Tukossa olevat torvet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tao
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tao

Jäsen
22.05.2008
48
0
6
Tervehdys kaikille. Millaisia hoitoja ja tuloksia on teillä, joilla molemmat munatorvet tukossa (tai poistettu) ? Sain tuomion että molemmat tukossa, ja ivf syksyllä. Nyt kovasti kaipaisin onnistuneita hoito-tarinoita. Eli onko toivoa ???

Olipa ihanaa kuulla että niitä ei tarvita... Tosi hienoa että teillä molemmilla onnistunut heti ! Huomenna olisi suunnittelu käynti ja tosiaankin eka ivf sitten kesälomien jälkeen. Jännittää aivan sikana... No, siitä se lähtee ja toivottavasti tulee tulosta, onhan tätä jo reilut 3 vuotta yritetty.

Tao; On toivoa onnistumisesta. Meillä on neljän vuoden lapsettomuuden jälkeen kaksi ihanaa lasta.

Lumikeiju; Mulle tehtiin nukutuksessa laparoskia? onkohan oikea nimi toimenpiteelle tuo. Kuitenkin siinä katsottiin munatorvien auki olo tarkemmin ja samalla poistettiin kiinnikkeet. Ennen tätä toimenpidettä tehtiin sellainen vesi-ilma seos aukiolo tutkimus ja siinä nähtiin että torvet on tukossa. Oikea saatiin kokonaan auki, mutta vasen jäi tukkoon koska kiinnikkeet oli jossain niin ylhäällä ettei niitä voitu poistaa. Myöhemmin tähän vasempaan torveen kiinnittyi alkio ja silloin kun raskaus jouduttiin keskeyttämään koko munatorvikin poistettiin kokonaan ettei tule uudestaan kohdun ulkoisia raskauksia.

Eli mullakin torvet tukkeessa ja Katjanna tossa jo sivusikin asiaa, laparoskopia on tuon operaatin nimi ja siinä tosiaan voidaan ainakin yrittää saada auki munajohtimia. Mulle tuo tehtiin mutta silti jouduimme turvautumaan ivf:ään ja ensimmäisen ivf:än toinen pas nukkuu tuolla omassa sängyssä päiväuniaan ja on jo 6kk vanha :heart:

mulle on tehty 2IVF:ää ja koska ei tullut tulosta, sain lähetteen laparoskopiaan. Siellä todettiin, et munatorvet oli tukossa kiinnikkeiden takia. Nyt siis on tuubat auki ja lääkäri sanoi, et nyt olis mahdollisuus tulla raskaaksi myös luomuna. Kiinnikkeet oli ilmeisesti seurausta umpisuolentulehduksesta, jonka sairastin lapsena.

Katsotaan nyt pari kiertoa ja jos ei tärppää, niin sit taas uus IVF.

Alkuperäinen kirjoittaja anniette:
Lisä tietoa tästä ? :)

Mulla todettiin et oikea on kokonaan tukossa, vasemmasta tulee joten kuten läpi.
Keinohedelmöitys kuulema ainoa vaihtoehto jos miehen siittiöissä vähänkään vikaa.

Moikka. Todettiinko sulla ko.asia SSG:ssä (munatorvien aukiolotutkimus) vai laparoskopiassa (vatsaontelon tähystys, nukutuksessa)? No anyway, mulla aikanaan (v.02?) todettiin SSG:ssä just samalla lailla, et toinen puoli ihan tukossa ja toisesta hitusen menee jotain läpi. Meillä miehen siittiöt ihan ok, tosin ekassa testissä koko näytemäärä oli pieni mut myöhemmin ihan normaali.
Tehtiin 3 inssiä tuloksetta ja sit laparoskopiassa todettiin, että molemmin puolin on tukossa (endometrioosi oli levinnyt). Siirryttiin ivf-hoitoihin, joista toisen hoidon pakkasalkion siirto toi lapsen v.06.
No lopputuloshan oli toivottu mutta jälkeenpäin ajatellen ois pitänyt ehkä "painostaa" lääkäreitä jo aiemmin ivf-hoitoon..? Meillä meni yhteensä useampi vuosi hukkaan odotellessa noita inssejä sekä kutsua laparoskopiaan.

Mulla SSG:ssä kans todettiin et molemmat torvet tukossa ja sain lähetteen laparoskopiaan, jossa tarkastettiin vielä kerran, mutta tukossa oli ja auki ei saatu. Todennäköisesti synnynnäinen vika, kun ei ole sukupuolitauteja tai tulehduksia ollut. Sen jälkeen lähete IVF- hoitoon..tosin tehtiin ICSI, kun siittiöissä jotain häikkää. Eka IVF ja PAS takana ja tulos nolla. Onhan meillä paremmat mahikset onnistua, jos ei ole muuta vikaa, kun eihän meillä tavallaan ohiteta kun munatorvet ja muuten kaikki toimii normaalisti.

Toi SSG oli mulla sen verran kivulias etten siihen kyllä uudestaan haluaisi ja tuskin tarviikaan. Ei toki kaikilla ole. Laparoskopia oli helppo ja parantuminen kans..jos joskus pitää uudestaan jostain syystä mennä niin ei pelottas ollenkaan.

Yhteistyössä