Tuli sit ekaa kertaa tappelu Joulusta... :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Senni Tonnika:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kakkonen olisi mun valintani jos noilla tiedoin valitsisin

Eli jäisit yöksi ja raahaisit mukanasi puolen suvun lahjat sekä jouluruuatki, jotka siun pitäis viedä joulupäivänä papan luokse?

Öö jos joutusit kuitenkin käymään ruokkimassa ja antamassa vettä aamusti koirille niin eikös niitä tavaroita voi sitten silloin vasta ottaa mukaan???!!!!

tulis aikasmoinen lenkki ajella kotiin vielä, eli jos meinataan olla perillä 12 aikaa kun muut sinne tulee, ni jouduttais lähtemään varmaan jo ennen 7:ää mökiltä ajelemaan, et kerittäis. Ja sepäs olisikin kivaa pojun kannalta. Juuris siksi parasta ois ajella illalla kotiin, jolloin koiratkin sais ruuat ajallaan, eikä vasta seuraavana päivänä., eivätkä joutuis olemaan vuorokautta jäisen veden kanssa. Onneks nuo kyl syövät lunta paljon, ni saavat nestettä siitäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja as:
No onko teidän pakko viettää sitä yötä anoppilassa?
Lähdette ajelemaan kotiin, kun nukkumaanmeno aika koittaa ja mies jää äidin helmoihin.
Helpompi han sun on sieltä kotoa lähteä aamulla. Mitä siinä nukkumis aamuhässäkässä on niin erityistä, että se pitäisi viettää miehen kanssa tapahtui se sitten kotona tai anoppilassa?

Mies haluaa jäädä yöksi koko perheen voimin ja sanoi, et jos mie en halua, ni voin yksinäni sieltä lähteä kotiin. Ja sit kun saan pojun nukkumaan 20-21 välillä, ni ompas kiva viettää jluluaattoa yksinään kotona ku mies on muualla. Miulle perhe on helevetin tärkeä.

Lähdet sieltä anoppiasta siis vasta sitten, kun muutki menee yöpuulle... teillä on kuitenkin suht lyhyt kotimatka.

Alkuperäinen kirjoittaja entä jos..:
.. menisitte anoppilaan yöksi 23-24.12 ja illan suusta ajaisitte omaan kotiin?
Hankalia nämä joulun ajat kun silloin haluais olla kaikkien luona vähä mut aika ei riitä.
Tai menkää uudeksi vuodeksi anoppilaan yöksi?
Kunhan heittelen ideoita..

Uusi vuosi vietetään kotona kun anoppilaan on menossa vieraita. Mut pitääkin ehdottaa miehelle tuota 23.-24. yötä, et josko se ois sille mieluisa. Ja savusaunan jos laittais heti aamusta lämpiämään appiukon kanssa, ni siinä menee ehkä 6-7 tuntia ni kullä miusta sinne pääsdis sit jo iltapäivän puolella eikä vasta illalla...

Mä ymmärrän myös et miehesi haluaisi viettää vanhempiensa luona koko perheen voimin joulua. Oletko sinä ollut koskaan miehesi luona jouluna? Ja appivanhemmat nauttia koko teidän perheestä joulun ajan:)

Lähdette ajelemaan kotiin, kun nukkumaanmeno aika koittaa ja mies jää äidin helmoihin.
Helpompi han sun on sieltä kotoa lähteä aamulla. Mitä siinä nukkumis aamuhässäkässä on niin erityistä, että se pitäisi viettää miehen kanssa tapahtui se sitten kotona tai anoppilassa?

Mies haluaa jäädä yöksi koko perheen voimin ja sanoi, et jos mie en halua, ni voin yksinäni sieltä lähteä kotiin. Ja sit kun saan pojun nukkumaan 20-21 välillä, ni ompas kiva viettää jluluaattoa yksinään kotona ku mies on muualla. Miulle perhe on helevetin tärkeä.

Lähdet sieltä anoppiasta siis vasta sitten, kun muutki menee yöpuulle... teillä on kuitenkin suht lyhyt kotimatka.

Eli yöllä. Siellä jouluisin mies veljineen valvoo aamuyöhön asti kuten myös appivanhemmat. ja se ei taas pojun kanssa onnistu kovin hyvin. ja matkaa tosiaan on se 35 kilsaa, mut metsätietä, joten talvisin siinä matkassa menee 45 minsaa ainakin.

Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
Mä ymmärrän myös et miehesi haluaisi viettää vanhempiensa luona koko perheen voimin joulua. Oletko sinä ollut koskaan miehesi luona jouluna? Ja appivanhemmat nauttia koko teidän perheestä joulun ajan:)

Ennen pojua ja koiria olen ollut useastikin jouluaaton anoppilassa ja ajellut sieltä yksinäni pappani luokse joulupäivän aamuna.

Mutta silti joka vuosi päätät mennä papallesi, vaikka miehesi ei haluaisi?
Kuulostaa oikeasti siltä että miehesi on joustanut monet kerrat sinun vuoksesi, mutta tänä vuonna, kun hänkin haluaa osallistua perheen päätöksiin niin sinä et suostu.
Oletko miettinyt että miehestäsi ei välttämättä ole kiva olla yksin kotona joka joulu?

No mitä jos ootte koko aaton oman perheen kesken, ja kun sä lähdet papan luo pojan kanssa niin mies menee äidilleen savusaunomaan ja syömään? Jos ei miestä kiinnosta tulla sun papan luo ja sua ei selkeästi kiinnosta miehen äiti niin menkää kummatkin omiinne? aatto yhdessä ja sit vierailut, niin mä tekisin. Ja jos ongelma on se että myös anoppi tahtoo nähdä poikaa, niin sitten ensi jouluna toisinpäin, meet yksin papan luo ja mies äidilleen pojan kanssa.

Niin ja mitäs jos poikkeuksellisesti olisittekin kaikki vaan kotona ja nauttisitte rauhasta. Ei tuosta pakollisesta hiihtämisestä paikasta toiseen joka joulu tuukaan muuta kuin riitaa. Joskus pitää aloittaa uusia tapoja ja muidenkin täytyy ymmärtää teidän perheen tarpeita. Jos olet papallesi suonnut 30 yhteistä joulua ehkä yhden soisit vaan omalle perheellesi. Uskosin että sun pappa vanhana ja nähneenä ihmisenä tuon ymmärtää, sehän kuuluu osana elämän kiertokulkuun. Vai meinasitko pakottaa omat lapsesi viettämään kaikki joulut kanssasi siihen asti kun sun henki pihisee? Mä oon ainakin henkisesti valmistautunut siihe että joskus vielä tulee joulu jolloin lapset ei tule kotiin ja ollaan miehen kanssa kaksin tai sit olen yksin. Enkä silti aio siitä katkeroitua tai syyllistää lapsiani, heilläkin on oikeus omaan elämään ja tekemaan päätöksiä jotka ovat parhaaksi heidän omille perheille.

Et ajatellut että miehesi perhe on hänelle tärkeä? Viestistäsi huokuu "minä, minä ja vain minä"-tunnelma. :/

Alkuperäinen kirjoittaja ukonpuolella:
Minä olen aina ollut jouluna....minä en halua tehdä sitä ja tätä...minä en halua ajaa...Kuulostaa tosiaan siltä että taitais olla sun vuoro joustaa eikä aina vaan mennä noin kuin kirjoitit että minä olen aina tehnyt näin ja tulen tekemään piste. Kuuntele hetki itseäsi ja vilkaise peiliin...ehkä ymmärrät että jotkut asiat voisi olla tärkeitä sun miehelle ja anopillesikin.

Anoppi ei tykkää joulusta, eikä mieskään. inhoavat joulukuusia ja joululauluja. Appiukko tykkää joulusta, samoin miekin. Mieskin tänään totesi, ettei meille tarvis edes koko kuusta tuoda, turhaa sotkua vaan. Mie oon joka vuos ollu anoppilassa ja joustanut sinne mennessäni. Mies on yhtenä ainoana vuonna ollut 4 tuntia pappani luona jouluna. Kun ei halua sinne. Eli kuka on joustamaton?

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
No mitä jos ootte koko aaton oman perheen kesken, ja kun sä lähdet papan luo pojan kanssa niin mies menee äidilleen savusaunomaan ja syömään? Jos ei miestä kiinnosta tulla sun papan luo ja sua ei selkeästi kiinnosta miehen äiti niin menkää kummatkin omiinne? aatto yhdessä ja sit vierailut, niin mä tekisin. Ja jos ongelma on se että myös anoppi tahtoo nähdä poikaa, niin sitten ensi jouluna toisinpäin, meet yksin papan luo ja mies äidilleen pojan kanssa.

Nyt anoppi näkisi poikaa koko aattopäivän siihen asti kunnes tultaisiin kotiin. Ja anoppi näkee poikaa joka viikko monta kertaa. Pappani on viimeks nähnyt pojua liki 4kk sitten ja on papan eka lapsenlapsenlapsi ja papalle erittäin tärkeä. Ja mies haluaa aattona anoppilaan, eikä vasta joulupäivänä. Kyllä mie haluan anoppilaan päiväksi, mutten haluaisi jäädä yöksi. Ihan vaan senkin takia, et se ajomatka aamulla ois vaan paljon pidempi ajallisestikin..

Alkuperäinen kirjoittaja Yamini:

Kuulostaa oikeasti siltä että miehesi on joustanut monet kerrat sinun vuoksesi, mutta tänä vuonna, kun hänkin haluaa osallistua perheen päätöksiin niin sinä et suostu.
Oletko miettinyt että miehestäsi ei välttämättä ole kiva olla yksin kotona joka joulu?

Vähän pakkomielteeltä tuo papan luo meneminen vaikuttaa... Voihan olla, että sen papan henki pihisee vielä montavuotta pitempään, kuin anopin henki miltä miehestäsi mahtaa sitten tuntua? Vaikea on kyllä uskoa, että perhe olisi sulle kovin tärkeä, kun haluatte viettää joulunne mielummin sukulaisten kanssa, kuin perheenä.

musta toi kuulostaa hieman siltä että "minäminäminäminä" "haluanhaluanhaluanhaluan" ja se mitä muut haluaa, niin ihan sama.. jos minä :D saisin päättää niin menisitte yhdessä anoppilaan ja olisitte siellä yötä ja sit yhdessä kaikki sinne sun papan luokse.

Toivottavasti teidän arki sujuu paremmin kuin jouluaika...Kokeilkaa nyt ihmeessä tehdä oma joulu, sellainen kuin sopii teidän lapsille ja miehellesi. Älkää lähtekö minnekään vaan kääntäkää uusi sivu historiassa. Huomaatte ehkä pitävänne kaikki joulusta kun ei ole "pakko mennä sinne, pakko mennä tänne" painetta. Lapsillekin varmaan kivempi joulu kun vanhempien pinnat ei oo kireellä. Kyllä lapset tuollaisen vaistoaa.

Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
2 eihän sun tarvi niitä kamoja kuiteskaan viedä anoppilaan koska joudut mennä ruokkiin aamusta koirat kotona nii nappaat ruuat ja lahjat sitte mukaan

Jos jään yöksi anoppilaan, niin mietin täs, et moneltakohan miun pitäis nousta ylös ja herättää poju aamupalalle, jos ajomatkaan menee n. 4,5 tuntia ellei vähän enemmänkin. Sit vielä välissä hakemaan kotoota tavarat ja ruokkimaan ja juottamaan koirat... Eli 5 tuntia ainakin eli 6 aikaan pitäis viimeistään herätä...

Alkuperäinen kirjoittaja Yamini:

Mies on tähän asti ollut vanhemmillaan sen ajan mitä mie oon ollu pappani luona, Tai sit meille on tullu kavereita saunomaan ja juhlimaan jolupäivää (jos tapaninpäivän jälkeinen on työpäivä, ni ovat viettäneet ikäänkuin tapanintansseja jo 25. päivä ) eli ei ole kertaakaan yksinään ollut. Mies on sitä mieltä, et miun kyllä pitää sinne papan luokse lähteä. Sitä hän ei ole kieltänyt kertaakaan.

Vaikka se mies ei ole ollut mukana niillä teidän jouluvierailuilla sinne sun sukulaisten luo, niin onhan se vaikuttanut hänenkin joulunviettoonsa että olette siellä olleet ja hän on siis ilmeisesti ollut yksin. Nyt hän sitten on sitä mieltä, että on hänen vuoronsa olla yötä omien sukulaisten luona lapsen kanssa ja sun vuorosi joustaa. Eikä mun mielestä ole liikaa vaadittu, että yhtenä jouluna ja yhtenä yönä olisitte anoppilassa, vaikka sulle sitten tulisi 50 kilsaa enemmän ajomatkaa. Jos nyt sitten ootte tuntia myöhemmin perillä niin ei se nyt paljon tunnu kun olette yöksi jäämässä kuitenkin. Otat tavarat mukaan ja jätät koirista huolehtimisen miehelle, joka hommaa sitten ruokkijan tms. Onhan hän varmaan näitä koiriakin miettinyt kun on yökylään luvannut jäädä.

Alkuperäinen kirjoittaja joustoa puolin ja toisin:
Vaikka se mies ei ole ollut mukana niillä teidän jouluvierailuilla sinne sun sukulaisten luo, niin onhan se vaikuttanut hänenkin joulunviettoonsa että olette siellä olleet ja hän on siis ilmeisesti ollut yksin. Nyt hän sitten on sitä mieltä, että on hänen vuoronsa olla yötä omien sukulaisten luona lapsen kanssa ja sun vuorosi joustaa. Eikä mun mielestä ole liikaa vaadittu, että yhtenä jouluna ja yhtenä yönä olisitte anoppilassa, vaikka sulle sitten tulisi 50 kilsaa enemmän ajomatkaa. Jos nyt sitten ootte tuntia myöhemmin perillä niin ei se nyt paljon tunnu kun olette yöksi jäämässä kuitenkin. Otat tavarat mukaan ja jätät koirista huolehtimisen miehelle, joka hommaa sitten ruokkijan tms. Onhan hän varmaan näitä koiriakin miettinyt kun on yökylään luvannut jäädä.

Lueppa edellinen viestini. Mies ei ole kertaakaan viettänyt joulupäiväänsä yksin jos olen ollut papan luona vaan joko vanhemmillaan tai kavereittensa kanssa, joita on kutsunut saunomaan. Meillä on joka vuosi perinteiset tapanintanssit aina järkätty ja jos en itse ole ollut paikalla, ni mies on juhlinu kavereineen.

Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
2 eihän sun tarvi niitä kamoja kuiteskaan viedä anoppilaan koska joudut mennä ruokkiin aamusta koirat kotona nii nappaat ruuat ja lahjat sitte mukaan

Jos jään yöksi anoppilaan, niin mietin täs, et moneltakohan miun pitäis nousta ylös ja herättää poju aamupalalle, jos ajomatkaan menee n. 4,5 tuntia ellei vähän enemmänkin. Sit vielä välissä hakemaan kotoota tavarat ja ruokkimaan ja juottamaan koirat... Eli 5 tuntia ainakin eli 6 aikaan pitäis viimeistään herätä...

Entäs sitten? Itsehän haluat väen vängällä ajaa satoja kilometrejä. On muillekin perhe tärkeä ja haluavat olla joulun yhdessä. Nyt kaikki pyörii sinun pappasi ympärillä. Missään ei voi olla kun sinne on pakko päästä.

Ymmärrän kyllä ap:ta enemmän kuin ehk muut:D

eikös se mies ole joustamaton jos ei papan luo halua lähteä ja viimeisen 10v aikana ilmeisesti sen 4h siellä viettäny, ja silti ap:ta sanotaan joustamattomaksi jos ei suostu yöksi jäämään.. :whistle:

mä tekisen sen niin et lähtisin kotiin yöks ja antaisin koirille safkat ja lähtisin aamulla lapsen kans. Mies saapi valita jääkö vai lähteekö. Miksei voi jäädä jos kerran papalle ei haluu lähtee?

papallakaan ehkä tuskin kymmeniä jouluja ole tiedossa.

Yhteistyössä