Tuli mieleen joulukinkusta.. Muistan, kun asuin vielä vanhempieni luona

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
(joo olen pois muuttanut v.-93 vanhempieni luota). Äitini muutamana jouluna laittoi jäisen 10kg Atrian ison potkallisen kinkun uuniin paistumaan. Joo ihan totta JÄISEn :D. Ihan niin kuin sitä ei olisi ehtiny ottaa sulamaan . Ja arvata saattaa, että uunin tiivisteidenkin läpi valui rasvaa yms. No joo ehkä kolmena jouluna.

Ja se, miten äitini sulatti 10kg kinkkua sitten taas huoneenlämmössä 2-3 päivää, kun muisti sen ottaa sulamaan. Mahtavat määrät bakteeria, kun sulattaa huoneen lämmössä.
 
Kyllä mäkin sulatan huoneenlämmössä. Samalla tavalla ne bakteerit lisääntyy jääkaapissakin, tosin hitaammin, mutta kylä sulattaminenkin on hitaampaa. ei mlattamiseen mene kuitenkaan.ulla kyllä kolmea päivää su
 
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Kyllä mäkin sulatan huoneenlämmössä. Samalla tavalla ne bakteerit lisääntyy jääkaapissakin, tosin hitaammin, mutta kylä sulattaminenkin on hitaampaa. ei mlattamiseen mene kuitenkaan.ulla kyllä kolmea päivää su

siis ei mulla mene sulattamiseen kolmea päivää kuitenkaan.. vika lause ihan sekaisin.
 
Jäisenä paistettu kinkku (jääpaisti) on todella hyvää kun sen osaa tehdä. Itse olen tänä syksynä tehnyt jääpaistia hirvestä, naudasta ja sianlihasta. On muuten TODELLA HYVÄÄ =)
 

Yhteistyössä