Tukia huijaavat ihmiset

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gabriela
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Sellaisesta ei ole pelkoa. Olen mä sitäpaitti verottajaa varten kirjoittanut kuitin, että exä on niitä elareita maksanut.

joo, en mä tarkoittanutkaan että nimenomaan sä tekisit mitään ikävää temppua. Hyvin moni kuitenkin tekee :|
yleisesti ottaen on sille etävanhemmalle melko turvatonta se että niistä maksetuista elareista ei ole olemassa kunnollisia todisteita. :)
Mä vaan en itse koskaan luota raha-asioissa yhtään kehenkään just sen takia että esim elareiden indeksikorotuksiakin voi karhuta jälkikäteen vaikka niitä ei olisi aiemmin halunnut :|

Joo mä tiedän yhden tapauksen, missä isä ja äiti sopi et elarit maksetaan kerralla pois, noh mies antoi HUOMATTAVAN rahasumman naiselle, ja hupsis miten kävikään... vuoden päästä nainen oli vaatimassa uudestaan elareita ja saikin kuukausittain maksettavat elarit itelleen. Mut ei tosiaan kaikki tee näin, mutta oma selusta kannattaa aina turvata sillä että on mustaa valkoisella. Ja näissä elariasioissa sekään ei aina riitä, koska mieltään voi muuttaa, mutta vain toinen henkilö
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Sellaisesta ei ole pelkoa. Olen mä sitäpaitti verottajaa varten kirjoittanut kuitin, että exä on niitä elareita maksanut.

joo, en mä tarkoittanutkaan että nimenomaan sä tekisit mitään ikävää temppua. Hyvin moni kuitenkin tekee :|
yleisesti ottaen on sille etävanhemmalle melko turvatonta se että niistä maksetuista elareista ei ole olemassa kunnollisia todisteita. :)
Mä vaan en itse koskaan luota raha-asioissa yhtään kehenkään just sen takia että esim elareiden indeksikorotuksiakin voi karhuta jälkikäteen vaikka niitä ei olisi aiemmin halunnut :|

Joo mä tiedän yhden tapauksen, missä isä ja äiti sopi et elarit maksetaan kerralla pois, noh mies antoi HUOMATTAVAN rahasumman naiselle, ja hupsis miten kävikään... vuoden päästä nainen oli vaatimassa uudestaan elareita ja saikin kuukausittain maksettavat elarit itelleen. Mut ei tosiaan kaikki tee näin, mutta oma selusta kannattaa aina turvata sillä että on mustaa valkoisella. Ja näissä elariasioissa sekään ei aina riitä, koska mieltään voi muuttaa, mutta vain toinen henkilö

Juu minäkin tiedän että kaikki saa tukea jotka hakevat! Voi ja voi!
Oletpa sinä kateellinen toisen köyhän lihapalasta. Hanki elämä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Sellaisesta ei ole pelkoa. Olen mä sitäpaitti verottajaa varten kirjoittanut kuitin, että exä on niitä elareita maksanut.

joo, en mä tarkoittanutkaan että nimenomaan sä tekisit mitään ikävää temppua. Hyvin moni kuitenkin tekee :|
yleisesti ottaen on sille etävanhemmalle melko turvatonta se että niistä maksetuista elareista ei ole olemassa kunnollisia todisteita. :)
Mä vaan en itse koskaan luota raha-asioissa yhtään kehenkään just sen takia että esim elareiden indeksikorotuksiakin voi karhuta jälkikäteen vaikka niitä ei olisi aiemmin halunnut :|

Joo mä tiedän yhden tapauksen, missä isä ja äiti sopi et elarit maksetaan kerralla pois, noh mies antoi HUOMATTAVAN rahasumman naiselle, ja hupsis miten kävikään... vuoden päästä nainen oli vaatimassa uudestaan elareita ja saikin kuukausittain maksettavat elarit itelleen. Mut ei tosiaan kaikki tee näin, mutta oma selusta kannattaa aina turvata sillä että on mustaa valkoisella. Ja näissä elariasioissa sekään ei aina riitä, koska mieltään voi muuttaa, mutta vain toinen henkilö

Juu minäkin tiedän että kaikki saa tukea jotka hakevat! Voi ja voi!
Oletpa sinä kateellinen toisen köyhän lihapalasta. Hanki elämä!

Niinpä, multahan se edelleen on pelkästään pois.. ei missään nimessä oikeasti apua tarvitsevilta rehellisesti tuilla eleleviltä, ja muilta palvelun käyttäjiltä jep jep..

Ja kateellinenhan minä vain olen kun en voi olla itsekäs ja kusettaa ex:sää ja pilata jonkun elämää kun ei vielä ole ex:sään.. menen tästä häpeämään..

 
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja AinaHarmaa:
Ei ne päiväkodin tädit tiedä onko erottu vai ei, ellei sitä itse kerro tai lapsi. Siis tarkoitan tukien huijaamista, eihän ne tädit siellä niitä päätöksi tee tai laskuja lähetä.
Mutta siis, aika hyvin kela ja sossu saa tietää jos joku huijaa. Että ei se kannata.

Ja yh-korotuksen takia ei kenenkään kannata huijata, vaivaiset pari kymppiä per lapsi...

mutta jso kummalalki pariskunalla on lapsia saa kummatki yh-korotukset, asumistuet elarit , toimeentulotukeakin , os eivät oo töissä, joten kannattavaa se on silloin .

Miten sä metsola selität sen ettei yksinhuoltaja 2 lapsen äiti saa toimeentulotukea. Asumistukea 122 euroa 525 euron vuokraan. Ne jotka sitä toimeentuloa saa ovat todella vähävaraisia vielä vähävaraisempia kuin esim minä.

Niih ja työtön olen. Liiton rahoilla vielä 65 päivää.
 
ai. en tunne tuollaisia ihmisiä. mite he lainansa maksavat? mun naapurit ja tutut käy kyllä ihan töissä kaikki, samoin ne lapsuudenkaverit, joista jotain tiedän välimatkasta huolimatta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ai:
ai. en tunne tuollaisia ihmisiä. mite he lainansa maksavat? mun naapurit ja tutut käy kyllä ihan töissä kaikki, samoin ne lapsuudenkaverit, joista jotain tiedän välimatkasta huolimatta.

tai siis joka perheessä joku käy töissä... ja maksellaan lainaa.
 
kun joku vetäs sen kateus kortin esiin. Mulla ei ainakaan ole mitään syytä olla kateellinen tälläisille luusereille. Jotku ei sitten viitsi millään ponnistella sen elämänsä eteen. Mutta onneksi näitä tukia leikataan. Kohta ei ole mitään mistä huijata.
 
Olen ollut todella yllättynyt miten helposti sosiaalitoimistolta saa rahaa.
Entinen ystäväni jäi kiinni vasta kun joku narautti hänet yli viiden vuoden keplottelun jälkeen, entinen ystävä on siksi koska minua syytti ilmiannosta :(

Hänen ei tarvinnut kuin avata kaksi pankkitiliä ja toiselle ohjata huomattavia summia mitä sai esim.korvauksena oikeusjutusta sekä myös palkkatuloja, lomarahoja jne.
Ilmeisesti sossulla ei ole mitään tietoyhteyttä verottajalle tai pankkeihin kun eivät moisesta tienneet, heille riitti vain yhden tilin tiliotteet ja asiakkaan sana.
 
en ole sossusta mitään tukia koskaan hakenut,kelan luukulta kylläkin työmarkkinatukea hakenut ja joskus jopa saanutkin.
se miksi haluan sanaseni tähän ketjuun sanoa on se, että on tukien hakijoita jotka ovat rehellisiä ja papereitaan täyttäessään oikein pelkäävät että laittavat tietoja vahingossa - siis todellakin aidosti vahingossa- ja siitä sitten joutuvat tilille.se että on maailman sivu ollut tukihuijareita, saa virkailijat suhtautumaan kaikkiin tukien hakijoihin kuin nämä olisivt mahdollisia huijareita ja tukien väärinkäyttäjiä.
itse en inhoa mitään niin paljon kuin täyttää virallisia lomakkeita, ja miettiä että tulikohan tämä varmasti nyt täytettyä niin kuin pitää. tunnen ainakin aina itse että kuin epäiltäisiin että yritän huijata.ja se tuntuu pahalta, koska minut on kasvatettu vanhanaikaisesti uskomaan siihen että rehellisyys maan perii.ja sen mukaan todellakin yritän parhaan kykyni mukaan elää joka päivä ja sen saman opin haluan välittää omille lapsilleni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en ole sossusta mitään tukia koskaan hakenut,kelan luukulta kylläkin työmarkkinatukea hakenut ja joskus jopa saanutkin.
se miksi haluan sanaseni tähän ketjuun sanoa on se, että on tukien hakijoita jotka ovat rehellisiä ja papereitaan täyttäessään oikein pelkäävät että laittavat tietoja vahingossa - siis todellakin aidosti vahingossa- ja siitä sitten joutuvat tilille.se että on maailman sivu ollut tukihuijareita, saa virkailijat suhtautumaan kaikkiin tukien hakijoihin kuin nämä olisivt mahdollisia huijareita ja tukien väärinkäyttäjiä.
itse en inhoa mitään niin paljon kuin täyttää virallisia lomakkeita, ja miettiä että tulikohan tämä varmasti nyt täytettyä niin kuin pitää. tunnen ainakin aina itse että kuin epäiltäisiin että yritän huijata.ja se tuntuu pahalta, koska minut on kasvatettu vanhanaikaisesti uskomaan siihen että rehellisyys maan perii.ja sen mukaan todellakin yritän parhaan kykyni mukaan elää joka päivä ja sen saman opin haluan välittää omille lapsilleni.

siis laittavat vahingossa väärin, piti kirjoittamani tuolla yhdessä välissä *sormet nopeammat kuin ajatus, nolo*
 
Alkuperäinen kirjoittaja kick:
kun joku vetäs sen kateus kortin esiin. Mulla ei ainakaan ole mitään syytä olla kateellinen tälläisille luusereille. Jotku ei sitten viitsi millään ponnistella sen elämänsä eteen. Mutta onneksi näitä tukia leikataan. Kohta ei ole mitään mistä huijata.

Niinpä. On raha-asiat semmosella mallilla ettei sossun luukulle tarvitse mennä.

Miks aina vedetään toi kateus mihin tahansa asiaan mistä ollaan negatiivisella kannalla! Ihan ku ei sais ikinä mitään negatiivista sanoo ilman sitä et on kateellinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Olen ollut todella yllättynyt miten helposti sosiaalitoimistolta saa rahaa.
Entinen ystäväni jäi kiinni vasta kun joku narautti hänet yli viiden vuoden keplottelun jälkeen, entinen ystävä on siksi koska minua syytti ilmiannosta :(

Hänen ei tarvinnut kuin avata kaksi pankkitiliä ja toiselle ohjata huomattavia summia mitä sai esim.korvauksena oikeusjutusta sekä myös palkkatuloja, lomarahoja jne.
Ilmeisesti sossulla ei ole mitään tietoyhteyttä verottajalle tai pankkeihin kun eivät moisesta tienneet, heille riitti vain yhden tilin tiliotteet ja asiakkaan sana.
Nykyään ainakin verotietoja tarkistetaan tiheään useissa kunnissa ja eläketurvaotteita. Huijareista tehdään poliisille ilmoitus ja joutuvat korvaamaan. Kaverillasi ehkä on jopa mistä korvata kun on palkkatuloa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa idiootti:
Miten sä metsola selität sen ettei yksinhuoltaja 2 lapsen äiti saa toimeentulotukea. Asumistukea 122 euroa 525 euron vuokraan. Ne jotka sitä toimeentuloa saa ovat todella vähävaraisia vielä vähävaraisempia kuin esim minä.

Niih ja työtön olen. Liiton rahoilla vielä 65 päivää.
No tutki se laskelma jonka sait? Perusosat, tulot, vuokra, onko oikein merkitty?
 
Nykyään ei se poste restantekaan oo hyväksyttävä vaihtoehto. Mulla kaveri eros ihan oikeesti ja sen ex mies ei saanu uutta asuntoo. Otti sit postilaatikon, mut munpa kaveri ei saanut asumistukea, koska kelasta epäilivät huijausta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kick:
kun joku vetäs sen kateus kortin esiin. Mulla ei ainakaan ole mitään syytä olla kateellinen tälläisille luusereille. Jotku ei sitten viitsi millään ponnistella sen elämänsä eteen. Mutta onneksi näitä tukia leikataan. Kohta ei ole mitään mistä huijata.
Tuo kateus-teema vedetään aina esiin kun ei enää osata muuta sanoa.
:xmas:
 
saan sossusta rahat lääkkeisiin ja sähkölaskuun , lääkkeisiin menee 50e / joka kk. Lapsella lääkitys.
Olen töissä ja nostan samalla myös tökärin rahaa.
Mieheni asuu meillä vaikka on kirjoilla omassa asunnossa .
Saan asumistukee ja yh-korotuksen kahdesta lapsesta
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
saan sossusta rahat lääkkeisiin ja sähkölaskuun , lääkkeisiin menee 50e / joka kk. Lapsella lääkitys.
Olen töissä ja nostan samalla myös tökärin rahaa.
Mieheni asuu meillä vaikka on kirjoilla omassa asunnossa .
Saan asumistukee ja yh-korotuksen kahdesta lapsesta
Niin ja vuokra on 880e ja asumistuki 524e

 

Yhteistyössä