P
"pelokas"
Vieras
Lapsi on 5v. Hänellä on tarhassa samassa ryhmässä yksi vajaa 4 vuotias poika joka kiusaa jatkuvasti kaikkia. Milloin tönii, läpsii lippiksiä pois päästä, lyö, potkii, lyö kepillä, heittää kävyillä ja kivillä ym. ym. ym. Sekä toinen 5 vuotias poika joka jatkuvasti haukkuu muita. Oma lapseni on sitä mieltä, että nuo kaksi eivät tule kavereita saamaan koska ovat niin ilkeitä, ettei kukaan halua leikkiä heidän kanssaan. Tänäkin aamuna toisen pojan ensimmäiset sanat lapselleni oli kun näkivät, että lapseni on kakkahousu. Oma lapsi ei kuulemma enää ole noista moksiskaan, mutta tiedän, että kyllä ne vähän harmittavat. Kun itse hän on sitä mieltä, ettei ketään saa haukkua tai lyödä. n. 3 päivänä viikossa lapseni kertoo kuinka taas se eka poika töni tai kaatoi, tai löi tai läpsi lippiksen päästä tai muuta vastaavaa, joko minun lapselleni tai toiselle lapselle. Hoitajat tietävät asiasta kun lapset heille kertovat. Mietin tässä, että mitä minun pitäisi tehdä asialle. Jutella hoitajien kanssa? Kun kerta jatkuu ja jatkuu vaan tuo käytös. Olen koittanut sanoa omalle lapselle, että ärähtää kerran oikein kunnolla kiusaajalle, mutta hän on sitä mieltä, ettei tahdo huutaa tai karjua toiselle. Mitä tässä voi tehdä? Ei todellakaan ole kivaa kuulla monena päivänä viikossa, että lapsella on ollut huono päivä tarhassa kun taas jompi kumpi noista kahdesta ilkiöstä on kohdellut huonosti.