Tuli kutsu kahteen amk:n valintakokeeseen

Toinen on se mitä olen odottanutkin eli hoitotyön valintakoe. Sitten on viimeisenä vaihtoehtona ollut restonomi.

Siihen restomonin kokeeseen en pääse, koska mulla on silloin viisaudenhampaan poisto. Eikä se restonomi nyt niin tärkiä mulle ollut, muutenhan mä olisin sen laittanut ekaksi vaihtoehdoksi.

Nyt pitää vain ruveta tekemään valmistavaa tehtävää. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja oooo:
Lykkyä kokeeseen! Minä olen myös tämän kevään aikana ravannut amk valintakokeissa ja haastatteluissa. Toivottavasti sitä johonkin pääsee :)
Mä olen ollut toisella asteella lähihoitajan soveltuvuuskokeissa, muita ei sitten ole vielä ollutkaan. Mutta eniten kiinnostaa sairaanhoitaja-koulutus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
liputtaisin restonomin puolesta mutta onnea valinnalle
No mä taas liputan sen puolesta mikä mua eniten kiinnostaa. :whistle: En kai mä nyt olisi hakupapereihin laittanut restonomia viimeiseksi jos sinne eniten haluaisin. :D Mutta enhän mä edes pääse sinne kokeisiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja viisurin:
poiston voi siirtää ja edellinen oli vain mun mielipide älä siitä hermostu
Mulla on se aika Seinäjoen keskussairaalaan jonne ei aikoja siirrellä kuinka vain. Mulla on lonkkaleikkaus heinäkuun alussa ja se viisaudenhammas pitää saada pois ennen sitä. Pidän sitä lonkkaleikkausta tärkeämpänä kuin restonomin kokeita.

Oliko se mielipide sun kiinnostusten mukaan vai mitä? Kun jotkut täällä ovat räyköttäneet suutaan, että musta ei ole hoitoalalle. Mutta siinäpähän räyköttävät. B)
 
AMK:t on viime aikoina tehny aika paljon muutoksia hallinnollisissa rakenteissaan jotka kyl näkyy myös opiskelijoille, esim. opintotarjonnan muutoksina ja joidenkin opettajien työsuhteiden päättämisenä. Meillä ainakin on kurssitarjontaa supistettu reippaasti ja yksikkömme johtajan päätöksen mukaan opetuskeittiöt lopetettu ens lukukaudesta alkaen. Ollaan puhuttu kavereiden kanssa että seuraavat jotka alottaa ei enää kyllä opi juur mitään ja turha kuvitella, että vois opiskella keittiöpuolta kunnolla. Että näin Jyväskylän restonomiopintojen osalla.
 
sh-opisk.
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mulla on lonkkaleikkaus heinäkuun alussa ja se viisaudenhammas pitää saada pois ennen sitä. Pidän sitä lonkkaleikkausta tärkeämpänä kuin restonomin kokeita.

Onko sun lonkka sitten leikkauksen jälkeen kunnossa?
Aiotko mainita siitä pääsykokeessa?

Mietin vaan että sh:n duuni on fyysisesti raskasta niinkuin varmaan tiiätkin...kestääkö sulla paikat?

Onnea pääsykokeeseen!
:flower:
:wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja sh-opisk.:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mulla on lonkkaleikkaus heinäkuun alussa ja se viisaudenhammas pitää saada pois ennen sitä. Pidän sitä lonkkaleikkausta tärkeämpänä kuin restonomin kokeita.

Onko sun lonkka sitten leikkauksen jälkeen kunnossa?
Aiotko mainita siitä pääsykokeessa?

Mietin vaan että sh:n duuni on fyysisesti raskasta niinkuin varmaan tiiätkin...kestääkö sulla paikat?

Onnea pääsykokeeseen!
:flower:
:wave:
Kyllä mä siitä kerron, koska mun kävelyyn kiinnittää huomiota jos sattuu just silloin ottamaan kipiää. Kerroin asiasta lähihoitajan soveltuvuuskokeissakin.

Kyllä mä tiedän, että työ rankkaa, mutta mä olen luottavainen tämän leikkauksen suhteen. Olen kuullut niin paljon hyvää ja että moni ihminen on kuin uusi sen jälkeen, kun on saanut tekonivelen. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja NoKids:
Minne olet menossa Scarlett hoitotyön kokeeseen? :)
Seinäjoelle.
Mullekin tuli kutsu Sjoelle, mutta en tiedä meenkö.. Se oli viimeisenä mun listalla ja oon jo 2 vai 3 kertaa käyny sosiaalipuolen testeissä, joten ei enää oikein kiinnosta.. Mutta saa nähdä. Ehkä meen vaan siihen joka mulla oli ekana! Onnea kokeeseen! :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja NoKids:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja NoKids:
Minne olet menossa Scarlett hoitotyön kokeeseen? :)
Seinäjoelle.
Mullekin tuli kutsu Sjoelle, mutta en tiedä meenkö.. Se oli viimeisenä mun listalla ja oon jo 2 vai 3 kertaa käyny sosiaalipuolen testeissä, joten ei enää oikein kiinnosta.. Mutta saa nähdä. Ehkä meen vaan siihen joka mulla oli ekana! Onnea kokeeseen! :flower:
Sinne vain kokeisiin! =) Kiitos.
 
Alkuperäinen kirjoittaja milla:
ai sä haluat vaihtaa ihan täysin alaa, etkös sä nyt ole ravintola-alalla?

mikä valmistava tehtävä pitää hoitoalalle nykyisin tehdä?
Mä olen tämän monta kertaa selittänyt, että vaikka haluankin hoitoalalle opiskelemaan niin se ei tarkoota, että ammatti johon juuri valmistuin ei kiinnostaisi. Mä haluan opiskella toista alaa enkä jatkaa omaa pidemmälle.

Siinä valmistavasssa tehtävässä oli ainakin, että miksi haluat juuri tuolle alalle, miksi haen opiskelemaan juuri nyt, mitä vahvuuksia alalle.
 
Hei Scarlett muuten.. Mitä meinaat sanoa kun kysyvät että miksi haluat vaihtaa alaa? Multa ne kysy tota Sjoella eivätkä millään ymmärtäneet miksi vaihdan.. Eli kannattaa valmistautua siihen kysymykseen, mulla se meni huonosti :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja NoKids:
Hei Scarlett muuten.. Mitä meinaat sanoa kun kysyvät että miksi haluat vaihtaa alaa? Multa ne kysy tota Sjoella eivätkä millään ymmärtäneet miksi vaihdan.. Eli kannattaa valmistautua siihen kysymykseen, mulla se meni huonosti :'(
No siis en mä aivan totaalisesti halua vaihtaa alaa vaan haluan laajentaa ammattitaitoa muuhun kuin yhteen alaan. Jos toisella alalla ei ole töitä, niin toisella voi olla. Ja ehkä toisen alan ammattitaitoa voi hyödyntää toisessa työpaikassa. Siis kun esim. hoitokodeissa on kuulemma hyvä yhdistelmä jos on kokin ja lähihoitajan koulutukset. Mä olen edelleen valmis tekemään keittiöalan töitä vaikka hoitoalalle haenkin opiskelemaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja NoKids:
Hei Scarlett muuten.. Mitä meinaat sanoa kun kysyvät että miksi haluat vaihtaa alaa? Multa ne kysy tota Sjoella eivätkä millään ymmärtäneet miksi vaihdan.. Eli kannattaa valmistautua siihen kysymykseen, mulla se meni huonosti :'(
No siis en mä aivan totaalisesti halua vaihtaa alaa vaan haluan laajentaa ammattitaitoa muuhun kuin yhteen alaan. Jos toisella alalla ei ole töitä, niin toisella voi olla. Ja ehkä toisen alan ammattitaitoa voi hyödyntää toisessa työpaikassa. Siis kun esim. hoitokodeissa on kuulemma hyvä yhdistelmä jos on kokin ja lähihoitajan koulutukset. Mä olen edelleen valmis tekemään keittiöalan töitä vaikka hoitoalalle haenkin opiskelemaan.
Ok, tuo on kyllä hyvä vastaus..selkeä.
Mä näin muuten viimeksi mustetesteissä Lordin :D Väheniköhän mun pisteet siitä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja NoKids:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja NoKids:
Hei Scarlett muuten.. Mitä meinaat sanoa kun kysyvät että miksi haluat vaihtaa alaa? Multa ne kysy tota Sjoella eivätkä millään ymmärtäneet miksi vaihdan.. Eli kannattaa valmistautua siihen kysymykseen, mulla se meni huonosti :'(
No siis en mä aivan totaalisesti halua vaihtaa alaa vaan haluan laajentaa ammattitaitoa muuhun kuin yhteen alaan. Jos toisella alalla ei ole töitä, niin toisella voi olla. Ja ehkä toisen alan ammattitaitoa voi hyödyntää toisessa työpaikassa. Siis kun esim. hoitokodeissa on kuulemma hyvä yhdistelmä jos on kokin ja lähihoitajan koulutukset. Mä olen edelleen valmis tekemään keittiöalan töitä vaikka hoitoalalle haenkin opiskelemaan.
Ok, tuo on kyllä hyvä vastaus..selkeä.
Mä näin muuten viimeksi mustetesteissä Lordin :D Väheniköhän mun pisteet siitä =)
Ne mustetestit oli aika mielenkiintoisia. Mä näin jostakin heti, että mikä se on, mutta joistakin en tahtonut keksiä mitään. :eek:
 

Yhteistyössä