Tuleeko mulle sydänvika kun jatkuvasti stressaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pelokas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pelokas"

Vieras
Mulla on ollut elämässä paljon surua ja stressiä. Nyt on taas stressiä, joka päivä sydänhakkaa kovasti, tuntuu etten saa happea, on pakko haukotella. Rintaa puristaa ja on tosi ahdistunut olo. Mitenkähän kauan sydän jaksaa tällaista, voiko se jaksaa vai onko väistämättä edessä sydänkohtaus tai joku sydäntauti?

Eiks liittys enemmänki keuhkoihin? Ja ku mietit vaa tota 'kohtausta',ni jos sul tulee vähä niiku paniikkikohtaus. Jos juo paljo esim kahvia ni voi tulla tollasia. Ainaki mul. Lue jstn hengenahdistus

Ei ole varsinaista hengenahdistusta, tiedän mitä se on koska joskus on ollut allergiaoireena. On vaan raskas hengittää ihankuin rintaa painais joku. Välillä tuntuu pistoksiakin. Mutta eihän ne välttämättä sydämestä johdu.
Mulla on paniikkihäiriöön taipumus ja ahdistuneisuushäiriö. Tää stressi aiheuttaa sitä pahentavasti. Kurja olo joka ikinen päivä ja kohta en jaksa muuta kuin maata sängyssä.

Itse pelkäsin joskus ihan samaa. Sain masennuslääkkeet niin nuo ahdistusoireet katosivat, siis se tunne että rintakehää puristaa, ei saa happea jne. Mulla oli jotain paniikkikohtausten tapaisia juttuja ja nekin lähtivät, ja siis tuo jokapäiväisen ahdistuksen (joka paheni iltaa kohti) lähteminen oli eka vaikutuis jonka huomasin lääkityksen aloitettua, ja pikkuhiljaa masennuskin helpotti. En tiedä mikä sulle tuon olon aiheuttaa ja voisiko taustalla olla jotain muuta hoidettavaa, mutta ottaisin sinuna yhteyttä lääkäriin.

Uusimmat

Yhteistyössä