Tulehtunut sektiohaava

Onko kellään tulehtunut sektiohaava parantumisvaiheessa? Mulla on kuukauden varran sektiosta ja nyt haava on ollut viikon tulehtuneena. Lääkäriltä sain antibiootit, mutta nyt kolmen päivän tablettien ottamisenkaan jälkeen ei ole paranemaan päin. Pikemminkin pahenee koko ajan ja kipu on koventunut niin, että joutuu jatkuvasti särkylääkettä ottaman.
Mietin vaan tässä, että pitäiskö sitä haavaa mennä näyttämään uudestaan?
Onko kellään vastaavia kokemuksia?

Karenina
 
Kävin sitten eilen jo näyttämässä sitä sektiohaavaa päivystyksessä, kun haava posahti vähän auki ja kaikki mätä valui ulos. Lääkäri päivystyksessa oli aivan uuno!!! Se vaan ihmetteli ja totesi että haavassa on reikä. Niin kun en olisi sitä itse jo tiennyt! Käski jatkaa antibiootin syömistä ja siinäpä se.
No, mä soittelin sit tänään neuvolatädille, joka antoi haavan hoito-ohjeita. Nyt sit olen suihkutellut hoidellut haavaa. On jo paremman näköinen. Jos ei tästä lähde paranemaan kotikonstein, menen terkkaan tai jonnekin, missä sitä osataan hoitaa.

Kiitos neuvoistanne!
 
Hei,
tärkeintä tietysti on, että saat haavan kuntoon, kotikonstein tai muuten, mutta ota ihmeessä synnytyssairaalaan edes yhteyttä! Missä olet synnyttänyt? Nimittäin sektiohaavojen "jälkitilanne" kuuluu synnytyspolille, seuraavat siellä itsekin tilannetta ja "pitävät kirjaa" parantumisista tai niissä olevista ongelmista. Näin minulle ainakin sanottiin jälkiseurannassa kun tuli ongelmia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elinan äiti:
Hei,
tärkeintä tietysti on, että saat haavan kuntoon, kotikonstein tai muuten, mutta ota ihmeessä synnytyssairaalaan edes yhteyttä! Missä olet synnyttänyt? Nimittäin sektiohaavojen "jälkitilanne" kuuluu synnytyspolille, seuraavat siellä itsekin tilannetta ja "pitävät kirjaa" parantumisista tai niissä olevista ongelmista. Näin minulle ainakin sanottiin jälkiseurannassa kun tuli ongelmia.
En olekaan tajunnut, että tää kuuluu synnytyspolille. Jyväskylässä synnytin. Voisin ainakin siis varuiks soittaa huomenna sinne synnärille, jos ne osais auttaa paremmin. Hassua, että ne ei neuvolasta ole neuvonneet ottamaan yhteyttä äitipolille.
Kiitos vinkistä sulle ja Aubrietalle.
 

Yhteistyössä