Tuleva eläke

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Olen 40-vuotias ja tuleva eläkkeeni on nykyrahassa selvästi alle 2000 euroa. Tällä hetkellä eläkettä tienattu 475 euroa.
Se vajaa 2000 € on vain lupaus. Eläkejärjestelmää ehditään "tarkistaa" vielä pariin kertaan, ja niin tuo tuleva eläkkeesi saattaakin kutistua esim. puoleentoista tonniin. Edellisessä "elinaikakerroin-uudistuksessa" jotkut käsittääkseni menettivät jo luvattua eläkettä.

Mitä vähemmän meillä on kakun leipojia ja mitä enemmän kakun jakoon osallistuvia (vaikka eivät koskaan olisikaan leipomiseen osallistuneet), sen pienempi kakkupala odottaa palkintona.
 
Siihen tulisi toki päälle asumistuki ja toimeentulotuki eli saisin samat jo nyt mitä sitten kun joskus jään eläkkeelle.
Mikä saa sinut kuvittelemaan, että asumistuki olisi olemassa kun jäät eläkkeelle? tai että toimeentulotukijärjestelmä olisi nykyisen tasoinen? Eivät tule olemaan. Sannan ja Matin kiky2 ei tule jäämään viimeiseksi, seuraava kiky tulee viimeistään syksyllä 2021.
 
vierailija
Mä oon lusmuillut koko elämäni sossupummina, paljonkohan minä saan :D
tosin sain niin paljon perintöä, ettei juuri kiinosta :)
Saat saman kuin ap. Jos joku saakin sen pari sataa enemmän eläkettä, menettää sen vanhainkoti- ja hoitomaksuissa, jotka sinä saat lyhentämättöminä sossusta. Eläkettä pitää saada reilusti, 3000 tai enemmän, että siitä alkaa oikeasti olla hyötyä verrattuna kehen tahansa kansaneläkkeellä ja sossutuilla elävään.
 
vierailija
Mikä saa sinut kuvittelemaan, että asumistuki olisi olemassa kun jäät eläkkeelle? tai että toimeentulotukijärjestelmä olisi nykyisen tasoinen? Eivät tule olemaan. Sannan ja Matin kiky2 ei tule jäämään viimeiseksi, seuraava kiky tulee viimeistään syksyllä 2021.
Ei suomalaisista ole tekemään vallankumouksia ja ilman sitä ei asiat muutu. Konkurssiin meneminen vie vielä vuosikymmeniä.
 
vierailija
Onko nyt lähetetty jotain eläkelaskelmia? Mäkin oon miettinyt että sen verran pienituloinen oon, että niska limassa koko elämän duunia painaneena en kauheesti enempää varmaan saa kuin jotkut lusmut, jotka saa minimieläkkeen ja tosiaan sossusta loput.
 
vierailija
Onko nyt lähetetty jotain eläkelaskelmia? Mäkin oon miettinyt että sen verran pienituloinen oon, että niska limassa koko elämän duunia painaneena en kauheesti enempää varmaan saa kuin jotkut lusmut, jotka saa minimieläkkeen ja tosiaan sossusta loput.
Oman eläkekertymän voi koska tahansa tarkastaa netistä kirjautumalla pankkitunnuksilla joko oman työeläkeyhtiönsä sivuille tai jos ei muista mikä yhtiö omaa eläkettä tällä hetkellä hoitaa, sivun tyoelake.fi kautta.
 

Yhteistyössä