tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta ja lapsista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siru

Vieras
Että alkaa itteensäkkin pelottaa että jaksaako sitä vauva aikaa enää.Lapset nyt kohta 8v ja 6v ja tuntuu että ei jaksa nytkään aina,vanhemman kanssa tuntuu että saa vääntää joka asiasta sen kanssa eikä mikään mene perille.

Laskettu-aika alkaa olee käsillä ja koko odotusajan on ollu epävarma olo tästä vauvasta,myönnän että "tein" sen vaan rakkaudesta mieheeni lapsellisena kun hän niin kovasti tätä halusi.ite en todellakaan kaivannut vauva-aikaa,lapset on jo niin isoja että ei tarvi kokoajan hoitaa ja passata ja saa nukkuakkin koska haluaa ja miten pitkään haluaa,vapaatakin oli ihan tarpeeksi,nyt vaan enää voi haaveilla kaikesta.

Tulee mietittyäkin että miten hitossa pärjään 3 pojan kanssa jos jokaisen kanssa on omat väännöt esim 6 vuoden päästä..

Toivon todella kun vauva syntyy,unohtuu nämä tälläset ajatukset ja osaan nauttia ja rakastaa tätä tulevaa pikkusta.

Meillä oli vain yksi lapsi (6v3kk) kun perheeseemme syntyi toinen. Mä koin asian siten, että mulla oli ollut ihan äärimmäisen helppoa sen yhden, jo niin ison lapsen kanssa ja vähän hirvitti se uuden vauvan tulo. Pohdin että mä mahdan olla hullu, kun lähden uudestaan siihen vauvarumbaan :o

Ensimmäiset 3-4kk olivat vähän haastavat kun vauvalla oli koliikki, korvautulehduskierre ja maitoallergia, mutta kyllä siitä selvittiin. Nyt se vauva on muutaman päivän päälle 1v ja elämä on ollut jo pidemmän aikaa varsin helppoa.

Saas nähdä onko kauaa, sillä meille on maaliskuussa tulossa uusi vauva. Jälleen vähän hirvittää, että miten sitä sitten jaksaa...nyt kun ei voi edes samaan aikaan ottaa nokosia vauvan kanssa, kun jaloissa on myös tuo vuodenikäinen. Isommalla ikäerolla se nukkuminen kun onnistui myös keskellä päivää. Mutta eiköhän tää taas tästä :)

meillä esikoisen ja kakkosen väli oli 7.5v ja helppoa oli kun esikoinen oli jo iso ja tosiaan sai nukkua ja huilata miten halusi toista on nyt kun on esikoinen 10V ja keskimmäinen 2V8kk ja pian 3kk ikäinen vauva ja huilaan ei pääsekkään niin helposti.

Mulla ei ole yksikään vielä noin iso, mutta...

Ekan ja tokan väliin tuli minusta riippumattomista syistä sitten vähän reilu 3 vuotta.
Esikoinen oli ehtinyt oppia kuivaksi, jutteli, liikkui itse, söi itse, aloitteli pukemista itse....

Mä mietin koko raskausajan, että mikä tässä nyt on järki, kun just alkaa helpottaa ja saa nukkua eikä tartte vaippojakaan vaihtaa.

Mutta ei se sitten niin vaikeaa ollutkaan. Nyt odotellaan neljättä, näiden kolmen nuorimman välit jää niin pieniksi, etten ole ehtinyt tuudittautua siihen helppouteen.

Yhteistyössä