Tuleeko synnytyksestä laskua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä kaupunki maksaa muistaakseni 3 ekaa päivää...ja näin oli myös aiemmalla paikkakunnalla elellessäni.

Ekasta synnytyksestä tuli silti mojova lasku kun jouduin olemaan sairaalassa niin pitkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
mäki haluan sellaseen kaupunkiin :) Minä olin sisällä tiistaista lauantaihin eli maksoin 5 vrk..Toisaalta se raha sisälsi mun täysihoidon ja neidin huolenpidon.

Tervetuloa Aurinkoiseen Naantaliin sitten vaan...tai vaihtoehtoisesti tuonne Turkuun, jossa ennen olin ja elin.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
mäki haluan sellaseen kaupunkiin :) Minä olin sisällä tiistaista lauantaihin eli maksoin 5 vrk..Toisaalta se raha sisälsi mun täysihoidon ja neidin huolenpidon.

Tervetuloa Aurinkoiseen Naantaliin sitten vaan...tai vaihtoehtoisesti tuonne Turkuun, jossa ennen olin ja elin.

Hih, näinpä. Mä olen Naantalista ja en joutunut pulittamaan itse mitään :)

Se riippuu aivan kotikunnastasi, jotkut maksavat sen kokonaan, oma kuntani maksaa kolme ensimmäistä päivää ja jossain joutuu kaiken maksamaan itse. Jos lapsi joutuu eri osastolle, niin hänestä menee oma maksu 7 päivältä. Vuorokausimaksu on vajaat 30?. Ja kannattaa mennä vasta puolen yön jälkeen, jos ei ole hirveä kiire, nykyään laskutuspäivä vaihtuu vuorokauden vaihtuessa.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
en mä ainakaan mitään lisiä joutunut maksamaan yksityishuoneesta

No ei siellä mitään yksityishuonelisää olekaan (mullakin oli ihka oma huone) mutta perhehuone maksaa ymmärtääkseni enemmän.

Aivan, perhehuone on ihan eri juttu, eikä aina edes satavilla, kun ei niitä ole tuolla meittinkään sairaalassa kun muistaakseni 2 kpl. Ellei sitten vain sitä yhtä... En moista ylellisyyttä tahtonut.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
perhehuoneessa olinkin ja ei taatusti mennyt mitään lisiä

No perhehuone ja yksityishuone ei siltikään ole sama asia :D

Ehkä teillä ne sitten on saman hintaisia...mutta TYKS ainakin laskuttaa perhehuoneesta isomman maksun, koska siellä on ja elää myös se mies, jonka ruoka maksaa.

Seks ei ainakaan meidän esikoisen aikana laskuttanut miehestä perhehuoneessa, oltiin jo kotiuduttu ja jouduttiin palata parin päivän kuluttua takaisin kun jouduin vielä leikkaussaliin ja mies tietenkin oli mukana koko ajan hoitamassa vauvaa... olisko se sitten vähän tapauskohtaistakin?

pari vuotta sitten Kätilöopistolla maksoi ainakin perhehuoneessa enemmän mitä olisi jos oisin yksin vauvan kanssa ollut siellä, kyllä ne jotain velotti miehestäkin mutta nyt en muista paljon. 3 yötä siellä oltiin mutta ennen synnytystä jouduin käymään päivystyksessä erinäisten syiden takia ja siitäkin he laskutti, tuli siis ihan mukava menoerä :(

Yhteistyössä