Tuli sit ekaa kertaa tappelu Joulusta... :(

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
Tähän asti ollaan saatu miehen kans hienosti sovittua, et miten Jouluisin ollaan kun miun pappa ja siskot asuu liki 300 kilsan päässä ja papan luona olen viettänyt koko 30 vuotisen elämäni aikana joka ikisenä jouluna edes yhden päivän ja aion siellä ollakin niin kauan kun papassa henki pihisee. Tänä Jouluna olen pojun kans lähdössä papan luokse Joulupäiväksi ja jäädään sinne yöksi. Sinne tulee myös kaksi enoani perheineen, siskoni sekä äitini. Tapanina ajellaan kotiin. Anoppi sitten pyys meitä aattona heille ja sanoin, että voitaisiin aamusella tulla ja illaksi sitten omaan kotiin, sillä haluan olla myös oman perheen kanssa aattona ihan rauhassa.

Mies oli sit äitinsä kans puhunu torstaina ja anoppi oli pyytäny meitä aattona jäämään heille yöksi ja mies oli luvannu. Mie en halua olla keskellä metsää yötä, sillä seuraavana aamuna kun lähdetään pojun kans ajelemaan, niin matkaa ois 35 kilsaa enemmän ja ekat 15 kilsaa hirveetä pienen pientä metsätietä, joten aikaa menis hieman liikaa kun muutenkin ajomatkaan pojun kans menee 3,5-4tuntia.

Mies sit suuttu ku en halua jäädä anoppilaan yöksi ku siellä pääsis savusaunaan ja anoppi on tilannu sinne pukinkin jo (vaikka olin jo miehelle aiemmin puhunu, et kun meen joulupäivänä pappani luoksi, niin sinne tulee 3 alle 4v lasta, joten oma isäpuoleni tulee sinne pukiksi ) ja se ois kuulemma vaan helpompaa. Sanoin sit, et mie en halua jäädä vaan halua viettää myös osan joulusta ihan oman perheen, eli miehen, pojun sekä elikoitten kanssa. Ni mies sit kiukuspäissään tiuski, et mie voin sit ihan yksinäni sieltä ajella illalla kotiin, et he kyllä pärjäävät siellä oikein hyvin ihan ilman miutakin. Tulipa tuostakin hyvä mieli. :'(

Kysyin sit mieheltä, et jos meidän pitäis anoppilaan yöksi jäädä, ni lähteekö hän sit pappani luokse yökylään, ni ei ei ei, hän ei sinne lähde. Ei yöksi, eikä muutenkaan. Hän kun ei jaksa siellä joulua viettää.

Mikäs teidän mielestä ois paras vaihtoehto:

1. aattona päiväksi anoppilaan ja illaksi omaan kotiin oman perheen kesken ja joulupäivänä pappani luokse pojun kanssa kaksin yökylään.

2. aattona anoppilaan ja siellä yötä ja sieltä aamulla pojun kanssa kaksin pappani luokse yökylään.

Mie oon koittanu selittää miehelle, et jos tultais kotiin yöksi, niin miun ei tarviis raahata puolen suvun lahjoja sekä jouluruokia joita vien mukanani, niin sinne anoppilaan. ja haluaisin viettää ihan oman perheen kesken edes osan joulusta. Mut hän ei ymmärrä. Juputtaa vaan, et eikös sitä nyt voitaisi poiketa rutiineista ja olla yötä anoppilassa kun meidän kerran on kutsuttu, eikä tarviis sit omia ruokia laitella. Mut kyllä mie haluan oman kinkun paistaa, edes pienen. Sitä on sit kiva tapaninakin syödä ja yöllä nirhiä kinkkua voileipien päälle ym..

Meillä on lisäksi 3 koiraa, jotka jäävät kotiin aattona ja jos tällaiset pakkaset on, niin niillä jäätyy vesikupit iltaan mennessä ja ne muutenkin saa ruuan iltaisin, niin täällä ei kukaan niitä olisi ruokkimassa. Ni sit miun pitäis ajaa pojun kans kodin kautta antamassa koirille aamulla kuumaa vettä ja katsomassa, et kaikki on ok.

Anteeks nyt vaan, mutta mä en vaan ymmärrä että miten näistä joulunvietoista aina saadaan tappelu aikaan. Nyt pitäis molempien vähän joustaa, ei joulua oo kuitenkaan tarkoitus viettää riidellen.

Olisiko mahdollista että olisitte anopilla aaton (siis aamusta iltaan), mutta tulisitte sitten illalla kotia nukkumaan? Eli teidän ei tarvisi raahata kamoja anopille, mutta pääsisitte sielä saunaan, söisitte ruoat ja näkisitte pukin??

Alkuperäinen kirjoittaja Senni Tonnika:
Meillä on lisäksi 3 koiraa, jotka jäävät kotiin aattona ja jos tällaiset pakkaset on, niin niillä jäätyy vesikupit iltaan mennessä ja ne muutenkin saa ruuan iltaisin, niin täällä ei kukaan niitä olisi ruokkimassa. Ni sit miun pitäis ajaa pojun kans kodin kautta antamassa koirille aamulla kuumaa vettä ja katsomassa, et kaikki on ok.

Koirat ruokineen mukaan, jos päätätte yöksi anoppilaan jäädä.

Mutta minusta sinä kuulostat hieman joustamattomalta. Itse kuitenkin päätätte mitä teette, mutta jos olisi kyse minun perheestäni, jäisin anopille yöksi. Ei ne ruokien ja lahjojen roudaaminen niin paljoa vaadi, varsinkin kun on auto käytössä.

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Olisiko mahdollista että olisitte anopilla aaton (siis aamusta iltaan), mutta tulisitte sitten illalla kotia nukkumaan? Eli teidän ei tarvisi raahata kamoja anopille, mutta pääsisitte sielä saunaan, söisitte ruoat ja näkisitte pukin??

Mies on sitä mieltä, et ku sauna on vasta alkuillasta ja sit vasta ssyödään, ni kotiin päästäis vasta 22-23 aikaan. Mie voisin tulla kotiin jo 18 aikaan vaikka...

1 ehottomasti.
mies saa luvan lähteä nurisematta kotiin kanssasi, kun ei kerran pappasikaan luo taho läheä yökylään, ni työ ootte perheen kanssa aaton keskenänne (siis anoppilan jälkeen)
ja sit molemmat menee omii sukulaisiinsa, selkeää ja loogista

Alkuperäinen kirjoittaja Yamini:
tapaninakin syödä ja yöllä nirhiä kinkkua voileipien päälle ym..

Koirat ruokineen mukaan, jos päätätte yöksi anoppilaan jäädä.

Mutta minusta sinä kuulostat hieman joustamattomalta. Itse kuitenkin päätätte mitä teette.

Appiukko astmaatikko ja meillä 3kpl 40-45 kiloista ulkokoiraa, joten ei anoppilaan niitä voi ottaa mukaan.

No onko teidän pakko viettää sitä yötä anoppilassa?
Lähdette ajelemaan kotiin, kun nukkumaanmeno aika koittaa ja mies jää äidin helmoihin.
Helpompi han sun on sieltä kotoa lähteä aamulla. Mitä siinä nukkumis aamuhässäkässä on niin erityistä, että se pitäisi viettää miehen kanssa tapahtui se sitten kotona tai anoppilassa?

Alkuperäinen kirjoittaja -:
1 ehottomasti.
mies saa luvan lähteä nurisematta kotiin kanssasi, kun ei kerran pappasikaan luo taho läheä yökylään, ni työ ootte perheen kanssa aaton keskenänne (siis anoppilan jälkeen)

Kysyinkin mieheltä, et jos jäädään anoppilaan yölks, ni eikös se ois sit tasavertaista, et hänkin lähtis miun sukulaisiin yöksi, mutta ei. Hän ei sinne halua. Viime jouluna oli aattona 4 tuntia (ajettaan aamulla sinne ja illaksi kotiin ) kun pappani oli häntä pyytänyt ja hän oli luvannut, mut muina jouluina ei näinä 10 vuotena ole ollut mukanani. Joka joulu taas myö ollaan oltu anoppilassa edes yhtenä päivänä.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
1 ehottomasti.

Samaa mieltä. Ens vuonna sit jo aiemmin juttelua suunnitelmista, ennenko kukaan ehtii pyydellä minnekään :)

Appiukko astmaatikko ja meillä 3kpl 40-45 kiloista ulkokoiraa, joten ei anoppilaan niitä voi ottaa mukaan.

Jos koirat ovat ulkokoiria, pihalle siellä anoppilassakin. Ei apen täydy mennä nyhjyttää niitä pihalle, että se astma vaikuttaisi.
Tai sitten laitat miehesi ruokkimaan illalla koirat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kakkonen olisi mun valintani jos noilla tiedoin valitsisin

Eli jäisit yöksi ja raahaisit mukanasi puolen suvun lahjat sekä jouluruuatki, jotka siun pitäis viedä joulupäivänä papan luokse?

Öö jos joutusit kuitenkin käymään ruokkimassa ja antamassa vettä aamusti koirille niin eikös niitä tavaroita voi sitten silloin vasta ottaa mukaan???!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja as:
No onko teidän pakko viettää sitä yötä anoppilassa?
Lähdette ajelemaan kotiin, kun nukkumaanmeno aika koittaa ja mies jää äidin helmoihin.
Helpompi han sun on sieltä kotoa lähteä aamulla. Mitä siinä nukkumis aamuhässäkässä on niin erityistä, että se pitäisi viettää miehen kanssa tapahtui se sitten kotona tai anoppilassa?

Mies haluaa jäädä yöksi koko perheen voimin ja sanoi, et jos mie en halua, ni voin yksinäni sieltä lähteä kotiin. Ja sit kun saan pojun nukkumaan 20-21 välillä, ni ompas kiva viettää jluluaattoa yksinään kotona ku mies on muualla. Miulle perhe on helevetin tärkeä.

No kun mieskään ei jousta, koska ei voi tulla sun papan luo, niin silloin en minäkään joustais vaan lähtisin illalla anoppilasta kotiin, vaikka silloin 22-23 aikaa, eihän tuo ees myöhään oo vielä

Tuossapa yksi syy, miksi myö vietetään koko aatto ihan vaan oman perheen kesken... Ei tartte kenenkään vedellä hernettä nekkuun, kun ei kenellekään mennä. Joulupäivänä ja tapanina vasta.

.. menisitte anoppilaan yöksi 23-24.12 ja illan suusta ajaisitte omaan kotiin?
Hankalia nämä joulun ajat kun silloin haluais olla kaikkien luona vähä mut aika ei riitä.
Tai menkää uudeksi vuodeksi anoppilaan yöksi?
Kunhan heittelen ideoita..

Minä olen aina ollut jouluna....minä en halua tehdä sitä ja tätä...minä en halua ajaa...Kuulostaa tosiaan siltä että taitais olla sun vuoro joustaa eikä aina vaan mennä noin kuin kirjoitit että minä olen aina tehnyt näin ja tulen tekemään piste. Kuuntele hetki itseäsi ja vilkaise peiliin...ehkä ymmärrät että jotkut asiat voisi olla tärkeitä sun miehelle ja anopillesikin.

Yhteistyössä