Tulevia äitejä Varsinais-Suomesta?

Itekkin oon ihan uus täälläpän suomea, ollaan asuttu reilu kk täälläpäin, ekä oikein muita tuttua ole tullut kuin työkaverit, mutta eipä oo vapaa-ajalla oikein ketään kavereita. Miehen tuttuja asuu täällä, joten vähän helpottaa. olis kyllä kiva päästä jonkun kassa kahville yms. :)

Tänään on ollut hieman hassu päivä. Kokopäivän sellanen vhä etova olo,eikä menny pois ees syömällä. Ja sitten kun sain jonkunverran syötyä,niin tuli täys stoppi syömiselle, kävi vaan ällöttämään. Onneks mies osaa ottaa homoon sen,että aamulla ainut asia mikä menee alas on jugurtti tai piltti,niin kaapissa ainakin jugurttia on kun ei muut oikein mee alas. Kauhee himo myös limsaan ja maitoon. :eek:

Joku pari yötä sitten heräsin kovaan vatsakipuun, samanlaiseen kun olisi vatsa ihan kuralla,mutta ei ollut. Rukoilin vain,että tämä pieni sintti selviää. Vuotoa eikä mitään ilmennyt, ja kipukin meni ohi. En tieädä johtukohan se siitä,että söin aika paljon tuc-suolakeksejä illalla? Voiko tuollaiset vaikuttaa?
 
Enpä oikein osaa sanoa tuosta vatsakivusta. On sitä itselläkin kyllä silloin tällöin, etenkin öisin, ollut jos jonkinlaista kipua vatsan seudulla, mutta aikalailla yksittäisiä kertoja, niin en ole ollut huolissani. Supistuskivut taas ovat itselläni erilaisia, ja toisaalta tässä vaiheessa niitä saa jo olla.

Uskoisin kuitenkin, että suolakin voisi vaikuttaa, tai muutoin normaalista poikkeava ruokavalio. :) Toivottavasti ei ole kyse mistään vakavasta tai epänormaalista. Jos kipua ilmenee uudelleen, niin voihan sitä aina neuvolasta kysäistä, että mitä mieltä ovat. :)
 
Ei ole tullut tuollaista kipua sen jälkeen. Joten kait täällä massussa kaikki on hyvin. Luin,että kipu saattaa juurikin johtua siitä,että suolisto on jotenkin hetkellisesti tukossa tai solmussa. Enkä yllä yhtään ihmettele ton syömisen jälkeen.

Miks loman jälkeen ei saa unta mitenkään fiksusta, sanoisin vajaa 5h unta viimeyönä ja pitkä työpäivä edessä. No aina ei voi voittaa. :D Piti hetken miettiä,että mites sieltä sängystä noustaan kun pikkasen sellanen etova olo on ollut. Toivottavasti jugurtti auttaa kun mikää muu ei mee alas.
 
Joo, se on kyllä tuttua, että loman jälkeen nukkuminen on vähän mitä on :D Itse olen ollut hereillä varmaan jostain kolmesta asti, ylös nousin sitten neljältä, kun ei uni vaan enää tullut. Ei olisi pitänyt mennä ennen kahdeksaa nukkumaan. Tänään on kyllä pakko väkisin valvoa sinne lähemmäs kymmentä, jottei nyt ennen viittä nousisi ylös :D Päiväunet voisi vähän auttaa tilannetta, mutta mä en vaan pysty nukkumaan päivisin, vaikka miten väsyttäisi.

Missäs muuten oot töissä MelkeinPrinsessa? :)
 
Mie varmaa nukahin joskus kahen jälkeen, ja enne seittemää heräsin. :D jospa sit tänä iltana tulis uni vähän nopeempaa :p Töiden jälkeen pitäs mennä salille vähän herättelee lihaksiaan ja koittaa ottaa niistä jotakin irti. :)

Oon tossa mei lähikoulussa töissä, tai siis teen opintoihin kuuluvaa harkkaa,mutta kuitenkin. :)
 
nopa mulla noi selkäkivut iski vasta keskiraskaudessa, varsinkin rasituksen jälkeen voi olla vaikea päästä ylös edes sängystä, toivottavasti ei pahene kauheesti loppuakohden...

Tervetuloa uusille =)

On kyllä niin maanantaifiilis taas että huh huh. Paljon mieluummin jäis jo kotiin kun lähtis töihin :D Mut ei auta, pari kk pitäs vielä jaksaa painaa... Onkos muilla muuten ollut rytmihäiriöitä? Mulla alkoi ne varmaan joskus 14+ viikoilla ja nyt vaan pahenee koko ajan, tosi inhottava oire, tuntuu että sydän pettää ihan hetkellä millä hyvänsä :/
 
Ikävä juttu nuo rytmihäiriöt :/ Itselläni ei ole sitä vaivaa raskauden aikana tullut (joskus aiemmin kyllä), itse olen saanut kärsiä vain hengenahdistuksesta. Aluksi luulin, että astmani on mennyt huonoon kuntoon, mutta kyllä se sitten kuuluikin ihan normaaleihin raskauden oireisiin. Ei tarvinnut alkaa ylilääkitsemään itseään, kun muutenkin jo maksimiannoksilla mennään. :D Toivottavasti rytmihäiriöt kuitenkin alkaisivat helpottaa!

Tänään oli neuvolakäynti ja kaikki ihan kunnossa. Nyt sitten alkoikin tämä vaihe, kun käyntejä on joka viikko. Onhan se hyvä käydä, mutta toisaalta turhauttaa, kun ei ole mitään kysyttävää ja kaikki on kunnossa :) Tulee vaan kovat turvotukset, kun lähtee kävelemään... No, muutama viikko vielä. Jaksaa jaksaa! :D
 
Viimeksi muokattu:
Oletteko ostaneet äitiysvaatteita? Jos olette niin mistä? Olisi kiva tietää mistä sais äitiysvaatteita joissa on hinta ja laatusuhde hyvä. Näyttää siltä että pitäisi munkin aloittaa niiden hankinta. Alkaa omat vaatteet jotenkin kiristää ja tuntua ahtaalta vaikka ei raskaus oikeastaan näy vielä ollenkaan. Maha on vähän turvoksissa ja rinnat suurentuneet mutta huomattavaa muutosta ei ole mielestäni tapahtunut.
 
Mä olen siirtynyt äitiyshousuihin jo viikolta 9 lähtien, mutta nyt alkaa kyllä olla noille äitiyspaidoillekin tarvetta:) Itse en oikein tiedä kanssa, että mistä noita mammavaatteita kannattaisi ostaa, mutta H&M:llä on hinta-laatusuhde mielestäni kunnossa. Farkut ovat ainakin kestäneet hyvin (ostin käytettyinä) ja olleet tukevat. Tänään ostin ensimmäisen äippäpaidan ja kyllä muuten istui hyvin(hm myös). Kirppaireita kannattaa aina pitää silmällä, koska sieltäkin saattaa joitain helmiä löytyä. Lisää vinkkejä mistä ostaa äitiysvaatteita?:)
 
Mä olen siirtynyt kans äippähousuihin ja paitoihin. Omatkin farkut mahtuu päälle vielä suht kivuttomasti, vaikka maha onkin pullahtanut kiittettävästi esiin, ei enää auta vetää mahaa sisään ;) Pari imetyspaitaa mulla on ostettuna H&M:stä, on tosi mukavia päällä, istuu hyvin ja toimii imetyksessä loistavasti. Yhdet ulkomailta saadut mammafarkutkin on ja yhdet housut mä ostin ihan FB:n kirppikseltä. FB:ssä muuten on parikin mammavaatekirpputoria, kannattaa tsekata, jos tuleva ipana on jo julkista tietoa :)

Eipä tänne muuta ihmeellistä, maha kasvaa ihan hurjaa vauhtia! Käytiin viime viikolla neuvolassa ja kyllä oli huojentavaa kuulla vauhdikas jumps-jumps :heart: Ens kuussa on jo rakenneultrakin, onpa jotain, mitä odottaa! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Äidiksi2013
Mä myös suosittelen tota henkkamaukkaa... Onhan niitä nettikauppojakin pilvinpimein mutta itse en ainakaan halua laittaa mammavaatteisiin niin paljoa rahaa mitä ne noissa muissa kaupoissa maksaa :/ Niin hetken aikaa ne kuitenkin on vaan käytössä, ainakin toivonmukaan pystyy jossain vaiheessa siirtymään takasin omiin vaatteisiin :LOL: Mulla on ollu jo pitkään mammaleggarit käytössä, muutama paitakin on hankittu mut aika hyvin on pärjäilly omilla kun topit on nykyään niin pitkiä...
 
Mä ostin yhdet farkut ja kahdet legginsit H&M:stä tuossa loppukesästä. Oishan sitä vielä kyllä mahtunut vanhoihinkin housuihin, mutta housujen vyötärö alkoi painamaan ikävästi istuessa. Paitoja ei ole tarvinnut ostaa, sen verran moni vielä noista omista menee. :) Ja tosiaan hyviltä ovat nuo housut vaikuttaneet.
 
ite en oo huomannu kropassa mitään muuta muutosta ku sen, että rinnat on turvoksissa tai jotain. pitää kohta alkaa varmaan miettii jos isompaa kuppikokoa ostaisin. Eihän tässä mitään vikaa ole, että kasvaa, ainakaan miehen miellestä ;D Ja kyllä itekkin oikeestaan tykkään. :p Ite kyl viel piän omaan koon farkkuja ja hyvin menee jalkaan,vaikka tuntuu että oon saanu kiloja vähän.:) Mutta parhaiten mie kyllä viihyn collareissa. <3
 
Tässä kohtaa raskautta noi h&m:n äitiysleggarit on ollu ihan ehdottomat, mua niin ahdistaa kaikki mikä vähänkin puristaa... Ihana pitää päällä leggareita ja jotain pitkää paitaa/tunikaa =)

Hei voisitteks aina laittaa tekstin perään että millä viikoilla meette kun mä en ainakaan muista missä vaiheessa ketäkin menee? :)

Äidiksi2013 23+5
 
:)Kiitos kaikille vaateneuvoista. Pitääpä alkaa hommata uusia vaatteita. Nyt voi ihan hyvällä omalla tunnolla ostaa uusia vaatteita.
Hoksasin etten ole mihinkään kirjoittanut omaa ikääni. Se on 26 ja viikkoja nyt 13+1.
Jokohan sitä kertoisi muutamalla ystävälle raskaudesta? Tällä hetkellä oikeastaan vain vanhemmat eli tulevat isovanhemmat ja sisarukset tietää asiasta.
 
Mun vanhemmille kerrottiin raskaudesta heti, kun plussatestin tein. He tiesivät, että yritämme ja olin juuri käynyt lääkärissä lapsettomuustutkimuksia varten, niin piti sitten heillekin ilmoittaa, ettei tutkimuksiin tarvitsekaan mennä :D Sisaruksilleni kerrottiin hieman ennen np-ultraa. Miehen vanhemmille ja sisaruksille kerrottiin np-ultran jälkeen ja muille sukulaisille ja lähimmille ystäville sitten siinä joskus rv 15 paikkeilla. Muille tieto on sitten kulkeutunut jonkun kautta. :)

En muuten ole itsekään tainnut ikääni mainita...ehkä? No, kuitenkin. Olen 21v. mutta tosiaan synttäreihin on alle kuukausi. :)

Ja tänään 38+0
 
Täällä ollaan viikoilla 15+3 ja ikää 22 vuotta:) Ensi viikolla ultraan ja kyllä taas jännittää vaikka tähän mennessä ollut kaikki hyvin! Oma lempiasu on nykyään kanssa ehdottomasti leggarit ja toppi tai tunika:D mukaavudenhalusta en tingi, muodikkuudesta mieluummin;)
 
  • Tykkää
Reactions: Äidiksi2013
_kaisa_ muodikkuudesta tosiaankin viis, pääasia et masu mahtuu :D

Mä olen 26v ja raskaudesta kerrottiin muutamille läheisille ystäville heti alkuun ja vanhemmille varhaisultran jälkeen kun syke oli löytynyt :) Muille sitten on tullut tässä pikkuhiljaa matkan varrella kerrottua, "kaapista" ulos tulin niskaturvotusultran jälkeen, en julistanut koko maailmalle mut en myöskään enää salaillu...
 
Eilen jouduin lähtee töistä pois kesken kaiken kun oli niin huono-olo. Kokoaamun oli eikä se helpottanu ollenkaan. Sellasta kakomista ja kauheeta väsymystä. Saa nähä et millanen tästä päivästä tulee. Toivottavasti parempi:)

Vatsa on jotenkin turvoksissa, ei tunnu kivalta laittaa farkkuja jalkaan. Taidan siirtyä collareihin tuon turvottamisen ajaksi :D

Oliko muilla muuten ummetusta alkuraskaudessa? :eek:
 
On alkanut selkäkivut tulla niin pahaksi että täytyy tehdä asialle jotain. Tuttu terkkari neuvoi että tukivyöstä voisi olla apua. Onko kellään kokemusta tukivöistä? Ja jos on, mistähän niitä saisi? Jostain liikkeestä Turusta?

On se vaan jännä juttu kun yksi vaiva alkaa hieman helpottaa niin toiset pahenevat. Pahoinvointi on siis hieman alkanut helpottaa mutta tilalle olen saanut päänsäryn ja selkäkivut. Välillä ei pysty edes nukkumaan selkäkipujen vuoksi. Välillä kipu vihlaisee niin ilkeästi pakaroihin että tuntuu että lähtee jalat alta.
 

Yhteistyössä