Tuetulla lomalla olleet... kuis on sen iltapalan laita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toypo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toypo

Vieras
Päästään tuetulle lomalle. siihen sisältyy aamupala , lounas ja päivällinen.

Mites iltapala.? siis jos tuo päivällinen syödään kuitenkin jossain 17.00 maissa, ni silläkö pärjää aamuun asti..? vai täytyykö käydä ostamassa "kahviosta" "halpoja" sämpylöitä hintaan 2,70e kplx 7hlö...?

Vai onko sieltä päivälliseltä mahdollisuus ottaa iltapalatarpeet mukaan?

noh eikös sitä vois itse jotain tehdä siellä, siis sen iltapalan jos muuten on noin hyvät palvelut. en meinaan ole koskaan ollut paikassa jossa on saanut noin monta ateriaa

Meillä oli mökki, jossa keittomahdollisuus.
Ei kyllä taidettu yhtenäkään iltana iltapalaa kokata, koska päivällisellä käytiin 18-19 aikaan vetämässä massut killilleen, niin ei kenelläkään enää nälkä ollut. :D

Muutenhan se menee kyllä omaan piikkiin.

Me pääsimme nyt myös tuetulle lomalle,nyt tokaa kertaa.. iltapalasta sen verran et viimeksi ei tarvittu iltapalaa erikseen kun söi sillon päivällisellä kuvun täyteen. Ei sielt kahviosta tarvii mitään ostaa,edullisempaa on käydä kaupassa. Itse meinaamme ostaa jotain pientä huoneeseen/mökkiin.

me oltiin kerran vuokatissa ja siellä sai kyllä myös tuhtin iltapalan samaan pakettiin. koko ajan ois pitänyt olla jotain syömässä ja vielä jälkkärit päälle, lihoin varmaan 3 kiloo viikosa.

Jo on perkele, kun yhteiskunta maksaa luusereiden lomailutkin. Tästä tarpeettomasta rahansyytämisestä on tehtävä loppu.

Menkää töihin niin on varaa lomailla

ELi mahdollisimman myöhään päivälliselle.. Tuolla ei ole keittonurkkausta tms.

lähinnä ajattelin noita meidän 1v. ja 2,5v. lapsosia, me muut kyllä pärjätään. ehkä ostan sit parit valmispurkkipuurot varuuks..

kiitos :)

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Jo on perkele, kun yhteiskunta maksaa luusereiden lomailutkin. Tästä tarpeettomasta rahansyytämisestä on tehtävä loppu.

Mutta jos on jonkun yleishyödyllisen säätiön tai seurakunnan maksama loma? :whistle:

hyvä herra majuri pienellä..

valitettavasti täytyy tuottaa pettymys ja todeta ettei näitä meidän köyhien lomia verorahoilla makseta, vaan meidän loman maksaa ne mukavat ihmiset jotka syytää rahaa kolikkopeleihin :)

KIITOS peliriippuvaisille!

ei sitä voi olla töissä silloin, kun on vauva tissihoidettavana, tampio!
ja muutenkin voi tulla yllätyksiä, lomautusta yms.
sä voit lähettää rahas vaikka jonkun Pappandouroksen lomakassaan, jos harmittaaa kotimaan köyhiä avustaa. (eikä se loma silti mikään ilmainen yleensä ole)

Me ostettiin jääkaappiin vähän jogurttia ja leivän päällisiä, lisäksi oli leipää ja banaania yms. Ei lapset hirveästi syöneet, kun oli illallinen syöty hyvin, mutta lääkkeiden oton yhteydessä oli hyvä syödä jotain. Vaikka keittomahdollisuutta ei ole, jääkaappi löytyy yleensä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap :

hyvä herra majuri pienellä..

valitettavasti täytyy tuottaa pettymys ja todeta ettei näitä meidän köyhien lomia verorahoilla makseta, vaan meidän loman maksaa ne mukavat ihmiset jotka syytää rahaa kolikkopeleihin :)

KIITOS peliriippuvaisille!
Eikä tarvitse olla köyhä päästäkseen moiselle!

Luuletko että mieheni ei vaihtais ja antais sairauttaan pois että pääsis töihin kun on työkyvyttömyyseläkkeellä ja kaikki sunnitelmat mitkä oli on romahtanu. Mun palkka on surkea ja eläke on surkea ja pohja on viety.
Lapsia on 3 , ei todella olla luusereita ja lähdemme iloisin mielin tuetulle lomalle.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
mikä tää tämmönen tuettu loma on

On eri järjestöjä minkä kautta voi hakea esim. lomayhtymä. Googleta tuetut lomat. lomissa on omavastuu osa.
Syitä on moni terveydelliset, sosiaaliset taloudelliset jne.

Mulle tulee väkisin mieleen, että onko ihmiset vähän avuttomia sen lisäksi, etteivät pysty itse kustantamaan lomailuaan. Kai nyt joka paikassa jääkaappi on ja jos ei, niin kylmälaukkuun eväät mukaan. Ei ole pakko mennä mihinkään kalliiseen kahvioon, vaan voi ottaa kotoa leipää ja hedelmiä mukaan. Ihan varmana rahat loppuu äkkiä, jos tuollaistakaan ei itselle tule mieleen, vaan aina menee ja ostaa jotain kallista kuten vaikka kahvia kahviosta. Me tullaan ihan omillamme toimeen, mut silti lomareissuilla on ollut mukana eväitä kuten sämpylöitä ja hedelmiä ja vettä pullossa. Ei tarvitse heti pikkunälän yllättäessä pysähtyä johonkin kalliiseen baariin syömään.

Alkuperäinen kirjoittaja voi elämä:
Mulle tulee väkisin mieleen, että onko ihmiset vähän avuttomia sen lisäksi, etteivät pysty itse kustantamaan lomailuaan. Kai nyt joka paikassa jääkaappi on ja jos ei, niin kylmälaukkuun eväät mukaan. Ei ole pakko mennä mihinkään kalliiseen kahvioon, vaan voi ottaa kotoa leipää ja hedelmiä mukaan. Ihan varmana rahat loppuu äkkiä, jos tuollaistakaan ei itselle tule mieleen, vaan aina menee ja ostaa jotain kallista kuten vaikka kahvia kahviosta. Me tullaan ihan omillamme toimeen, mut silti lomareissuilla on ollut mukana eväitä kuten sämpylöitä ja hedelmiä ja vettä pullossa. Ei tarvitse heti pikkunälän yllättäessä pysähtyä johonkin kalliiseen baariin syömään.

No just, en mä oikeesti oo uusavuton, kuhan nyt laitoin tolleen tylsästi et kahvilasta sämpylät... hotellihuoneessa harvemmin on jääkaappia.. mutta kyllä mä pienille voin laittaa vaikka valmispuuroa purkista suuhun :) JA voihan sitä ostaa iltapalaksi hedelmiä.... mut anteeksi tuottamaani tuskaa... ku mitään ei saa miettiä tai kysyä

Yhteistyössä