Tuleeko muka 300 eurolla/kk toimeen?

  • Viestiketjun aloittaja yh
  • Ensimmäinen viesti
yh
Meillä siis jää vuokran ja laskujen (sähkö,netti,puhelin+yks 20e kuukausilyhennyserä) jälkeen toi 300e elämiseen. Siitä vaipat, korvikkeet, itelle ruoka... Laihat on eväät, täytyy sanoa. Lapselle ostan kaiken tarvittavan kyllä.
 
juujuu
Minä olen tullut ihan ongelmitta. Tosin vaipat olleet kestoja, siis käytännössä ilmaisia, ja vauvat ovat olleet imetettyjä.

Pakkohan se on tulla toimeen jos ei tuota enempää ole.
 
yh
No antakaas sit vinkkejä, miten venytätte senttiä :)

Joskushan pitää ostaa esim. vaatteita itelle ym... Se pitää sitte tinkiä jostain muusta. Lapsi saa aina Liberonsa Nanninsa, niistä en tingi koska sopivat hänelle.
 
yh
Joo kyllä saadaan asumistukea ja sossusta ei saa mitään, meni pari euroa yli sen rajan meidän tulot... Silleen kyl hassua, että jos oltaisiin sen pari euroa vähempituloisia, ni sossuhan korvaisi lääkärit+lääkkeet, sähkön. Nyt menee omasta pussista.
 
hepuli
jos toi summa o vauval ja 1 aikusel ni erittäin hienosti ja varmaa säästöönki jää!meitä 2 aikusta,2lasta ja kissaa ja välil o kituutte tol summal yli kk!eikä saada toimeentulotukea eikä asumistukea ku asutaa miehe vanhempie omistamas talos!
 
yh
Kyl se huomaa sitten, kun esimerkiks oltiin just molemmat antibioottikuurilla, ni kyl se kukkarossa tuntui. Ja lapsen ruokaan menee 2-3e/vrk. Omista ruokaostoksista vois varmaan vieläki tinkiä vaikka en mä sisäfilettä koskaan syö, en osaisi edes valmistaa! :D
 
yh kanssa
eli meillä on kaikki vaatteet ja tavarat kirpputoreilta/alennusmyynneistä/roskalavoiltakin voi tehdä löytöjä, lihat pääosin ostetaan -50% sekä myös muita ruokatarvikkeita, leivon itse leivät/pullat/herkut sekä meillä myöskään ei ole autoa, julkisiakin käytetään harvoin.
 

Yhteistyössä