tukihuijarit ärsyttää!

Tuttavapariskunta huijaa tukuasioissa ja mulla pistelee vihaksi. Nainen on muka yksinhuoltaja, joten hän saa kunnan vuokra asuntoonsa asumistuen, lapsilisäkorotuksen jne. Kuitenkin he asuvat yhdessä ja miehellä on aika hyvät tulot. Lisäksi nainen käy sillointällöin töissä...pimeenä tietysti. Ottaa päähän kun tuollaisille verorahat menee. Näin he voivat kätevästi säästää rahaa rakentamiseen(on ollut suunnitteilla jo pari vuotta) ja tietenkin huijaus mahdollistaa erinäisten ylellisyystarvikkeiden ostamisen(mönkijä, uusia puhelimia kun edelliseen kyllästytään jne...) en tiedä olenko kateellinen vai miksi ketuttaa... Mitä muut olette mieltä? :/
 
Aika löyhä moraali kyllä kieltämättä, mutta onneksi he itse joutuvat elämään toistensa kanssa.

Suomessa muuten noita tukia ja väärinkäyttäjiä piisaa, mutta näitä käräyttäjiäkin löytyy. Itse voisin harkita tota käräyttämistä, onhan ne minunkin verorahojen väärinkäyttöä.
 
rentunruusu harmaana
kyllähän tukien "väärikäyttäjiä"/huijareita on niin että livettää :/
mutta tuossa edellä kirjoittamassasi se on mahdollista mikäli ei samassa taloudessa kirjoilla.. kyllä se käry joskus käy!
eräs tuttavani muutti uuden miehen kanssa saman katon alle eikä tietenkään mitään ilmoitellut mistään, mutta jonkun ajan kuluttua kela peri yksihuoltajakorotuksen takaisin.
 
No onpa aika ketkua toimintaa. Toisaalta on systeemin vika kun sitä on noin helppoo vetää nenusta... Monelle käy varmaan kiusaus liian suureksi varsinkin jos on miehen kanssa jotenkin epävarma tilanne. Itse olen kyllä sitä mieltä, että oma elantonsa on jokaisen kynnelle kykenevän itse ansaittava. En viitsisi roikkua ns. sosiaalipummina jos toimeentulon saa muutenkin.
 

Yhteistyössä