tulehduskierre ja ap-kuurit raskausaikana

Kysyn nyt yleisesti täältäkin:mitä jatkuva sairastaminen (poskiontelontulehdus)ja ap-kuurit voivat "aiheuttaa"kehittyvälle sikiölle?

Mua kovasti pohdituttaa asia,3 tulehdusta,3 ap-kuuria takana ja selvästi edelleen tauti päällä.Tuntuu ettei mene ohi millään!
Lääkäri sanoi että katsotaan tämä yksi kuuri,sitten mietitään muuta(punktio?)

Tutuu vaan tosi kurjalta,ihan jo ajatus;raskaana ja kaiken aikaa sairaana.

Lily-rose rv 23
 
Ei kai lääkäri sinulle samoja antibiotteja ole määrännyt mitä normaalisti syödään? Ainakin penisiliinikuuri on aivan turvallinen, mutta toki paljon "laimeempi" ja siitä voisi johtua tulehdusten "jyllääminen". Onko sulta myös katsottu tulehdusarvot yms. että onko se oikeasti poskiontelontulehdus joka sen aiheuttaa tms?

Epa ja Jokke 29+3
 
Mä kävin just tänään lääkärissä ihan kauhean kipeän poskiontelontulehduksen takia. Olen ollut 2 kk flunssassa eikä lähde minnekään, ti otettiin mykoplasma kokeet, joihin tulee vastaus ensi viikolla. Mutta siis nyt iski poskionteloihin, lääkäri katsoi ultrassa ja totesi heti, että vasen on ihan täynnä nestettä. Sen kyllä tiesinkin, koska kipu niin kova. Mutta ei siis määrännyt antibioottia raskauden takia, ei millään vaikka oikeasti haluaisin tästä taudista eroon. Nenäsumutetta ja käsky ostaa nenäkannu. Sillä nyt sitten kannuttelin, mutta kipu aivan valtava. Jos ei auta, niin sitten punkteerataan.
 
Joo kuurit on olleet odotusaikaan sopivia,amorion ja kefexinx2.Ja on varmistettu että on tulehdus,sekä verikokein että ultrattu "röörit" jotka olleet joka kerta aivan tukkoiset ja paineiset!
Yksi ystävä multa kysyikin onko mykoblasma tutkittu ja oon itse sitä miettinyt,mut ei oo lääkärit siitä tuumanneet mitään.Ja vaikka se tutkittais,oon ymmärtänyt että siihen tehoava lääke ei käy rask.aikana.(?)
Ehkä mun täytyy vielä kysellä siitä?

Nenäkannu(sarvikuono)on ollut käytössä ja viimeksi sain kortisoni pohjaista avamys nenäsuihketta.

Mut ei vaan tunnu menevän ohi millään!

Maitohappobakteeritkin on käytössä ja kaiken minkä vaan voin,olen mielestäni tehnyt ja ottanut huomioon....

Mut vinkkejä otan mielellään vastaan jos on antaa:flower:
 
lily-rose: Mä en ole ihan varma mut muistelisin että kortisonia sisältävät nenäsumutteet ja muut ei ole oikein hyväksi raskauden aikana kun niistä ei tiedetä tarpeeksi että miten vaikuttavat sikiöön. Riippuu tietty hiukan nenäsumutteesta.
morebabies: Miksi lääkäri ei määrännyt penisiliinikuuria? Nämä yleensä tehoavat vaikka ovat "laimeampia", laittavat vaan pidemmän kuurin.
 
Mulla oli tosi kivulias poskiontelotulehdus, ja pyysin itse punktiota. Helpotti heti, ja siihen lisäksi söin vielä viikon Amorion kuurin. Suosittelen oikeesti et annat punkteerata, vaikka se kuulostaakin tosi pelottavalta. Jos vaan on osaava lääkäri niin se on tosi nätti homma.
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88

Yhteistyössä