Tulettekos te omillanne toimeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja er
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja er:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostaa:
millaisen kasvatuksen on saanut ihminen joka sanoo tulevansa omillaan toimeen kun perhe elää toimeentulotuella?

Todella hyvän ja olen onnellinen lapsuudesta jonka sain varttua hyvässä kodissa.
Mitäs siitä vaikka saammekin toimeentulotukea, lakisääteistä, aivan rehellistä

Mutta ette silti ole omillaan toimeentulevia vaikka kuinka vääntääsit asiaa.

Kyllä mäkin olen veroja maksanut ja maksan edelleen palkastani, mutta en silti ole omillaan toimeentuleva koska saan Kelasta ja sossusta rahaa.

Miksi sä hermoot?
Me tullaan meidän omilla toimeen ja sillä sipuli.

Missä mä hermoolen? :o :laugh: Väkytä vain, mutta ette todellakaan ole omillaan toimeen tulevia. :p

Ei mulla ole mitään väkyttämistä, sinä se siellä väännät asiaa.Suomalaiset on kateellisia, pois se minusta...Minä olen tilanteeseeni täysin tyytyväinen, täysin oma valinta

:laugh: :laugh: no aivan taatusti olet tyytyväinen ku rahaa tulee tekemättä mitään. Ja ihan omillaan kuitenkin tulet toimeen :laugh:

Minä en ainakaan ole omillaan toimeen tuleva, osaksi vain, sillä miehellä on työpaikka ja vakitulot, muuten olen työtön kotiäiti ja saan kelasta asumistukea ja vanhempainrahaa. Toimeentulotukea en ole kehdannut hakea, enkä luultavasti hae ennen kuin on pakko!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostaa:
millaisen kasvatuksen on saanut ihminen joka sanoo tulevansa omillaan toimeen kun perhe elää toimeentulotuella?

Todella hyvän ja olen onnellinen lapsuudesta jonka sain varttua hyvässä kodissa.
Mitäs siitä vaikka saammekin toimeentulotukea, lakisääteistä, aivan rehellistä

Mutta ette silti ole omillaan toimeentulevia vaikka kuinka vääntääsit asiaa.

Kyllä mäkin olen veroja maksanut ja maksan edelleen palkastani, mutta en silti ole omillaan toimeentuleva koska saan Kelasta ja sossusta rahaa.

Miksi sä hermoot?
Me tullaan meidän omilla toimeen ja sillä sipuli.

Missä mä hermoolen? :o :laugh: Väkytä vain, mutta ette todellakaan ole omillaan toimeen tulevia. :p

Ei mulla ole mitään väkyttämistä, sinä se siellä väännät asiaa.Suomalaiset on kateellisia, pois se minusta...Minä olen tilanteeseeni täysin tyytyväinen, täysin oma valinta

:laugh: :laugh: no aivan taatusti olet tyytyväinen ku rahaa tulee tekemättä mitään. Ja ihan omillaan kuitenkin tulet toimeen :laugh:

tekemättä mitään?
hei, mä voisin nauraa makeasti mutta mä olen aikuinen...ja ymmärrän että kaikki ei ymmärrä, sorry

Alkuperäinen kirjoittaja työtön kotiäiti:
Minä en ainakaan ole omillaan toimeen tuleva, osaksi vain, sillä miehellä on työpaikka ja vakitulot, muuten olen työtön kotiäiti ja saan kelasta asumistukea ja vanhempainrahaa. Toimeentulotukea en ole kehdannut hakea, enkä luultavasti hae ennen kuin on pakko!

kehdannut?
minusta jos on oikeutettu niin suorastaan tyhmyyttä olla hakematta

Alkuperäinen kirjoittaja mitäh??:
Alkuperäinen kirjoittaja mitäh??:
Me tullaan ja lasketaan omaksi myös toimeentulotuki jota "nautitaan".Maksammehan veroja pienistä kelan tuista joten omat tulee tavallaan takaisin.

eli ette tule omillanne toimeen!!!!!!!

eikun tullaan! Nuo meidän maksamat verorahat käy mutkan ja palaa meille kuin kuuluukin

no musta toi ei oo omillaan pärjäämistä, jos tukiaisia tulee joka reiästä

ei ole tukiaista meillä näkynyt :)

Omat verot käy kierroksen ja palaa takaisin, meillehän ne kuuluu

:attn: Missä on mun miehen maksamat verot!? Ei ole näkynyt, vaikka meillehän ne kuuluu :o Minne mun täytyisi valittaa??

Alkuperäinen kirjoittaja työtön kotiäiti:

kehdannut?
minusta jos on oikeutettu niin suorastaan tyhmyyttä olla hakematta

niin en raaski hakea, enkä tiedä olenko oikeutettu

Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
koskas mää saan omani pois, kun makselen noista palkkatuloista sitä veroa ja en saa esim. toimeentulotukea... Ainoastaan lapsilisää ja veroa maksan huomattavasti enemmän...

Huoh!

mene kirjastoon :)

Kirjastossako ne maksaa takaisin maksetut verot takaisin ? Siis sen mutkan tehtyään...? :whistle:

:laugh: :laugh:

Tietysti maksaa, etkö sä tuota tiennyt? Mäkin haen aina sieltä rahaa, että pääsee rilluttelemaan. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Siis jos puhutaan omillaan toimeentulevista, niin kukaan, joka saa lapsilisiä, ei tule toimeen omillaan.

LOL

täh. sulla on aika surkea laskupää. tiedätkö paljon on lapsilisä? se on 100 euroa.
ja tiedätkö paljonko maksetaan veroa palkasta? kolmasosa, jos on normituloinen.l

laske siitä. (oikeasti mua suututtaa typerykset)
lapsiperheet ovat suomessa nettomaksajia. maksavat enemmän kuin saavat KESKIMÄÄRIN ( ja siksi isolla että ei aleta kertoa miten kummin kaima saa enemmän rahaa kuin maksaa veroa)

Siis jos puhutaan omillaan toimeentulevista, niin kukaan, joka saa lapsilisiä, ei tule toimeen omillaan.

LOL

täh. sulla on aika surkea laskupää. tiedätkö paljon on lapsilisä? se on 100 euroa.
ja tiedätkö paljonko maksetaan veroa palkasta? kolmasosa, jos on normituloinen.l

lapsiperheet ovat suomessa nettomaksajia. maksavat enemmän kuin saavat KESKIMÄÄRIN ( ja siksi isolla että ei aleta kertoa miten kummin kaima saa enemmän rahaa kuin maksaa veroa)

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Toimeentulotukihan on rinnastettavissa kansalaispalkkaan.

No eikä ole. Kansalaispalkkaa maksettaisiin kaikille tasapuolisesti, toimeentuloTUKEA maksetaan vähävaraisille, jotka eivät tule toimeen omilla palkka- tai pääomatuloillaan. Suomessa ei ole kansalaispalkkaa.

Mä en kyllä pidä omillaan toimeen tulemisena sitä, että saa Kelan rahoja ja toimeentulotukea. Eli en pidä itteäni omillaan toimeentulevana, olisin sitä jos saisin palkkaa enkä mitään tukia.

Siis etkö laske omillaan toimeen tulevaksi edes jos saa lapsilisää?

Alkuperäinen kirjoittaja inhoan tyhmyyttä:

LOL

pakko vielä sanoa, että kun on peruskoulun käynyt, tuollainen tyhmyys on jo syntiä. opi ajattelemaan ihan itse. lue lehtiä. mieti.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Mä en kyllä pidä omillaan toimeen tulemisena sitä, että saa Kelan rahoja ja toimeentulotukea. Eli en pidä itteäni omillaan toimeentulevana, olisin sitä jos saisin palkkaa enkä mitään tukia.

Mä puhun nyt tästä ap:n tapauksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:

Riippuu minusta siitä, saako niitä enemmän vai vähemmän kuin mitä maksaa veroja PALKKA tms. tuloistaan (tuista maksettua veroa ei luonnollisesti tähän voi laskea, ennemmin sen voi vähentää tuen määrästä).

Yhteistyössä