Tuleeko tuntemattomat tosiaan taputtelemaan vatsaa kun on raskaana?? Kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mävaaanh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä todella monet, se on hämmentävää. Lisäksi kilosi, vatsasi muoto, takamukseksi, jalkasi, ihan kokonaisuutesi ovat työpaikkojen kahvikeskustelujen aihe yhtäkkiä ja vieraammat kollegatkin ottavat kantaa sinun vatsaasi. Koskettelu on joka viikkoista, joinain kertoina se tuntui mukavalta kun ihminen oli erityisen ystävällinen, mutta enimmäkseen väsyttävältä ja oudolta, kun ihminen, joka kosketti, teki sen jotenkin tunkelevasti ja ettei jäänyt hyvä olo. Ensimmäinen raskaus oli kamala siinä mielessä, että kehosta tuli julkista omaisuutta, mutta seuraavat raskaudet sain olla yksin, tai jouduin, ketään ei enää kiinnostanut se alati raskaana oleva nainen. :)

[QUOTE="mami";28772780]Suomalaisethan on kuuluisia "omasta tilastaan". Liekö missään niin isot hajuraot kuin meillä. Ja siis tarkoitatko että kaikki kyselevät vaikkapa kuulumisiasi vain juorutakseen ne eteenpäin? Nyt kyllä... taidat olla aika ahdistunut ihminen.[/QUOTE]

Niin ? Mitä pahaa on siinä, ettei halua "omaan tilaansa" tuntemattomia, eikä aina ihan läheisiäkään ihmisiä ? Ja miksi sekin on väärin tai huono juttu jos se "oma tila" on isompi kuin espanjalaisella tai vaikkapa isompi kuin normi suomalaisella?!?

Toinen raskaus loppusuoralla ja koskaan ei ole kukaan tuntematon tullut utelemaan raskaudesta juuri mitään, jokunen lapsi saattanut todeta "tuo saa kohta vauvan" ja joku tässä taannoin kyseli leikkipuistossa onko ollut tukala kesä, mutta muuten minut on jätetty rauhaan. Taputtelijoita tmv ei ole ollut muita kuin pari lähipiirin tyyppiä vaan :)

Esikoisen vauva-aikana tuli mummot kyllä vauvaa ihastelemaan ja lörpöttelemään ihanasta vauva-ajasta ja omista lapsenlapsistaan ym. :)

Ei mun oma tila ole sen isompi kuin muillakaan ja sallin kyllä jutustelun mahasta ym. niin kauan kun tiedän että se tosiaan kiinnostaa itse kyselijää eikä udella vaan juorun aihetta.. Kyse on ollut ihan koko ajan vain ja ainoastaan koskemisesta.. ei mistään muusta.. Ihminen tulee araksi/varautuneeksi jos on kokenut tiettyjä asioita elämässään ja ihmisiä on erillaisia.. Ja erillaisuus pitää hyväksyä..

Eipä ole tuntemattomat pahemmin tulleet taputtelemaan. Keväällä koulun kevätjuhlassa hieman ahdisti kun niin monen oppilaan vanhemmat tulivat taputtelemaan mahaa, tuntui todella oudolta kun en nyt niin kovin läheinen niiden vanhempien kanssa ole.. Koulussa meinaan lapsetkin hoksasivat aika pian kun alkoi näkyä ettei opettajasta tunnu kivalta jos tullaa yht äkkiä kysymättä koskettamaan :) Herttaisia olivat ne oppilaat, jotka kysyivät voivatko toivottaa hyvää viikonloppu jne. vauvalle ja sitten taputtivat ja sanoivat sanottavansa :) Oli kyseessä tuttu tai tuntemattomampi niin mua ei niinkään ahdista itse se kosketus vaan se, että se jos kosketus tapahtuu yllättäen. Ainakin itsellä on jonnin verran suojeluvaisto tätä mahaa kohtaan kasvanut ja tuntuu hämmentävältä jos joku pääsee yllättäen "iholle" ilman ennakkovaroitusta

[QUOTE="...";28773200]Eipä ole tuntemattomat pahemmin tulleet taputtelemaan. Keväällä koulun kevätjuhlassa hieman ahdisti kun niin monen oppilaan vanhemmat tulivat taputtelemaan mahaa, tuntui todella oudolta kun en nyt niin kovin läheinen niiden vanhempien kanssa ole.. Koulussa meinaan lapsetkin hoksasivat aika pian kun alkoi näkyä ettei opettajasta tunnu kivalta jos tullaa yht äkkiä kysymättä koskettamaan :) Herttaisia olivat ne oppilaat, jotka kysyivät voivatko toivottaa hyvää viikonloppu jne. vauvalle ja sitten taputtivat ja sanoivat sanottavansa :) Oli kyseessä tuttu tai tuntemattomampi niin mua ei niinkään ahdista itse se kosketus vaan se, että se jos kosketus tapahtuu yllättäen. Ainakin itsellä on jonnin verran suojeluvaisto tätä mahaa kohtaan kasvanut ja tuntuu hämmentävältä jos joku pääsee yllättäen "iholle" ilman ennakkovaroitusta[/QUOTE]

Siis juuri näin! Oon ihan täysin samaa mieltä.. Lapset kyl suloisia.. Hormoonit heittelee niin mielialoja että tuli ihan tippa linssiin ku mietin edes kuinka sulosta tuommoinen on ollut :')