Tulevan lapsen sukupuoli mietityttää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Jotenkin en osaa ollenkaan kuvitella itseäni pojan äitinä. Esikoinen on tyttö. Ensi viikolla selvinee rakenneultrassa kumpi on tulossa. Toivon niin kovasti että lapsi olisi tyttö vaikka tiedän että se on väärin ja pääasia on että lapsi on terve. Tällaista tunnetta ei ollut ennen raskautta. Nyt pelottaa osaanko olla äiti pojalle ja lapsi onkin poika :(

niih,tai ajattelepa sitä jos lapsi ei olekaan terve.mulla huomenna on rakenneuä ja kyllä ensisijaisesti mennään katsomaan että lapsella kaikki ok eikä kurkkimaan sitä kumpi tulee

Osaat olla. Ei se poika vauvana ole sen kummempi kuin tyttökään. Isompa voi eroja huomata, mutta sinä kasvat lapsesi mukana. Muutama vuosi tästä eteenpäin niin mietit, miten koskaan pohdit näin hassua asiaa etukäteen. Niinkuin täällä usein toistellaan -jokainen lapsi on yksilö. Onnea vauvasta!

Mä en osaa ajatella, että eri sukupuolta oleville lapsille pitäisi olla äiti jotenkin eri tavalla. Varsinkin ihan pieninä molemmat tarvii ihan samoja asioita :) Mun poika on 1v8kk eikä sen olemisessa ja elämisessä sukupuoli mun mielestä vielä edes oikeastaan näy.

Mulla on 5 tyttöä ja poikavauva masussa. IHANAA, on ihan uudenlaista koko vauva-arki, kun on eri sukupuoli :) Ei kai se niin erilaista ole, mutta kivaa on saada poika ja kyllä jännittää että osaako sitä hoitaa ;)

RV38

Mulla vähän sama, ainoa erotus että juuri siksi "toivon" poikaa.

Esikoiseni on tyttö ja kaikki sisarukseni ovat tyttöjä. Lähipiirissä ei koskaan pahemmin ole ollut poikavauvoja joten niiden hoitaminen on ollut melko vähäistä. Kummipojan sain vuosi sitten, mutta ei olla kovin usein nähty kun asutaan sen verta kaukana...

rv 14

[QUOTE="mii";27028250]Mulla on 5 tyttöä ja poikavauva masussa. IHANAA, on ihan uudenlaista koko vauva-arki, kun on eri sukupuoli :) Ei kai se niin erilaista ole, mutta kivaa on saada poika ja kyllä jännittää että osaako sitä hoitaa ;)

RV38[/QUOTE]

:D, vähän nousi tukka pystyyn kun ensin luin kirjoituksesi :D.

Ihan samoja ajatuksia mulla oli kuopuksen odotusaikana.
Kun sit rakenneultrassa saatiin tietää pojan olevan tulossa, niin pikkuhiljaa siihen ajatukseen sit tottu, vaikka jännittikin edelleen.
Eikä se pojan äitinä oleminen loppupeleissä niin hankalaa olekaan, ihanaa vain :saint:

Tsemppiä ap :flower:

Ken guru : Hehheh :D Joo en sentään kuutosia odota :D

Nyt on pakko kertoa: Lähden juuri synnyttämään tätä pikkuherraa <3 Vedet meni puoli tuntia sitten, supistukset alkoivat samantien. J-Ä-N-N-I-T-T-Ä-Ä!

tsemppiä ap!!!

Saatiin tietää että poika tulossa ja huomaan olevani ihan innoissani :) Ehkä nyt vauva on jotenkin konkreettisempi kun tietää sukupuolen. Ehkä tuo pelko olikin vain jotain ohimenevää. Nyt oikein odotan innolla kun saa kokea jotain uutta kun tuleva on eri sukupuolta kuin esikoinen.

Ainut mikä ehkä vähän harmittaa on että esikoinen ei saa siskoa (tämä jää todennäköisesti viimeiseksi lapseksi). Itsellä ainakin paljon läheisemmät välit siskoon kuin veljeen...

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Alkuperäinen kirjoittaja ap päivittää;27155968:
Saatiin tietää että poika tulossa ja huomaan olevani ihan innoissani :) Ehkä nyt vauva on jotenkin konkreettisempi kun tietää sukupuolen. Ehkä tuo pelko olikin vain jotain ohimenevää. Nyt oikein odotan innolla kun saa kokea jotain uutta kun tuleva on eri sukupuolta kuin esikoinen.

Ainut mikä ehkä vähän harmittaa on että esikoinen ei saa siskoa (tämä jää todennäköisesti viimeiseksi lapseksi). Itsellä ainakin paljon läheisemmät välit siskoon kuin veljeen...
Mun esikoinen on tyttö ja kakkosestakin toivoin tyttöä. Vaan poika tuli ja aluksi olin ajatuksesta ihan pihalla. Kuitenkin lopulta elämään vaikuttaa enemmän lapsen oma persoona kuin sukupuoli.

Tuttu tunne sinänsä. Itse ensimmäisessä raskaudessa toivon tyttöä mutta kun ultrassa selvisi että onkin poika tulossa alkoikin tuntua hienolta, meidän poika. :) Tosissaan, lapset ovat erilaisia eikä sukupuolella ole niin isoa merkitystä. Ensimmäiset vuodet nuo ovat vielä varsin sukupuolettomia ja siinä kasvaa jo sisälle vanhemmuuteen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap päivittää;27155968:

Onnea paljon!! Ihanaa että saatte myös pienen pojan :heart:. Sisko ja veli voi olla myös tosi läheisiä. Näin esim. oman mieheni ja hänen siskon kohdalla :).

Yhteistyössä