Tuijottamisen raja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miss dd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miss dd

Vieras
Hei hyvät kanssaihmiset!

Tämä asia on jo hieman klisee, aivan kuin pettäminenkin mutta... Nostan tämän asian esille, nimittäin tuijottamisen ja sen, missä kulkee raja.
Itse elän parisuhteessa (toistaiseksi?), missäolen huomannut miesystäväni mielenkiinnon muihin naisiin, hän katsoo heitä autosta, kaupasta ja missä milloinkin liikumme tuijottamalla. Aiemmista suhteista on sen verran kokemusta, että edelliset miesystäväni eivät ole ""huomanneet"" muita naisia vaan käyttäytyneet asiallisesti minua kohtaan ja osoittaneet rakkautta. Tästä pidin ja vasta nyt ymmärrän nykyisessä suhteessani, kuinka hienoa se oli. Mutta en kaipaa menneeseen vaan katson tulevaisuuteen.

Olen näyttävä kaunotar ja olen saanut osakseni miesten kuin naistenkin huomiota tuijotuksen kohteena. Pukeudun tyylikkäästi ja asiallisesti ja minulla on terveellä pohjalla oleva itsetunto, olen sinut itseni kanssa ja otan vastuun virheistäni. Kuitenkin minusta on epäkunnioittavaa mieheni käytös itseäni kohtaan, sekä myös niiden jotka minua tuijottavat heidän naistaan kohtaan, joka heidän vierellään seisoo. Olen huomannut, että moni mies jonka katse harhailee minuun enemmän, olisi valmis pettämään kumppaniaan. Tässäkö syy, että etsitään riistaa nautinnoilleen jos niihin vaikka vastataan vaan pelkästä silmänilosta? Olen jotenkin vain niin vanhanaikainen että uskon rakkauteen, missä kukaan eikä mikään mene toisen edelle ja jos toisesta todella välittää, voi vain rekisteröidä että ""ai, onpas komea mies tai näyttävä nainen"" ja se on siinä, ei tuijottamalla.

Kun olen huomauttanut miesystävälleni muiden katselusta hän sanoo ettei hän voi persoonaansaan muuttaa. Kerroin hänelle, että hän saa pitää silmänsä aisoissa tai jos hänen persoonansa on todella ahnas muihin naisiin, hän saa jäädä historiaan. Tilanne on sen osalta parantunut, mutta en luota häneen. Mietin vain olenko niin helkatin typerys sietäessäni tätä, sillä intuitioni kertoo luottamuksen menettämisestä.

Kirjoituksessani puhun naisena miehistä, mutta kyllä naisetkin kuuluvat samaan kastiin miesten kanssa.

Kertokaa kokemuksistanne!

Kyllä miehet aina kauniita naisia katselevat, se on fakta. Se, tekevätkö he sen avoimesti vai salaa riippuu useinkin siitä, kuinka salliva tai mustasukkainen oma nainen on. Itse kannatan avoimuutta, enkä osaa olla mustis naisista, joita mieheni tiirailee. Se, että hän seurustelee juuri minun kanssani kertoo minulle sen, että ole hänelle tärkein kaikista maailman naisista. ;)

Mieheni on suupaltti ja saattaa hyvinkin sanoa vastaan tulevalle naiselle että ""onpa sulla suuret tissit!""

En minä tunne mustasukkaisuutta asiasta enkä tunne jääneeni joltakin paitsi, ne vastaantulijat tissit kuitenkin todella ovat isot ja mielestäni mieheni on vain rehellinen vaikkakin suupaltti. Hän ilmaisee tuolle naiselle huomanneensa tämän, mutta ei yritä iskeä häntä. Se on kohteliaisuutta. Jotkut ujommat eivät kyllä osaa sitä sellaisena ottaa, punastuvat ja luikkivat karkuun.

Ei mullakaan ole tähän ikään mennessä ollut miestä, joka häiritsevästi muita katselis. Vieraat miehet kyllä viheltelee (vieläkin :)) tänne päin.
Mulle on itsestäänselvää ettei vieraita tuijoteta, enkä oo koskaan ees huomautellut asiasta. Ehkä mulle on sitten sattunut miehiä, jotka on olleet niin hulluna muhun, etteivät muita nääkään.

/Mieheni on suupaltti ja saattaa hyvinkin sanoa vastaan tulevalle naiselle että ""onpa sulla suuret tissit!""/

Aivan, kuin miehesi olisi jumittunut jonnekin alle kouluikäisen tasolle. :(

Anteeksi nyt, vaan mutta tuollaiset kommentit eivät ole kohteliaisuutta vaan nimenomaan epäkohteliaisuutta! Miehesi on nuija, enkä yhtään ihmettele, että naiset luikkivat häntä karkuun.

Niin no,onhan se totta,että valtaosa niin miehet kuin naisetkin katsovat jos on jta kivaa,komeeta ja kaunista.

Saattaa nyt kuullostaa ylimieliseltä,mutta tarkoitukseni ei ole olla sellainen. Olen todellakin poikkeuksellinen mies. Sinkkunakin olessani todella harva nainen Suomessa sai pääni kääntymään. Se, joka sen onnistuu kääntämään hän todellakin täytyi erottua edukseen massassa. Nyt suhteessani ei voisi edes paremmasta uneksia ja vielä vähemmän tarvetta vilkuilla muualle.Sain sen naisen,jonka halusin ja mitä etsin ja olen todella ylpeä kumppanistani.

Eikö se olisi olisi epäkunnioittaa ja toista alentavaa menetellä niin?

MInusta on hienoa kerrankin kuulla että on miehiä, jotka eivät väitä naisten tiirailun kumppanin läsnäollessa olevan jokin synnynnäinen ja täysin hallitsematon refleksi! Sama kuin terve ihminen väittäisi, että ei hallitse peräsuoltaan, vaan on pakko rapoa ravintolassa, teatterissa autossa ja myös jopa kotona.

Mutta, asiasta kolmanteen: katoin primaa kerran,on tutkittu laboratoriossa ihmisen silmämunien liikkeitä, ja todettu, että jos paikalla on vastakkaista sukupuolta oleva henkilö, joka on viehättävä, niin silloin kaikkien koeihmisten silmät käväisivät ko. kohteessa, ilman, että he jälkeenpäin kysyttäessä edes muistivat nähneensä koko ihmistä.

Siitäpä rupesin tarkkailemaan omia silmämuniani, ja huomasin, että tottahan se on. Jos vastaan tulee joku alle 30-v nuorimies, tai pitkä ja komea mies yleensäkin, niin pakko se on tsekata. Saatan katsoa, että voi fittu, ei ole minun makuuni, tai sitten katson että onpa ihan ok,tai sitten en katso mitään..mutta huomaan että tuli kuitenkin vilkaistua.

Silti, olen aivan varma , että jos mieheni näkisi minun katsovan jonkun perään, eli oikein niin että pää kääntyy komean ohikulkijan perässä jatkuvalla syötällä, niin kyllä hänellä olisi silloin ihan hyvä syy laittaa minutkin liiteriin nukkumaan seuraavaksi yöksi. En kyllä aio häntä sillätavalla loukata, koska pikkuvilaisun jälkeen asia tulee selvaksi, ja osaan hallita silmämunieni pyörimistä sen jälkeen, tiedän ainakin mihin suuntaan ei pidä tiirailla.
Päätinkin, että jos ukkoni ei pysty hallitsemaan silmämuniaan yhtään, se tarkoittaa kyllä sitä, että on nainen hakusessa, ja jotain puuttuu. Eli jätkä mäkeen jos näin on.
Onneksi ei ole ko. ongelmaa ilmennyt.

olen elinan kanssa hieman eri mieltä siitä, että miesten tiirailu johtuu naisen sallivuudesta tai mustasukkaisuudesta. jos mies katselee avoimesti muita naisia ollessaan oman naisensa kanssa, hän on yksinkertaisesti juntti. herrasmies ei tee sellaista koskaan ja se on taas luonnekysymys.

Mun mielestäni ihminen tekee ittestään täyden pellen, jos rupee tolleen perään tuijottelemaan, että oikein ympäri kääntyy ja rapsuttaa päätään ja kainaloaan ja virnistelee ja viheltelee. Sehän on ihan apinan touhua!

Mutta sit sellaset muutaman sekunnin silmämunatuijotukset.. ne on enämpi hallitsemattomia ja luulenpa, että se valehtelee joka kieltää itse moiseen syyllistyvänsä.. paitsi tietty sokeet!

Ritan miehen käytös ei kuulosta 'vekkulilta tai epäkonservatiiviselta', se kuulostaa harkitsemattoman ja anteeksi vain, ei niin fiksun ihmisen käyttäytymiseltä.

Enpä sanoisi ettei miehelläni älyä ole, pikemminkin sitä on vähän liikaa.

Hän ei missään tapauksessa halua sekoittua massaan, se olisi hänelle kauhistus! Hän haluaa kuulua ja näkyä. On paljolti taiteilijaluonne ja piut paut välittää mistään pikkuporvarillisista kaksinaismoraalisäännöistä. Mutta kuitenkin hänellä on omat rajansa, joiden sisäpuolella pysyttelee. On uskollinen. On ainakin toistaiseksi ollut. :)

katja: Riippuu aivan siitä, miten määrittelet katselemisen. Eivät miehet silmät kiinni kulje ja aivan varmasti kauniin naisen nähdessään katselevat, joko vaivihkaa sivistyneesti tai suorastaan tuijottamalla. Vaivihkaa katselee naisia varmasti jokainen mies, sinunkin miehesi, mutta ehkäpä et sitä vain huomaa. Tuijottaminen tietenkin epäkohteliasta ja rumaa, teki niin mies tai nainen.

Johanna-Elli on tainnut syödä liikaa sieniä, ensin:

MInusta on hienoa kerrankin kuulla että on miehiä, jotka eivät väitä naisten tiirailun kumppanin läsnäollessa olevan jokin synnynnäinen ja täysin hallitsematon refleksi! Sama kuin terve ihminen väittäisi, että ei hallitse peräsuoltaan, vaan on pakko rapoa ravintolassa, teatterissa autossa ja myös jopa kotona.

Ja sitten vähän myöhemmin:

on tutkittu laboratoriossa ihmisen silmämunien liikkeitä, ja todettu, että jos paikalla on vastakkaista sukupuolta oleva henkilö, joka on viehättävä, niin silloin kaikkien koeihmisten silmät käväisivät ko. kohteessa, ilman, että he jälkeenpäin kysyttäessä edes muistivat nähneensä koko ihmistä. Siitäpä rupesin tarkkailemaan omia silmämuniani, ja huomasin, että tottahan se on.

HMMMMMMMMMMMMMMMMMMM

Sinun kannattaisi kokeilla jotain sienikuuria, lähtis karstat pois korvienvälistä!

Tarkoitin että: Ensimmäisen pakollisen vilkaisun jälkeen selviää kyllä, mikä vastaantulija oikein on. Sen jälkeen ei tarvitse vilkuilla, koska se on nähty. Jos miehen pitää väkisin tuijottaa naisia vaikka oma eukko seisoo vieressä, on jätkä silloin paska. Samoin nainen kykenee halutessaan olemaan vilkuilematta.
Pakkohan ihmisen on kuitenkin eteensä nähdä, ja minusta tuossa aiemmassa ei ole mitään ristiriitaa.

Rita.
Miten ihmeessä voi olla liikaa älyä????

Yrittääkö miehesi olla kohtelias huomautuksessaan? Itse - isorintaisena naisena - pidän tuota huomautusta moukkamaisena ja typeränä.

Oletettavasti sinulla on mies, joka ei kyllä yhtään kestä kommenttia omasta ulkonäöstään. Vaikka ""tosi komee akne sulla"".

Mies mainitsee kyllä isot kaljamahatkin ne kohdatessaan.. eivätkä miehet ole moksiskaan, naureskelevat tyytyväisinä!

Kyllä, älyä voi olla liikaa. Ei saisi poiketa liikaa keskiarvosta suunta eikä toiseen. Silloin tuntee itsensä usein yksinäiseksi.

Minusta on melko normaalia, että ihmiset katsovat hyvännäköisiä - ja toisaalta myös erityisen rumia - vastaantulijoita pitkään. Tai ainakin vilkaisevat. Kohtuuton tuijottelu on tietysti sopimatonta ja ääneen huomauttelu erittäin moukkamaista. Korkeintaan voi hiljaisella äänellä sanoa toiselle, että oletpa kaunis tms. mutta ei pidä kailottaa kaikkien kuullen. Varsinkin rinnoista puhuminen menee tietyn rajan yli, säärikommentit vielä just menettelee.

Minulla itselläni on milelenkiintoinen tilanne: miesystäväni kertoo aina minulle, kun muut miehet tuijottavat minua...! Itse en oikein sellaista seuraa, olen sen verran ujo. Mutta kultani havaitsee vieraitten katseet ja on ihan mielissään, kun minua katsotaan. Kun sitten olen kuitenkin hänen omansa!

No mikä siinä sitten on kun naiset tuijottaa naisia suoraan silmiin niin kauan että toinen katsoo pois? Tuolla kadulla kun kävelee niin joka toinen tuijottaa niin kauan että katson pois. Ihan niin kuin koiran ja ihmisen välinen silmiin tuijotus jolla on tarkoitus alistaa koira.

Olen töissä kaupassa ja siellä kyllä huomaa, että kaikki (ainakin yli 30-v) miehet tuijottaa. On todella mukava tehdä hommia, kun joku keski-ikäinen äijä tollottaa parin metrin päässä. En usko, että kyylääminen johtuu kauneudestani, vaan siitä että miesten on vaan pakko katsoa ja arvostella/vertailla naisia. En ole ikinä huomannut, että nainen tuijottaisi minua työpaikalla.