Tukholmassa toimiminen, apua ;)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Foortti harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Foortti harmaana

Vieras
Menossa siis lasten kanssa Tukholmaan nyt tässä pikapuolin ja tosiaan on aikaa kun olen ollut...

Saako laivalta karttoja?
Mitäs kun meinattiin mennä Skanssenille, kun se taitaa olla ainut suht sellainen, joka auki, NIIN onko se miten lähellä keskustaa?
Mitä jos ottais taksin, niin mikä taksin puh no on, että pääsen jostain pois?

Jotain tärppejä, mitä kannattais tehdä, ettei suhaa typerästi ees sun taas...

Kiiitti!

Millä laivalla menette?
Kannattaa mennä bussilla, metrolla tai kävellen ja lautalla. Laivalta saa bussilippuja, niitä ei myydä busseissa. Skansenilla kuitenkin tulee paljon käveltyä niin kävelymatka sinne voi olla sen lisäksi hiukan raskas.

Skansenilla ollaan ulkona, joten kovin kylmällä on sinne lähtisi.

[QUOTE="alma";23113160]Millä laivalla menette?
Kannattaa mennä bussilla, metrolla tai kävellen ja lautalla. Laivalta saa bussilippuja, niitä ei myydä busseissa. Skansenilla kuitenkin tulee paljon käveltyä niin kävelymatka sinne voi olla sen lisäksi hiukan raskas.

Skansenilla ollaan ulkona, joten kovin kylmällä on sinne lähtisi.[/QUOTE]

Totta, pitää miettiin joku varakohde.
Oltais menty sinne Aqariumiin, mikä lie, mut se on maanantaisin kiinni.
Höh ;)

Ainakin viikkarilla on siinä infotiskin lähellä Tukholman karttoja/esitteitä.
Taksia en ole koskaan Ruotsissa käyttänyt. Bussilla ja metrolla olen liikkunut viikarilta keskustaan ja takas.
Osaatko ruotsia? Jos osaat niin silloin ei oo mitään ongelmii, vaiks kyl siel suurin osa englantiakin varmaan osaa.
Joku muu osaa varmaan antaa enemmän neuvoja...

Kaikista helpointa on mennä laivalta metrolla keskustaan. Siis jos matkustat Siljalla. Viikkarilta pääsee hyvin kävellen. Metrolippuja myydään laivassa ja se asema on tosi lähellä terminaalia. Tukholma on tosi lapsiystävällinen paikka ja esim, lastenhoitohuoneet tavarataloissa on jotain ihan MUUTA kuin suomen läävät. Hauskaa reissua!!

[QUOTE="hoo";23113198]Kaikista helpointa on mennä laivalta metrolla keskustaan. Siis jos matkustat Siljalla. Viikkarilta pääsee hyvin kävellen. Metrolippuja myydään laivassa ja se asema on tosi lähellä terminaalia. Tukholma on tosi lapsiystävällinen paikka ja esim, lastenhoitohuoneet tavarataloissa on jotain ihan MUUTA kuin suomen läävät. Hauskaa reissua!![/QUOTE]
Mä oon ymmärtän, että niillä on bussikuljetus keskustaan, MUTTA tota Skanssenia vaan mietin, että MILLÄ sieltä pääsee kätevästi takas keskustaan ja miten tietty SINNE on ensin päässy ;)

Mun äiti on niin skeptinen tästä reissusta (lähtee mukaan) kun olis tahton vaan TAAS Tallinnaan ja MUN mielestä siellä ei oo lapsille silleen mitään. ;)

Skansenilla on myös akvaario. Tosin maksaa pääsylipun lisäksi vielä erikseen.

Lastenhoitohuoneiden tasosta olen kyllä eri mieltä hoon kanssa. Likaisia, kalliita eikä niissä oel edes pottia.

[QUOTE="alma";23113217]Skansenilla on myös akvaario. Tosin maksaa pääsylipun lisäksi vielä erikseen.

Lastenhoitohuoneiden tasosta olen kyllä eri mieltä hoon kanssa. Likaisia, kalliita eikä niissä oel edes pottia.[/QUOTE]

Joo sen takia sinne mennään.
MEillä on lapset jo 7v ja 9v, joten lastenhoitohuoneita ei kaivata. =)

Minkäs ikäisiä ne sun lapset on?

Skanssen tosi kylmä näillä pakkasilla, Tukholmassa tuntuu aina tuulevan navakasti.

Mä ehdottaisin Vasa-museolla käyntiä, jos lapset yli 4v. tjsp. On auki myös maanantaisin, ja pääsee siljan terminaalin edestä bussilla 76 Djurgårdenin sillan kupeeseen, josta kävelee max 10 min. Kiva museo lapsillekin, ravintolassa ok tarjonta ja lipun voi ostaa etukäteen euroilla Siljan infosta. Lapset ilmaiseksi.

[QUOTE="Jepulis";23113233]Minkäs ikäisiä ne sun lapset on?

Skanssen tosi kylmä näillä pakkasilla, Tukholmassa tuntuu aina tuulevan navakasti.

Mä ehdottaisin Vasa-museolla käyntiä, jos lapset yli 4v. tjsp. On auki myös maanantaisin, ja pääsee siljan terminaalin edestä bussilla 76 Djurgårdenin sillan kupeeseen, josta kävelee max 10 min. Kiva museo lapsillekin, ravintolassa ok tarjonta ja lipun voi ostaa etukäteen euroilla Siljan infosta. Lapset ilmaiseksi.[/QUOTE]

Hmm. Ok, onko siellä mitään ns. näkemistä, tekemistä tuon 7-9v:lle?
Mitens se tekninen museo, ns. Heurekan tyyppinen?

Jos sitte jättäis sen Skanssenin väliin.

Yritän keksiä noille epeleille tekemistä, ettei ne narise ja hypi seinille JA että ovat sitten kaupoillakin SUHT kunnolla ;)

Skansen sijaitsee Djurgårdenin alueella. Keskustaan sinne pääsee näin. Lähtöpaikka Centralstation, bussi 69 suuntana Djurgårdsbrunn, jää pois pysäkillä Kungsträdgården, Hamngatanilla. Vaihda raitiovaunuun numero 7 suuntana Waldernmarsudde, jää pois pysäkillä Skansen. Voit etsiä paikallisliikenteen matkareittejä täältä: SL-reseplanerare: http://reseplanerare.sl.se/bin/query.exe/sn

Tukholma on maailman ihanin kaupunki. :D Hauskaa matkaa!

Hmm. Ok, onko siellä mitään ns. näkemistä, tekemistä tuon 7-9v:lle?
Mitens se tekninen museo, ns. Heurekan tyyppinen?

Jos sitte jättäis sen Skanssenin väliin.

Yritän keksiä noille epeleille tekemistä, ettei ne narise ja hypi seinille JA että ovat sitten kaupoillakin SUHT kunnolla ;)

No mä ajattelisin, että se soveltuis tosi hyvin myös ton ikäisille. Tekniska museetissa en oo ollut, mutta siitä oon kuullut todella paljon hyvää. Me meinataan testata tää seuraavalla kerralla!

Laivan infosta saat kaiken tarvitsemas tiedon (bussit, metrot, sijainnit jne), voit vaihtaa kruunuja ja ostaa kulkupeleihin lippuja (bussikuskit EI myy niitä).

Alkuperäinen kirjoittaja määä;23113279:
Siljan terminaalista lähtee bussi keskustaan, mikä pysähtyy skanssenin lähellä. Liput saa laivan infosta, samalla bussilla pääsee sitten takas laivaan.

No kun me vaan käytäis siellä akvaariossa ja sitte joku leipomo/lasinpuhallus/keramiikkapaja ja sen jälkeen keskustaa shoppailee, ja SIINÄ vaiheessa mä vaan ihmettelisin, että MILLÄ ja MINNE =)

[QUOTE="huoh";23113399]Nolointa mitä voin kuvitella on suomalainen puhumassa englantia Ruotsissa :D[/QUOTE]

Ai kauheeta =)
Samalla lailla noloo, kun et ruotsailainen Suomessa, joka ei puhu suomea???

[QUOTE="huoh";23113399]Nolointa mitä voin kuvitella on suomalainen puhumassa englantia Ruotsissa :D[/QUOTE]

Sulla on sitten aika huono mielikuvitus. Kyllä minä keksin paljon nolompiakin asioita.

No kun me vaan käytäis siellä akvaariossa ja sitte joku leipomo/lasinpuhallus/keramiikkapaja ja sen jälkeen keskustaa shoppailee, ja SIINÄ vaiheessa mä vaan ihmettelisin, että MILLÄ ja MINNE =)

Käännä mun ohje toiseen suuntaan. Sillä pääsette takaisin keskustaan. Tuo SL reseplanerare on tosi hyvä jos haluaa etsiä matkareittejä Tukholman alueella. Se on ruotsinkielinen, mutta sitä pystyy käyttämään vaikka ei osaisi yhtään ruotsia. Tarvittaessa voi käyttää vaikka Google translatea jos on pakko. :)

Yhteistyössä