Tuleeko muka 300 eurolla/kk toimeen?

  • Viestiketjun aloittaja yh
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Minulla ei ole enää pieniä lapsia, mutta koululainen ja opiskeleva. Huomasin, kun lapsilisät loppui kesällä, kuinka huonoon saumaan loppuvat. Se teki talouteen ison loven.
Pärjätään, kun on pakko. Mutta, melkoista kikkailua se on kuukaudesta toiseen. ja aamuisin motivaation hakemista yhä uudelleen ja uudelleen päivän duuneihin.. tsemppiä muille samassa veneessä kamppaileville.
 
ex yh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :
meillä jää 380e kuussa ja meitä on 2aikuista ja 3 lasta pärjätään kun on pakko pärjätä
Oikeasti? Miten pystytte ostamaan lasten talvivaatteet, kengät yms?
Monella ostaa sukulaiset synttäri ja joululahjoiks just noi kalliimmat hankinnat. Niin minäkin tein kun olin yhden lapsen yh. Mummut osti haalarit ja toppakengät, kummit taas jotain muuta tarpeellista. Yleensä sitä lahjossa miettii mitä OIKEASTI lapsi tarvitsee kun on rahasta tiukkaa.
 
vieras
meitä kolme henkeä ja ruokan menee 150 e kuussa. Laitan aina ruokaa niin et lämmitetään seuraavana päivänä enkä koskaan osta valmista. ostan aina kuun alussa 15 eri keittämistä pakkaseen eli niistä tulee kuukauden keittämiset ja jos ruokaa jää yli niin pakastan. Syödään 2 kertaa päivässä lämmin ateria, aamulla puuro, välipalaksi teen marjaruokia kun itse poimin syksysin ja illalla leipää tai puuroa iltapalaksi. Jos oikein osaa ostaa niin ei sitä rahaa kulu niin paljon ruokaan.
 
Me ei pärjättäis, meitä on kolme (jokatoinen viikonloppu neljä). Miten ne voi fattassa katsoa et teidän pitää pärjätä noin vähällä kun mun mielestä yksinasuvalla aikuisella pitää jäädä jo 350-400?/kk pakollisten menojen jälkeen.
 

Yhteistyössä