Tukivyö, neuvoja?

Olen rv24+5 ja karmeat liitoskivut+issias. Sain fysioterapeutilta lainaan tukivyön, sellaisen jossa on nyöritys takana ja remmit sivuilla, hakaset edessä. Sitä saa pitää vain 2 viikkoa, sen jälkeen pitää ostaa oma jos auttoi. Olen ihan ulalla, en tiedä näistä tukivöistä mitään. Tuokin tuntuu tosi vaikeakäyttöiseltä kun vessassa saa rampata usein ja tuohan pitää aina riisua ja kiristää takaisin, kun se tulee alushousujen päälle. Luulenpa myös, että nuo ovat tosi kalliita.

Oisko joku kohtuuhintainen vaihtoehto olemassa? Mikä merkki, millainen on hyvä?

Mitat mulla on nyt: lantio 108cm, vatsanympärys navan kohdalta 102cm. Lantio on pysynyt samana, aluksi jopa hoikentui pari senttiä ja siihen jäi.

Mikä koko hyvä? Tämä mikä mulla on lainassa, on 110cm ja tuntuu etten saa sitä ihan tarpeeksi kireälle. Kaikki pienemmät olivat lainassa.

Kiitos neuvoista! :flower:

Heippa!

En tiedä, oletko jo saanut asian ratkaistua, mutta vastaan kuitenkin :) Mulla kohtu painaa iskias-hermoa ja kyllä tuntuu... Ainakin Lastentarvikeliikkeestä saa mun mielestä hyviä Anita-merkkisiä tukivöitä hintaan 42 ?. Koot ennen raskautta olleen paitakoon mukaan (S-L).

Mie ostin S-koon mutten tiedä käytänkö sitä oikein ja onko oikeen kokonen :ashamed: Ku ei se mua tunnu tukevan ollenkaan, ja lähinnä vain pahensi selkäkipuakin ku autossa istuin.. mitä mie teen väärin?? Mulla siis paitakoot ennen raskautta oli 38/40

SuukkoSuulle: Onko sulla raskaus missä vaiheessa? Mulla toinen raskaus ja oon viikoilla 17+5..Maha ei hirveen iso viel oo mut kasvanu kuitenki ja nyt jo ahistaa selkää..Tuntuuko toi S-koko kiristävältä vai onko sillee ihan hyvän tuntunen?

Mä sain juuri tuon Anitan Baby Belt-tukivyön käytettynä tuttavalta. On siis tarrakiinnitteinen ja helppo pukea. En ihan täysin tiedä, mikä on oikea kohta se laittaa, mutta jotenkin sen ympärilleni kietaisen. Mä itse olen kokoa 44 ja vyö on kokoa M! Luulin, että se ei ikinä tulisi mahtumaan mulle, mutta niin vain olen sitä käyttänyt. :) Tarrassa on aika iso säätövara. En muista, koska aloin käyttämään sitä, mutta joskus viikkojen 20-30 välillä alkoi särkeä kylkiä ja siitä lähtien oon pitänyt. Kylkien särky lähti, mutta alaselkä puutuu kävellessä jonkin verran vyöstä huolimatta.

Rv 33+5

Ostin Huutonetistä Anitan tukivyön kokoa XS. Normaalisti oma koko on 34-36, ja suosittelen kyllä, että aika pienen koon vyö kannattaa olla. Tarrassa on ihan hyvin säätövaraa ja sen saa kyllä laittaa kireelle, että tukee kunnolla. Ite otin käyttöön symfyysivaivan vuoksi joskus rv 23. Hyvin on auttanut. Täytyy vaan vetää se takaosa tarpeeks alas, niin ei paina selässä. Nyt rv 28 ja tuntuu, että tukivyö on tosi hyväks avuks erityisesti nyt, kun toi masu alkaa olla vähän jo raskaampi :) Selkäkipuja ei oo fyysisestä työstä huolimatta ja symfyysivaiva on helpottanut. Ensimmäisenä päivänä se tuntui vähän hankalalta, kiristävältä, mutta nopeesti siihen tottuu :)

Mä suosittelen lämpimästi tota Anitan BabyBelt tukivyötä, mulla oli sellanen raskausaikana kun iskias vaivasi. Ei se tietty ihmeisiin pysty, mutta apua siitä oli kuitenkin huomattavasti! Itse ostin omani huutiksesta ja möin sitten käytön jälkeen pois, sain vielä omani takaisin joten varsin edullinen apu selkäkipuihin.

Kannattaa tosiaan ottaa pieni koko! Ite oon käyttäny ennen raskautta kokoa s tai m, ja xs-kokoinen tukivyö oli juuri passeli.

Yhteistyössä