Tuleeko kenelläkään muulla ahdistunut olo keskittämisestä ja "keski-ikäisten S-etukortista"?

Alkuperäinen kirjoittaja Totta totisesti:
Minulla. Vastustan periaatteesta kahden suurimman ketjun S ja K ylivaltaa ja pyrkimystä koukuttaa asiakas talutusnuoraan etukorttien avulla. Teen ostopäätökseni itsenäisesti ja valitsen kaupan kulloisenkin fiiliksen mukaan, en suostu minkään ketjun rengiksi, joka kuljettaa kiltisti kaikki eurot samaan kassaan.

Mikä liike ei kuljettaisi kaikkia rahoja samaan kassaan?!

Jäsenmaksun saa takaisin kun eroaa osuuskaupasta, tosin sitä ei kannata tehdä kun VEROTON osuuspääoman korko on 15-20%

Toisekseen ruoka ei ole kuin kalliin alvin verran (17%) kalliimpaa kuin halvimmissa EU-maissa, monissa sivistysmaissa ruuan alv on 0-5% Lisäksi Suomessa on pirun kovat palkat ja verot jotka nostavat hintaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:
Ei ahdista enää. Hankin S-etukortin tänä vuonna koska käydään kerran viikossa ostamassa ruuat Prismasta. Miksei sitten ottaisi niitä bonuksia samalla. En ole mielestäni keski-ikäinen vaan nuori 32-vuotias. :D
Mä olen harkinnut plussakortin hankkimista. En keskittääkseni ostoksiani K-kauppoihin vaan siksi, että joskus ilman korttia joku tuote on huomattavasti kalliimpi kuin kortilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:
Ei ahdista enää. Hankin S-etukortin tänä vuonna koska käydään kerran viikossa ostamassa ruuat Prismasta. Miksei sitten ottaisi niitä bonuksia samalla. En ole mielestäni keski-ikäinen vaan nuori 32-vuotias. :D
Mä olen harkinnut plussakortin hankkimista. En keskittääkseni ostoksiani K-kauppoihin vaan siksi, että joskus ilman korttia joku tuote on huomattavasti kalliimpi kuin kortilla.

S-ryhmässä ei ole edes tällaista erottelua. Siellä jos jokin tuote on halvemmalla, se on kaikille eikä vaan etukorttiasiakkaille.

Alkuperäinen kirjoittaja mursu:
S-ryhmässä ei ole edes tällaista erottelua. Siellä jos jokin tuote on halvemmalla, se on kaikille eikä vaan etukorttiasiakkaille.
On noissa K-kaupoissakin osa tarjouksista kaikille, mutta osa on vain kortillisille.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja mursu:
On noissa K-kaupoissakin osa tarjouksista kaikille, mutta osa on vain kortillisille.

Jep. Mutta kun s-ryhmässä ei ole MITÄÄN tarjouksia korttiasiakkaille. Lisäksi kaikki alennetut ovat ihan tällaisia sesonkialen punalaputettuja normialeja. Tai sitten jtn lihaa, tms. jossa päiväykset menee umpeen. Musta tuo on ihan jees juttu.

Ei ahista. Prisma on tässä lähellä, joten se on meidän kauppa, oli meillä kortti tai ei. Ikinä en osta sen takia, että siitä saa bonusta. Eihän sillä tavoin säästä. :o Vaatteita en osta Prismasta, koska en löydä sieltä mitään järkevää. Ruokakauppa se lähinnä meille on ja auto tankataan siinä myös samalla. Tilille kilahtava bonusraha ei ahista yhtään.

Alkuperäinen kirjoittaja korjaussarja:
On s-ryhmässä s-etukorttitarjouksia myös. Lisäksi osta pois/tuplabonuspäiviä myös.

osta poisseja ei ole enää. tuplabonukset on, mut niin on k:lla omansa myös, mammutit, yms. s-etukottitarjouksia... hmmm... s-etukorttitarjouksia en omalta työpaikalta muista kymmenen vuoden ajalta kuin ehkä 3 kpl. Mut yleisesti s-ryhmä ei ilmoittele siis jatkuvasti korttitarjouksista.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Alkuperäinen kirjoittaja korjaussarja:
On s-ryhmässä s-etukorttitarjouksia myös. Lisäksi osta pois/tuplabonuspäiviä myös.

en tiedä miksi sitä sanotaan, kun kortilla saa 10% alennusta tiettyinä päivinä.

No ne on niitä s-etuokorttipäiviä just, joita on silloin tällöin vaan.

Ei ahdista... mulla on sekä plussakortti että s-etukortti. Jos siinä kaupassa missä kulloinkin käyn jompikumpi kortti kelpaa niin hyvä, mutta en ala sen perusteella miettimään missä käyn. Rahaa tulee takaisin se mitä tulee, aina jotain. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ei tyhmä ktm:
Jäsenmaksun saa takaisin kun eroaa osuuskaupasta, tosin sitä ei kannata tehdä kun VEROTON osuuspääoman korko on 15-20%

Toisekseen ruoka ei ole kuin kalliin alvin verran (17%) kalliimpaa kuin halvimmissa EU-maissa, monissa sivistysmaissa ruuan alv on 0-5% Lisäksi Suomessa on pirun kovat palkat ja verot jotka nostavat hintaa.

Ihan pitää kysyä, että mikä tuo veroton osuuspääoman korko oikein on? Useamman vuoden ollut s-asiakas enkä ole tuohon törmännyt? Missä se näkyy?

Alkuperäinen kirjoittaja utelias ja ehkä vähän tyhmäkin:

Ihan pitää kysyä, että mikä tuo veroton osuuspääoman korko oikein on? Useamman vuoden ollut s-asiakas enkä ole tuohon törmännyt? Missä se näkyy?

Kyllä minullekin on sinne s-tilille napsahtanut jo pari kertaa bonusten lisäksi tuo osuuspääoman korko (toista vuotta siis tuo kortti meillä). Noin pari kymppiä on tullut kerralla. Kyseessä siis Etelä-Pohjanmaan Osuuskauppa. Ehkä tämäkin vaihtelee osuuskaupoittain.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja utelias ja ehkä vähän tyhmäkin:

Kyllä minullekin on sinne s-tilille napsahtanut jo pari kertaa bonusten lisäksi tuo osuuspääoman korko (toista vuotta siis tuo kortti meillä). Noin pari kymppiä on tullut kerralla. Kyseessä siis Etelä-Pohjanmaan Osuuskauppa. Ehkä tämäkin vaihtelee osuuskaupoittain.

Ai hitsi. Itse olen Arinan asiakkaita, enkä kyllä muista huomanneeni tuollaista. Pitääpä tutkia vielä s-tilin tietoja.

Yhteistyössä