*tukehtuu kahviin ja meinas siinä sivussa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TavisÄiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja lumisade:
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Tosiasiassa taisit saada aikaiseksi jollekulle todella pahan mielen.

Se oli aika ikävästi sanottu, se, että mieti mitä olisit voinut tehdä (kun toinen otti ja petti)

Aika moni saa alotuksillaan jollekki pahan mielen

No mutta jokainen ei ihmettele vielä seuraavana aamuna sitä miksi kimppuun hyökättiin.

(tosin ne harmaiden huutelut olivat ikäviä, mutta eipä niitä kannata huomioidakaan, jos totta puhutaan)

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No nyt sä lähdit siitä että sun aloitus oli hyvä, mitä se ei suinkaan ollut :saint:

Päinvastoin. Aloitus juurikin aloituksena oli todella hyvä. Avaten siis palstan valtavirrasta poikkevaa toisenlaistakin näkökulmaa asioihin. Aloitus oli nimenomaan keskusteluun, ei turhanaikiaseen huuteluun tähtäävä, jollaiseksi sen sitten jotkut halusivat vääntää.

Se oli aika ikävästi sanottu, se, että mieti mitä olisit voinut tehdä (kun toinen otti ja petti)

Mä taas kyllä ymmärrän että se voi tuottaa pahan mielen jollekin joka on tietoinen asioiden epätoivoisuudesta ja voimattomuudesta oman tilanteensa edessä mutta se ei mielestäni oikeuta loukkaantumista kysymyksen heittäneelle henkilölle. On oikeus kysyä noita VARSINKIN kun konteksi oli itse rakastajana oleminen. Miten monesti tää pitää sanoa? Kysyä saa ja se ei ole aina vittuilua. Yhtä hyvin olis vaan voitu sanoa että "olen kyllä meittinyt mitä olisin voinut tehdä asialle mutta mielestäni oman ymmärrykseni mukaan olen tehnyt voitavani". Ja asia olis sillä selvä. Loukkaantumisella vaan hypättiin pois rakentavasta keskustelusta. JOs oltas taas asiallisesti vastattu Taviksen kysymykseen niin keskustelu olisi jatkunut rakentavassa hengessä.

Alkuperäinen kirjoittaja TavisÄiti:
Kauhea haloo siitä että yksi ihminen käsittää minun viesti väärin, kuinka minun pitää pyytää anteeks, jonka jo teinkin. Mutta SEN jälkeen että minua on perusteettomasti haukuttu pitkin iltaa?? :whistle: Missäs ne on nytten sitten sen viisaat "aikuiset" jotka huutelivat harmaana haista p*ska sun muuta?

Niin ja sitten kun minun sanottiin kirjoittavan provosoivasti... hmm...??? hmmm...??????
Niinkö? MINUN mielestäni hyvä aloitus sisältää ripauksen provoa, siitähän ne keskustelut syntyy. ;) :D

Nuin.
Nyt olet antanut itsestäsi jo niin typerän kuvan että taidan jättää jatkossa sovinnolla avaamatta itsetehostusketjusi.

Tähänkin tulee varmaan "järkevä" kysymys" näytä missä oon niin sanonut, näytä missä oon itteeni tehostanu....blaa blaa

No mutta jokainen ei ihmettele vielä seuraavana aamuna sitä miksi kimppuun hyökättiin.

(tosin ne harmaiden huutelut olivat ikäviä, mutta eipä niitä kannata huomioidakaan, jos totta puhutaan)

No miksi mun väärin ymmärrettyä kysymystä vatvottiin koko ilta? Miksi se huomioitiin jos mun pitäs vähät välittää noista harmaista. Niinkuin teenkin, kysyn siis puolueettomasti ja uteliaisuuttani.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
No nyt sä lähdit siitä että sun aloitus oli hyvä, mitä se ei suinkaan ollut :saint:

Missä minä niin sanoin?? Näytä mulle??

Luoja, TavisÄiti, sä olet rasittava. Kyllä rivien välistäkin voi lukea asioita.

Hahahah toihan tekis tästä vielä villimmän viidakon jos rivien välistä kukin sais poimia just niitä asioita mitkä itteä loukkaa. Siitähän tästä just on kyse että ihmiset lukee toisten kommentteihin omia haavojaan ja reagoi sitten niihin omiin ajatuksiinsa eikä ap.:n ajatuksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Elänyt:

Päinvastoin. Aloitus juurikin aloituksena oli todella hyvä. Avaten siis palstan valtavirrasta poikkevaa toisenlaistakin näkökulmaa asioihin. Aloitus oli nimenomaan keskusteluun, ei turhanaikiaseen huuteluun tähtäävä, jollaiseksi sen sitten jotkut halusivat vääntää.

Ei vaan aloitus oli sinun mielestäsi hyvä. Se ei vielä tarkoita että se oli hyvä.
Et taida olla palstaillut täällä kauaa koska et tiedä että on täällä paljon hyviäkin aloituksia. Hyvin kirjoitettuja aloituksia. Joko omista mielipiteistä, tai sitten muiden kirjoituksista, lähteet mainiten.

Alkuperäinen kirjoittaja kiltistituhma:

Hahahah toihan tekis tästä vielä villimmän viidakon jos rivien välistä kukin sais poimia just niitä asioita mitkä itteä loukkaa. Siitähän tästä just on kyse että ihmiset lukee toisten kommentteihin omia haavojaan ja reagoi sitten niihin omiin ajatuksiinsa eikä ap.:n ajatuksiin.

Kas, sitä on keskustelu. Ajattelemista.

Kauhea haloo siitä että yksi ihminen käsittää minun viesti väärin, kuinka minun pitää pyytää anteeks, jonka jo teinkin. Mutta SEN jälkeen että minua on perusteettomasti haukuttu pitkin iltaa?? :whistle: Missäs ne on nytten sitten sen viisaat "aikuiset" jotka huutelivat harmaana haista p*ska sun muuta?

Niin ja sitten kun minun sanottiin kirjoittavan provosoivasti... hmm...??? hmmm...??????
Niinkö? MINUN mielestäni hyvä aloitus sisältää ripauksen provoa, siitähän ne keskustelut syntyy. ;) :D

Nuin.
Nyt olet antanut itsestäsi jo niin typerän kuvan että taidan jättää jatkossa sovinnolla avaamatta itsetehostusketjusi.

Tähänkin tulee varmaan "järkevä" kysymys" näytä missä oon niin sanonut, näytä missä oon itteeni tehostanu....blaa blaa

Voi jessus, onko lukeminen noin vaikeaa????

kirjoitin siis MINUN mielestäni hyvä aloitus... EN esim: minun aloitus on hyvä ja sisältää...

Esitin mielipiteen, en ilmaisua siitä minkälainen mun aloitus oli :D

No ei ole kovin fiksua tai aikuismaista jos kohdistaa ap:hen tai kehen tahansa muuhun omat henkkoht ongelmansa. Vain sen pohjalta että toinen ihminen on osunut arkaan paikkaan, Ei se ole sen tuntemattoman henkilön vika silloin. Tarkoitan yleisesti, en juuri tätä tapausta.

No ei ole kovin fiksua tai aikuismaista jos kohdistaa ap:hen tai kehen tahansa muuhun omat henkkoht ongelmansa. Vain sen pohjalta että toinen ihminen on osunut arkaan paikkaan, Ei se ole sen tuntemattoman henkilön vika silloin. Tarkoitan yleisesti, en juuri tätä tapausta.

Eihän täällä voisi kukaan sanoa yhtään mitään, jos aina pitäisi pelätä osuvansa jonkun tuntemattoman ihmisen "arkaan paikkaan"... Jos jollakulla oikeasti on vakavia ongelmia elämässään, tällainen keskustelupalsta ei ole oikea paikka hakea niihin apua.

Ja mitä rasittavuuteen tulee, niin kyllä koko palstan tekee rasittavaksi jotkut aivan muut ja muunlaiset (=tarkoitushakuisen väärinymärtävät) kommentit ja avaukset, kuin TavisÄiti tai hänen veistinsä.

Voihan rähmä,

eikö tuota yhden ja saman jankkaamista voisi jo lopettaa. Sehän itseasiassa käsiteltiin jo loppuun alkuperäisessä "keskustelussa". Kyllä demonstroitte taas sitä ihan ittiänne kaikella tällaisella!

"Aloitus oli hyvä ja siitä olisi saanut rakentavan keskustelun. Harmi. "

Tätä mieltä minäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ree:
Alkuperäinen kirjoittaja annahalinen:
Aloitus oli hyvä ja siitä olisi saanut rakentavan keskustelun. Harmi.

...näin,mutta se Taviksen heitto pettämiseeen: "Oletko varma,ettet itse aiheuttanut sitä"-tyyliin,oli aika riman alitus.

Vastuu on myös aina kuulijan, tässä tapauksessa lukijan korvissa ja silmissä. Hyvä keskustelija ei puutu epäolennaisiin lauseenmuodostuksiin. Tai jos puuttuu niin ei takerru enää kun asia on selitetty vaan aiheessa mennään eteenpäin. Ja viisaampi vaikenee.

Alkuperäinen kirjoittaja Elähtänyt:
Voihan rähmä,

eikö tuota yhden ja saman jankkaamista voisi jo lopettaa. Sehän itseasiassa käsiteltiin jo loppuun alkuperäisessä "keskustelussa". Kyllä demonstroitte taas sitä ihan ittiänne kaikella tällaisella!

"Aloitus oli hyvä ja siitä olisi saanut rakentavan keskustelun. Harmi. "

Tätä mieltä minäkin.

Peesi

Mä en vaan ymmärtänyt mitä tuolla jutulla ajettiin takaa? Ok, siinä naisia syytettiin että vaativat mahdottomia eivätkä ole mihinkään tyytyväisiä.
Suomi on pullollaan naisia jotka eivät vaadi mitään, saavat paskaa niskaansa päivittäin, hoitavat lapset ja kodin yksin, käyvät siinä välissä duunissa, vailla kiitosta tai minkään näköisen positiivisen palautteen saamista.
Mutta hei eikös sun tarkoituskin ollut syyllistää että naiset voivat mennä itseensä kun eivät tajua antaa, antaa ja vielä kerran antaa. Ettei sitten ole ihme että miehet jättävät kun ei olla ymmärretty antaa tarpeeksi.

Peesaan Pepparia

Alkuperäinen kirjoittaja Elänyt:

Samaa mieltä olen. Turhan tosissaan porukka tuntuu ottavan täällä kaiken. Heti ollaan nyrkit pystyssä vaikka todellista syytä ei ole. Ei kyetä tarkastelemaan itseään kriittisesti vaan ruvetaan heti haistattelemaan ja haukkumaan. Mä voin siihen TavisÄidin esittämään kysymykseen ihan rauhallisesti vasta, että ensimmäinen mies joka mua petti niin siihen olisin voinut omalla käytöksellä vaikuttaa, seuraava joka petti niin olisi pettänyt joka tapauksessa tein mitä tahansa. Suutuinko? Hermostuinko? En.

Yhteistyössä