tuleeko opintolaina kaikille aina samaan aikaan? milloin seuraavan saa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmmm"

Vieras
Vai miten se on? kun mietin että miten sitä saa... veli viimekuun alussa sai ja ihmetyttää että mihin se kaikki rahat tuhlaa heti...puhuvat että huumeita käyttää,,, mietin että milloin seuraava tulis kun se kinuaa 400euroa lainaa ja kysyin että mihin niin ei kerro ja just vanhemmilta lainas 250e viimeviikolla??

Mä opiskelen toisen asteen opintoja ja sain marraskuun alussa 600€, seuraavaksi tammikuun alussa 600€ ja maaliskuun alussa 900€ ja nämä siis kuun 1. päivä. Näin mulle on tullut aiemminkin, kun olen lainaa nostanut.

siis opintolainan nostothan perustuvat sekä a) Kelan tekemään opintolainan takauspäätökseen ja b) opiskelijan ja pankin väliseen sopimukseen.
Kela määrää takauspäätöksessä erät, jollaisissa lainan saa nostaa (esim. korkeakoulussa kahdessa erässä - syyslukukaudella ja kevätlukukaudella ja ammattikoulussa neljässä erässä - kaksi kertaa syyslukukaudella ja kaksi kertaa kevätlukukaudella).
Eriähän ei ole pakko nostaa takauspäätöksen mukaisina päivinä, jos ei halua, senkun sopii pankin kanssa asian. Takauspäätös määrää vain milloin ja millaisissa erissä lainaa saa aikaisintaan nostaa.