Tulen helposti raskaaksi, en häpeä enää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiineenä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiineenä

Vieras
Meillä onnistuu aina ekasta kierrosta ja ollaan voitu valita vuodenaika jona vauva halutaan, liki kuukauden tarkkuudella. En ole asiaa koskaan kuuluttanut, toki ystävät tietää että on yritystä jne. Nyt neljännen kohdalla ystävä ei edes onnitellut. :o Ja anoppi tokaisi että miten teille niitä noin tiuhaan siunaantuu. Kälyni sanoi ettei kaikilla onnistu, sitäkin pitäisi joskus ajatella. Minkä ihmeen takia mun pitää sellaista ajatella ja päiväni pilata? Eihän nekään mieti mun suruja, mullakin on omat ristini kannettavana.

Mitä minä sille voin että ollaan näin onnellisessa asemassa. Vituttaa nyt sen verran että seuraavalle nyyhkyttäjälle vastaan, että kyllä, se on ihanaa kun lapsia saa aina kun haluaa. :)

Ja huom., mä oon aina ollut vaan hiljaa ja vaivaantunut kun toinen harmittelee miksi meille tulee taas vauva. Nyt loppuu.

Alkuperäinen kirjoittaja tiineenä;25167930:
Meillä onnistuu aina ekasta kierrosta ja ollaan voitu valita vuodenaika jona vauva halutaan, liki kuukauden tarkkuudella. En ole asiaa koskaan kuuluttanut, toki ystävät tietää että on yritystä jne. Nyt neljännen kohdalla ystävä ei edes onnitellut. :o Ja anoppi tokaisi että miten teille niitä noin tiuhaan siunaantuu. Kälyni sanoi ettei kaikilla onnistu, sitäkin pitäisi joskus ajatella. Minkä ihmeen takia mun pitää sellaista ajatella ja päiväni pilata? Eihän nekään mieti mun suruja, mullakin on omat ristini kannettavana.

Mitä minä sille voin että ollaan näin onnellisessa asemassa. Vituttaa nyt sen verran että seuraavalle nyyhkyttäjälle vastaan, että kyllä, se on ihanaa kun lapsia saa aina kun haluaa. :)

Ja huom., mä oon aina ollut vaan hiljaa ja vaivaantunut kun toinen harmittelee miksi meille tulee taas vauva. Nyt loppuu.

" kulta, mä haluun et meille tulee vauva kesäkuussa, mennäänkö petiin?" ME on voitu valita vuodenaika jona vauva halutaan. Huh, ihanan tunteetonta.

Ai mitkä kommentit? Mä en oo tähän mennessä kommentoinut yhtään mitään, vai eikö raskaudestakaan saa kertoa? Kukaan ei tajua miten pahalta musta tuntuu jos joku kertoo veljestään kun mun veli teki itsemurhan syksyllä. Ei kukaan sellaistakaan ajattele.

Kunhan tuuletan päätäni.

Minusta tuosta voisi olla ylpeä, paitsi että on kyse asiasta, johon ei voi itse vaikuttaa. Ehkä sellaisesta on vähän paha ottaa kunniaa itselleen, mutta iloinen ja tyytyväinen saa olla kuitenkin -muista viis:) Minä sain ensimmäisen ja viimeisen lapseni 41-vuotiaana. Tulin toisesta kierrosta raskaaksi, eikä raskausaikana ollut mitään muita hankaluuksia kuin toinen jalkaterä turposi viikoksi, mutta se meni sitten ohi (en käynyt sen takia lääkärissä, vaikka jotkut panikoivat trombeja). Tuntui ärsyttävältä, kun yli nelikymppisen pitäisi olla vaikea raskautua, raskauden pitäisi olla vaikea ja ehkä päättyä keskenmenoon. Niskaturvotusultran tehnyt gynekologi tuntui suhtautuvan nuivasti minun raskauteeni ja varoitteli turvotuksista sun muista. Jälkitarkastuksessa hän kuitenkin kertoi että minun munasarajoissani oli juuri kypsymässä munasolu ja kehoitti pistämään uuden raskauden nopeasti alulle, jos enemmän lapsia vielä halusimme. Suhtautumistapa oli näköjään muuttunut, kun kaikki olikin mennyt huippuhyvin.

Onnihan se on, mutta pitäis vaan häpeillä ja pyydellä anteeksi että on lapsensa nopeasti saanut ja vieläpä terveinä syliin saakka. Pitäisi vaan olla hiljaa, ilmeisesti ei saisi kertoa koko raskaudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja tiineenä;25168011:
Onnihan se on, mutta pitäis vaan häpeillä ja pyydellä anteeksi että on lapsensa nopeasti saanut ja vieläpä terveinä syliin saakka. Pitäisi vaan olla hiljaa, ilmeisesti ei saisi kertoa koko raskaudesta.

No miks sitä pitäis hävetä? Raskaushan on ihana asia. Asenne ratkaisee, ja kyllä tuo sun kirjoittama lause et voidaan päättää milloin me vauva halutaan, on aikas leuhkimista jo. Mut onnea raskaudestasi, äläkä häpeile sitä.

Yhteistyössä