuiteskin käymään. ;)
Mutta edelleen sinun tapauksessa haluisin viettää koko joulun perheeni kanssa, vaikka sitten siellä anoppilassa.

Liki koko aatto siellä oltaisiinkin. Illalla vasta tultaisiin kotiin, et kerittäis täällä hetken aikaa olla, iltapalat syyä ja poju nukkumaan...

Mulla on lähipiirissä juuri tuollainen pariskunta, mies ei koskaan ollut mukana kun muu perhe kävi sukulaisten luona yms. Nyt sitten 15 avioliittovuoden jälkeen erosivat, mies vaan ilmoitti ettei kiinnosta enää.

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
35km on pieni hinta sovusta, mä antaisin periksi vaikka kuinka vituttas... voihan sitä herätä tunnin aiemmin.

Niinhän sitä pitäiskin herätä tuntia aiemmin...itseasiassa enemmänkin koska miun pitäis matkalla ajaa kodin kauttaa rikkomaan koirilta kipot jäästä ja antamaan kuumaa vettä ja ruokkimaan ne. 35 kilsaa ei matkana oo hirvee, mut siitä ekat 15 kislaa on pientä mökkitietä, jossa pitää aja miltei kävelyvauhtia...joten aikaa siinä kuluu...

Eiköhän kannattaisi ihan ensimmäiseksi jutella miehen kanssa, että mitään ei pidä luvata kenellekään ennenkuin on oman porukan kanssa käyty kuviot läpi. Mua ainakin tosissaan nyppii, jos toinen on jo mennyt yksin lupaamaan jotakin koko porukan puolesta. Yritän välttää sitä itse kaikin keinoin.

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
35km on pieni hinta sovusta, mä antaisin periksi vaikka kuinka vituttas... voihan sitä herätä tunnin aiemmin.

Niinhän sitä pitäiskin herätä tuntia aiemmin...itseasiassa enemmänkin koska miun pitäis matkalla ajaa kodin kauttaa rikkomaan koirilta kipot jäästä ja antamaan kuumaa vettä ja ruokkimaan ne. 35 kilsaa ei matkana oo hirvee, mut siitä ekat 15 kislaa on pientä mökkitietä, jossa pitää aja miltei kävelyvauhtia...joten aikaa siinä kuluu...

no mä en tuu asettuun sun puolelle ainakaan ton perusteella. kupit sulaa sillä aikaa (laittaa hanasta kuumaa vettä valumaan) kun lastaat ruokaa toisiin kippoihin. eikö kaupoissa oo myynnissä sellasiaki kippoja jotka pitää veden sulana? ovat tosin varmasti kalliita.

Yhteistyössä