tukostaipumus

hei!onko kenelläkään todettu lupus antigouluganttia(en ole varma koirjoitettiinko noin)?eli verikokeesta selvinnyt tuollainen tukostaipumus.itselläni kaksi lasta,nämä raskaudet sujui kyllä hyvin,ekalta oli kyllä verenpainetta.mutta nyt kun tietää että itsellä on tuollainen taipumus,niin ei tiedä uskaltaisiko kolmatta lasta kuumeilla.tiedän kyllä ettei minullle ehkä mitään tukoksia koskaan tule.mutta suvussa paljon sydän sairauksiakin.riski se raskaus taitaa kuitenkin tässä tapaussessa olla?annettaiskohan suosiolla jotain verenohennuslääkettä?
 
Minulla on kanssa todettu tukostaipumus (geeni 5:N virhe)
3 raskautta sujui ongelmitta ja en edes tiennyt asiasta. Näiden raskauksien jälkeen minulle tehtiin kojeita joissa selvisi tämä riski. No 4:Nen raskauden kohdalla minulle aloitettiin loppuvaiheessa minihepariini pistokset tukoksia estämään. Ja tämäkin raskaus sujui ongelmitta. Pistoksia jatkettiin 6vkoa synnytyksen jälkeenkin.
Ikinä ei ole ollu tulppia ja sen takia ei ole lääkitystäkään.

Sinuna ihan rohkeesti kyselisin lääkäreiltä lisätietoa asiasta ja uskoisin että raskaus myös sinun kohdalla on mahdollinen.
Minulle sanottiin että tyttölasteni pitää käydä verikokeissa teini-iässä jossa tutkitaan että onko heillä tämä sama virhe koska se on periytyvää.

Rohkeesti vaan juttusille ja selvitä tilanne. :hug:
 

Yhteistyössä