tubulaariset rinnat.

  • Viestiketjun aloittaja omenakaneli
  • Ensimmäinen viesti
roikkutissi
Hei taas!

Vielä on aikaa plastiikkakirurgin vastaanotolle, mutta nyt alkaa olemaan taas se aika vuodesta, kun pitää metsästää sopivia bikineitä kesäksi.

Olen itse todennut, että minulle käy vain ja ainoastaan push up-malliset kaarituelliset topatut bikinit. Niissäkin on eroja todella paljon, joten sopivien bikinien löytäminen on hankalaa. Tilasin ellokselta muutamaa mallia kokeiluun, saa nähdä ovatko hyvät. Olen yleensä löytänyt ihan ok-malliset H&M:ltä, mutta tänä vuonna mallistossa ei ainakaan vielä ole yhtään sopivia.

Haluan nauttia kesästä rinnoista huolimatta, joten sopivien bikinien löytäminen on todella tärkeää! Jos joku tietää hyvän liikkeen, josta tuollaisia bikineitä saisi, olisin todella kiitollinen!

Toivottavasti tämä on viimeinen kesä, kun tarvitsee miettiä tällaisia juttuja...
 
hink it
Siis todella "hienoa" että täällä on keskustelu vilkastunut lyhyessä ajassa!!! Pari vuotta sitten oli vielä tosi hiljaista... Ja meitähän on. Ihanaa saada tukea edes täältä ja tietää että ongelma on vähän kuin yhteinen. Kaikkihan me olemme saaneet hävetä koko tähänastisen elämämme tätä asiaa :( Mulla (kuten varmaan kaikilla) se pompahtaa joka päivä arjessa esiin, eri tavoilla. Nännejä on niin maan pirusti nypittävä esiin miehen läheisyydessä ja rintoja peiteltävä kaikin keinoin. Vuoratut rintsikat ne on munkin pelastus - ja vihaan sitä.

Mies sanoo, etten muka tarvitse niitä toppauksia. Just joo. Yrittää kehua, vaikka tiedän sen kuolaavan muhkeamuotoisia naisia. Siis rintavarustusta. Satuttaa älyttömän paljon!!! Haluaisin olla kotona ilman rintsikoita, viekotella miestä yms, mutta en vaan voi. Vaikuttaa seksielämään tosi paljon kun ei voi vapautua. Muistan kuinka nuorempana joidenkin miesten seurassa jopa nukuin rintsikat päällä ja voi miten se oli niiden mielestä kummallista! Niinhän se onkin.

Koko itsetunto murusina tän takia ja riitoja tulee miehen kanssa jos asiaa vaikka ihan ihan vähänkin vaan sivutaan. Se ei tajua miten herkkä asia tää on mulle. Tai siis jos yleensäkin puhutaan rinnoista, koska miehen rivien välistä on luettavissa se miten tärkeinä se rintoja pitää naisella. Ja sitten just toi, että jos me joskus saadaan lapsi, niin voinko täyttää tehtävääni äitinä/naisena ja imettää lastani??? Se ajatus tuntuu aivan kauhealta jos en voi. Toivon niin kovin että rinnat muuttuisivat raskauden myötä "normaaleiksi". Mutta kovilla se usko on, kun näin kauan olen toivonut eikä nämä muutu mitenkään paremmiksi!

Miten se sitten todetaan siellä sairaalassa että voiko imettää vai ei? Synnyttäneet, kertokaa. Olen katsellut synnytysohjelmia ja yleensä niissä kun vauva syntyy, se nostetaan heti äidin rinnoille ja se on kaunis näky. Vaan kuinkahan meillä... Tuntuu että jotenkin koko hetki menis piloille jos siinä kävis niin ettei vauva pysty imemään/maitoa ei tule. Tuntuu että kannattaako edes hankkiutua raskaaksi, jos ei voi ruokkia omaa lastaan... Näin kamalia mä ajattelen! Että miksi "pilata myös kroppansa" (pyydän anteeksi kaikilta synnyttäneiltä) turhaan. Sehän vasta viehättävä näky onkin: roikkuvat ketunnokat ja roikkuva vatsa!

Leikkausta mä en varmaankaan harkitse, en uskalla jos ne menee vaan enemmän piloille. Ja liian kallista mulle. Kai mä olen sitten tuomittu tähän ikuisesti. Voi että kun joku kertoisi voiko raskaus muuttaa näitä läpsyköitä! Että kannattaako edes kokeilla joskus. Raskaana oleva nainen jolla on ihanasti muotoja rinnoissa ja vatsassa, on tosi kaunis näky. Sehän on se The Nainen. Ja moni mies ei voi aavistaakaan miten monenlaisia naisia on olemassa... Me kaikki halutaan niin kovasti olla tietyn kauneusihanteen mukaisia ja kelvata! Että meilläkin olisi joku arvo naisina. Kyllä se rintojen epämuodostuma on todella psyykettä rasittava trauma naisella. Ollaankohan me kaikki oltu edellisessä elämässämme jotain kurvittaria uhkeine rintoineen ja patsasteltu tissit pystyssä :D Ei voi kuin uskoa niin. Toivottavasti keskustelu pysyy vilkkaana edelleen ja täällä jaetaan tukea ja neuvoja kanssasisarille <3
 
hink it
Ja siis tokihan tämä trauma on vaikuttanut muihinkin ihmissuhteisiin kun ei voi mennä yökylään, saunaan yms. Tuntuu tosi pahalta että tämmösen takia joutuu rajottaan elämäänsä ja tavallaan eristäytymään kavereistaan :( Me ollaan synnytty ihan väärään maahankin kun täällä alastomuus on niin luonnollista: saunotaan kavereiden kanssa ja sekaporukassa. Mä en pysty noihin. Oon yrittäny mutta se on rentoutumisesta kaukana jo ihan naisten saunassa, kun koko ajan yritän muka huomaamattomasti peitellä itseäni. Tiedostan sen koko ajan millainen olen verrattuna muihin. Äärettömän ahdistavaa! Ne jotka uskaltavat esiintyä rinnat paljaana julkisesti ei osaa arvatakaan mitä antaisin että mulla olisi yhtä paljon rohkeutta! Tai ei se rohkeudestakaan ole kiinni: kyllä varmasti esittelisin ylpeänä tissejäni jos ne olisivat kelvolliset... Pakko oli avautua aiheesta, koska ei ole ketään kelle puhua tästä. Voimia teille muillekin! Olisi kiva nähdä ennen ja jälkeen kuvia niistä jotka täällä ovat kertoneet omasta leikkauksestaan!
 
roikkutissi
Hink it: Oletko ajatellut kokeilla, jos saisit julkisen puolen plastiikkakirurgille lähetteen ja sitä kautta saisit leikkauksen melkein ilmaiseksi?

Mun mielestä on kyllä ihan normaalia nukkua rintsikoissa, koska oon ite 24h/7 rintsikoissa. :D Suihkussa en tietenkään... Mun poikaystävä on jo tottunut, että rinnat on peitetty. Seksin aikana mulla on aina rintsikat ja joskus ihan paitakin päällä.

Julkisisssa saunoissa en käy, paitsi kesällä kaveriporukalla voin saunoa mökillä. Silloin on kuitenkin aina bikinit päällä ja vaihdan vaatteet pyyhkeen suojassa. Viime kesänä kysyin kavereilta haittaako, jos olen bikineissä saunassa ja lopulta kukaan ei halunnutkaan olla alasti. :)

On tää kyllä tosiaan traumatisoivaa kun pitää hävetä itseään. Toivottavasti lääkäritki tajuis ja saataisiin leikkaukset ilman suuria maksuja.
 
roikkutissi
Niin ja vielä tosta imetysasiasta. Ei imetyskykyä pysty etukäteen mitenkään tietämään eli ei nyt ton asian takia kannata jättää lapsia tekemättä. Ei se mun mielestä ole niin kamala asia kuitenkaan. Jos et pysty imettämään, niin sitten et pysty. Monet eivät voi imettää ja lapsista tulee ihan normaaleita. ;)
 
hink it
Joo, tiedän että ei se lapsen normaaliksi kasvaminen rintaruokinnasta ole kiinni, mutta se pettymys mikä siihen liittyy... Siis että jos eka yritetään ja yritetään ja sit joku sanoo että ei kuule taida onnistua noilla. Vielä vähän lisää itsetuntoa alemmas. Ja sitten se selittely kaikille muille, että mikset imetä. Muuthan on melko tuomitsevia, koska jotkut ajattelee niinkin tyhmästi että se on jotenkin äidin oma valinta olla imettämättä. No, ehkä mä murehdin turhia etukäteen. Kyllä kai sitä joskus on henkisestikin valmis äidiksi. Ja kun kerta miehen olen (luojan kiitos) saanut. Ehkä se leikkaus voisi tulla kyseeseen kun on ekan lapsen saanut? Ottaisin varmaan silikonia täytteeksi, niin siinähän ei ole hyvä juttu olla raskaana ja silikonit tisseissä mitkä muutenkin voi venyä ja vanua 9 kk:n aikana... Vaikeaksi on meidän elämä tehty! Ja luomuhan se on parasta, kuten miehet ajattelee :/
 
Rinnoista
Useampi mies on sanonut naisten rinnoista, että ne ovat kauniit olivatpa sitten sakasanpähkinän kokoiset tai meloonin kunhan ovat aidot ja omat. Jokainen nainen on ainutlaatuinen vartaloltaan koska on olemassa vain yksi sinä. Jos kroppaamme muovaillaan runsaasti niin mielestäni kokonaisuus kärsii. Ei ole tarkoituksenmukaista, että jokainen nainen on kuin leimasimella lyöty pitkähiuksinen blondi, ylisuurineen muovisine rintoineen ja liian pitkine ja laihoine raajoineen eli kroppa on kuin kopio 1959 vuoden Barbie nukesta. Korjaustoimenpiteiden tulisi kohdistua asenteihin ja itsetuntoon ei johonkin ulkoiseen hulabaloohon tai median luomiin ihanteisiin.
 
roikkutissi
Katsoin eilen liviltä sellaisen ohjelman kuin heimovaimot. Siinä naiset olivat rinnat paljaina ja melkein kaikilla oli riippuvat ja osalla jopa selvästi tubulaariset rinnat. Laittakaa google kuvahakuun hakusana ''himba women'' niin tulee kaikenlaisia ja muotoisia rintoja. Ehkä tubulaarisia rintoja onkin oikeesti paljon enemmän, kaikki vaan piilottelee niitä.
 
tyttö90
Kävin sitten tänään lääkärin vastaanotolla ja sain kokea katkeran pettymyksen. Lääkäri oli nuorehko nainen, mutta häneltä ei herunut sympatiaa eikä siis sitä kaivattua lähetettä plastiikkakirurgillekaan, vaikka koitin sellaista pyytää :C Kuulemma ovat täysin normaalit parikymppiset rinnat, joissa on normaalia rintakudosta. Työntäkööt sen normaalin sanonko minne! Varsinkin puheet siitä, että kyllä rinnat muuttuvat viimeistään ensimmäisien raskauksien jälkeen sai sappeni kiehumaan, sillä en ole koskaan ollut lapsirakas ja minusta on kohtuutonta olettaa automaattisesti, että kaikki naiset niitä haluaisivat. Tämä kyseinen lekuri ei kuulemma suosittelisi minkäänlaisia toiminpiteitä sen enempää julkisella kuin yksityiselläkään puolella ja kyseli mielestäni jokseenkin tökerösti, olenko luonteeltani kovinkin itsekriittiinen. Viimeiseksi hän totesi, että usein tuohon ikään kuuluu epävarmuus ja muutaman vuoden kuluttua tilanne saattaa tuntua täysin toiselta. Tiuskaisin, että helppohan sinun on sanoa. Lähdin huoneesta itkua nieleskellen, kyllä tuntui kauhealta! En tiedä, mitä tekisin, sillä yksityiseen ei ole varaa :C
 
Rinta rottingilla
Minkälaiset ovat nk. tubulaariset rinnat ? Tarkoittaako ne kenties ylisuuria rintoja, tai rintoja, joissa on jokin epämuodostuma ?! (Minä en oikeasti tiedä).
Jos sinun rintasi ovat A, B, C tai D kuppikokoiset, niin ne ovat ihan normaalin kokoiset.
Minulla itselläni on C 95 kuppikokoiset rinnat. Silloin joskus kaksikymppisenä, kun olin kasvanut ja kehittynyt täyteen mittaani naisena, niin minusta rintani tuntuivat hyvinkin suurilta, varsinkin kun minun lantioni on aina ollut kapeampi kuin mitä rinnan ympärysmitta.
Mutta nyt aikuisena, minun rintani ovat juuri sopivankokoiset minun muuhun vartalooni, sekä miehet että naiset ovat sanoneet, että minulla on hyvin sopusuhtainen vartalo ja jotkut miehet
vielä, että minulla on kaunis vartalo.
Jos jotkut muut naiset haukkuvat sinua isojen rintojen takia, niin ne voivat olla kateellisia. Kyllä
minuakin on haukuttu huoraksi ja vaikka miksi, johtuen varmaan minun vartaloni muodoista.
Yritä olla välittämättä siitä, jos jotkut huomattelevat rinnoistasi. Sinähän voit puhua niistä oman
äitisi kanssa, jonkun hyvän ystävän kanssa tai voit näyttää niitä lääkärille, jos kaipaat selvistystä tai tukea rinta-asiallesi.
 
murkkutissi
Eilen vihdoin tuli odotettu puhelu hyksiltä, ehdottivat jo ensi viikolle peruutuspaikkaa mutta valitettavasti ulkomaanmatkan takia en mitenkään sitä voinut ottaa vastaan.. mukavantuntuinen jonohoitaja soittikin lähes heti uudestaan takaisin, ja sanoi että maaliskuun lopulle menisi sitten.

Kyllä alkoi jännittää! ennen leikkauspäivää on vielä käynti kirurgilla, jossa keskustellaan vielä aiottu metodi läpi. Ei tässä kyllä kauan nokka tuhissut, jos ajattelee prosessia kokonaisuutena.. marraskuun lopussa terveysasemakäynti, tammikuun lopussa kirurgin vastaanotto ja maaliskuun lopussa jo leikkaus! Se siitä puolen vuoden jonotusajasta :)

Mahassa jo kipristelee, mutta ei tämä kolmen viikon odotus kyllä enää tunnu missään 26 vuoden rinnalla!!! Ihanaa!
 
roikkutissi
Eilen vihdoin tuli odotettu puhelu hyksiltä, ehdottivat jo ensi viikolle peruutuspaikkaa mutta valitettavasti ulkomaanmatkan takia en mitenkään sitä voinut ottaa vastaan.. mukavantuntuinen jonohoitaja soittikin lähes heti uudestaan takaisin, ja sanoi että maaliskuun lopulle menisi sitten.

Kyllä alkoi jännittää! ennen leikkauspäivää on vielä käynti kirurgilla, jossa keskustellaan vielä aiottu metodi läpi. Ei tässä kyllä kauan nokka tuhissut, jos ajattelee prosessia kokonaisuutena.. marraskuun lopussa terveysasemakäynti, tammikuun lopussa kirurgin vastaanotto ja maaliskuun lopussa jo leikkaus! Se siitä puolen vuoden jonotusajasta :)

Mahassa jo kipristelee, mutta ei tämä kolmen viikon odotus kyllä enää tunnu missään 26 vuoden rinnalla!!! Ihanaa!
Onnea!! En nyt jaksa ettiä oletko laittanut kuvaa rinnoistasi, mutta olisi mielenkiintoista nähdä millaiset ne suunnilleen ovat? Voin sitten myös vedota siihen, kun oma kirurgiaikani on... :)

Miten sinulla tehdään tuo korjaus? Mites jos rinnat kapseloituvat myöhemmin, saako uusintaleikkauksenkin julkisella?
 
Viimeksi muokattu:
roikkutissi
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö90;10816522:
Kävin sitten tänään lääkärin vastaanotolla ja sain kokea katkeran pettymyksen. Lääkäri oli nuorehko nainen, mutta häneltä ei herunut sympatiaa eikä siis sitä kaivattua lähetettä plastiikkakirurgillekaan, vaikka koitin sellaista pyytää :C Kuulemma ovat täysin normaalit parikymppiset rinnat, joissa on normaalia rintakudosta. Työntäkööt sen normaalin sanonko minne! Varsinkin puheet siitä, että kyllä rinnat muuttuvat viimeistään ensimmäisien raskauksien jälkeen sai sappeni kiehumaan, sillä en ole koskaan ollut lapsirakas ja minusta on kohtuutonta olettaa automaattisesti, että kaikki naiset niitä haluaisivat. Tämä kyseinen lekuri ei kuulemma suosittelisi minkäänlaisia toiminpiteitä sen enempää julkisella kuin yksityiselläkään puolella ja kyseli mielestäni jokseenkin tökerösti, olenko luonteeltani kovinkin itsekriittiinen. Viimeiseksi hän totesi, että usein tuohon ikään kuuluu epävarmuus ja muutaman vuoden kuluttua tilanne saattaa tuntua täysin toiselta. Tiuskaisin, että helppohan sinun on sanoa. Lähdin huoneesta itkua nieleskellen, kyllä tuntui kauhealta! En tiedä, mitä tekisin, sillä yksityiseen ei ole varaa :C
Jos sulla on oikeesti tubulaariset rinnat niin kannattaa mennä vielä toiselle lääkärille ja ottaa tulostaa vaikka netistä tietoa tästä vaivasta. Kaikki ei välttämättä tiedä, että näitä korjataan julkisella. Ite laitoin ensin sähköpostia lääkärille, johon myös linkkasin tämän keskustelun ja viesteijä siitä, että jotkut olivat jo leikkauksen saaneet.
 
murkkutissi
Onnea!! En nyt jaksa ettiä oletko laittanut kuvaa rinnoistasi, mutta olisi mielenkiintoista nähdä millaiset ne suunnilleen ovat? Voin sitten myös vedota siihen, kun oma kirurgiaikani on... :)

Miten sinulla tehdään tuo korjaus? Mites jos rinnat kapseloituvat myöhemmin, saako uusintaleikkauksenkin julkisella?
En ole löytänyt oikeanlaista kuvaa vielä netistä; kuten sanottu aiemmin, ne ovat tubulaariset isoine nänneineen ja hiukan a-symmetriaakin on. Kuitenkin 10 vuoden rintaprässitreenit ovat muokanneet lihasmassaa sen verran, etteivät ole ihan niin läpsykät kuin mitä varmaankin voisivat olla.

Ymmärsin viimeksi vastaanotolla, että mikäli silikonit laitetaan (mihin kirurgi oli selkeästi kallellaan) niin mahdollinen kapseloituminen kyllä korjataan julkisella. Toivotaan tietysti ettei kapseloitumista tapahtu :) Eipä se kovin yleistä taida ollakaan.
 
Viimeksi muokattu:
roikkutissi
En ole löytänyt oikeanlaista kuvaa vielä netistä; kuten sanottu aiemmin, ne ovat tubulaariset isoine nänneineen ja hiukan a-symmetriaakin on. Kuitenkin 10 vuoden rintaprässitreenit ovat muokanneet lihasmassaa sen verran, etteivät ole ihan niin läpsykät kuin mitä varmaankin voisivat olla.

Ymmärsin viimeksi vastaanotolla, että mikäli silikonit laitetaan (mihin kirurgi oli selkeästi kallellaan) niin mahdollinen kapseloituminen kyllä korjataan julkisella. Toivotaan tietysti ettei kapseloitumista tapahtu :) Eipä se kovin yleistä taida ollakaan.

Tule sitten kertomaan miten leikkaus meni ja tuliko rinnoista normaalin näköset. :) Mulla on huhtikuun puolessa välissä aika julkisen plastiikkakirurgille. Jännittää! Kiva jos ne ei suostukaan tekemään leikkausta. :( Mut se olis aika epäreilua!
 
Viimeksi muokattu:
eko
hei kaikki!

Kirjoitin aikaisemmin että olen käynyt leikkauksessa julkisella puolella, tubulaaristen rintojeni vuoksi. Leikkaus meni hyvin, ja olin tyytyväinen leikkauksen lopputulokseen.

Mutta kuitenkin nyt, kun leikkausesta on kulunut noin 4 kuukautta, rinnat ovat palanneet ennalleen ja näyttävät kutakuinkin samalta kuin ennen leikkausta. Toki olen hieman pettynyt, mutta kävin lääkärillä konsultaatiossa ja hän sanoi että syksyllä tehdään uusi leikkaus, jolloin vain kiristetään nännin ympäriltä ihoa. Olen vasta 18 vuotias, joten rintani tietenkin kasvavat ja nännit samoin.

Mielestäni ne jotka eivät oikeasti omista tubulaarisia rintoja, voivat pitää mielipiteet ominaan raskaudesta ja sen vaikutuksista rintoihin, sillä he eivät oikeasti tiedä näiden (tubulaaristen rintojen) vaikutuksista fyysisesti, mutta myös ja ERITYISESTI henkisistä vaikutuksista. Itselläni nuoruus on ollut vaikea, ja henkisesti raskas, joten ymmärrän kaikkia muita kaltaisiani joilla on vaikeaa.

PLUS TYTTÖ90 !!
Ole kovana lääkärien kanssa, kaikki eivät edes tunne tätä ko. "vaivaa" Ensimmäinen lääkäri jolla kävin oli "muka" erikoistunut rintoihin ja tiesi niistä, mutta eipä hän tuntenut tätä vikaa. Myös seuraava (plastiikkakirurgi+mies) sanoi ettei minussa ole mitään vikaa, olin kovana ja pyysin naislääkärin, joka otti minut leikkausjonoon ja huomasi heti mikä on ongelmana. Eli sano vastaan ja ole kova! tsemppiä sinulle!
 
Putkis
nyt vasta törmäsin tähän ketjuun, vaikka oon aiemminkin etsinyt netistä tietoa tubulaarisista rinnoista...

Itse olen siis 21v. ja rinnat on a-kuppia, toinen pienempi kuin toinen ja molemmat mielestäni selkeäst tubulaariset - nännipihat on hervottomat (eipä koko tissistä paljon muuta näykään...) ja ylipäätään kyseessä ovat todelliset "ketunnokat". Yritän aina ajatella, että tottakai tähän maailmaan mahtuu erinäköistä ja -kokoista rintaa, mutta ei se paljon auta... tämä asia vaikuttaa itsetuntooni murskaavasti. En siedä vartaloani muutenkaan, kun lantio/rinnat ovat niin eri suhteessa, ylä- ja alaosa on ihan eri paria ja näytän järkyttävältä. Eikä tosiaan voi kuvitellakaan, että jotain seksiä voisi harrastaa.

Lääkärille meneminen tuntuu aivan absurdilta ajatukselta. En ole koskaan käynyt gynekologillakaan, koska häpeän kroppaani niin paljon. Toisaalta eipä tämä asia ilman lääkäriä mihinkään muutu tai etene, koska ei nuo tuosta ilmeisesti aio muuttua tai kasvaa.

Eipä tässä viestissä mitään pointtia ollut, pakko oli vaan purkaa. Tätä ketjua oli mukava lukea, ihanasti tulee olo ettei oo yksin asian kanssa. Tsemppiä kaikille!
 
murkkutissi
hei kaikki!

Kirjoitin aikaisemmin että olen käynyt leikkauksessa julkisella puolella, tubulaaristen rintojeni vuoksi. Leikkaus meni hyvin, ja olin tyytyväinen leikkauksen lopputulokseen.

Mutta kuitenkin nyt, kun leikkausesta on kulunut noin 4 kuukautta, rinnat ovat palanneet ennalleen ja näyttävät kutakuinkin samalta kuin ennen leikkausta. Toki olen hieman pettynyt, mutta kävin lääkärillä konsultaatiossa ja hän sanoi että syksyllä tehdään uusi leikkaus, jolloin vain kiristetään nännin ympäriltä ihoa. Olen vasta 18 vuotias, joten rintani tietenkin kasvavat ja nännit samoin.
Heippa,

mietin tässä että millä tavalla sinulle on leikkaus tehty? itselläni on edessä kudoksen "muussaaminen" uuteen uskoon, implantin laitto ja nännin pienemmäksi leikkaaminen sekä siirtäminen eri kohtaan. Tuntuu aika erikoiselta että tälläisen operaation jälkeen rinta palautuisi yhtäkkiä ennalleen.

Kuulostaa myös korvaani hieman oudolta että 18 vuotiaalle tehtäisi tämäntyyppinen leikkaus kun jokainen lääkäri tietää että rinnat eivät tuossa iässä vielä ole kehittyneet loppuun?? varsinkin jos sinua joudutaan nyt sitten säännällisesti operoimaan useita kertoja tulevaisuudessa kun "rintasi tietysti kasvavat ja nännit samoin".
 
Viimeksi muokattu:
normaali?
Kirjotan palstalle ensimmäistä kertaa, eksyin tänne sattumalta ja avasin tämän topicikin vaan uteliaisuudesta kun en tienny minkälaiset ovat tubulaariset rinnat.

Katsoin aiheesta kuvia googlessa, ja kyllä omani muistuttavat samanlaisia. Kuppikoko on 85 C, kylmässä kovettuu. Mulla on aina ollu huono ryhti, mulla on sydänleikkauksen arpi toisen rinnan alla joka saattaa vaikuttaa pieneen rintojen epäsymmetrisyyteen ja lisäks olen ollut aina enemmän tai vähemmän ylipainoinen ja rintojeni kasvu alkoi jo 9 vuotiaana. Olen (tietysti?) vertaillut itseäni muihin tyttöihin esim uimahallissa ollessa ja olen vain ajatellut että tissejä on eri muotoisia ja jos saisin päättää, haluaisin kauniimmat pyöreät rinnat. Olen myös ajattelut että joskus 50 vuotiaana mahdollisesti otattais ryhdikkäät pienet silikonit, sen jälkeen mikäli joskus ensin imettää yms.

Ensimmäiset ns oikeat rintaliivit sain vasta 14 vuotiaana ja ajattelin jo silloin että aikaisemminkin olisi ne jo voinut ostaa koska rinnat tuntui aika ryhdittömiltä. Ne ei ole ikinä olleet sellaiset kuin hoikilla tytöillä, pyöreet ja kiinteät ja ryhdikkäät ja jotenkin pystyssä olevat.

Olen nyt 24 vuotias ja miettiessäni parisuhdehistoriaani yms mies-kokemuksia, niin en ole saanut mitään negatiivista palautetta rinnoistani (niitä on kuitenkin ihan kivasti hiplailtu yms) ja viimeisen 10 vuoden aikana on oma huomioni itsessäni kiinnittynyt enemmän muihin asioihin kuin rintojeni muotoon (koin paljon koulukiusaamista millon mistäkin ulkonäöllisistä syistä, jopa silmälaseista ja hampaista mutta en koskaan rinnoista).

Tästä aiheesta meinasin saada kriisin tämän topicin avattuani, mutta en taida jaksaa vaivautua koska olen ollut "sinut" rintojeni kanssa lähiaikoina. Toisaalta myönnän, että muutaman viikon kuluttua menen gynelle niin voishan asiasta siellä ohimennen kysyä ja tulevaisuudessa saatan tarkkailla alastomien naisten rintoja tarkemmin tämän topicin löytämisen jälkeen. Tuntuu kuitenkin että on mielettömän helppoa löytää jatkuvasti huonoja puolia omasta ulkonäöstään, pitäisi keskittyä enemmän niihin hyviin puoliin (eikä niiden tarvitse olla mitään isoja juttuja).

Tämän tekstin oli tarkoitus olla tsemppausta positiivisessa hengessä, toivottavasti siinä onnistuin. En halua väheksyä kenenkään ongelmia, mutta en halua tehdä itselleni kriisiä aiheesta josta en ollut vielä tunti sitten edes tietoinen.
 
vierailija
Mahtavaa, että löysin tällaisen keskustelun! Itse olen 20 vuotias nuori nainen ja te taidatte olla ainoat jotka todella ymmärtävät kun sanon, että rintani ovat jämähtäneet saman kokoisiksi kuin mitä ne olivat ala-asteen kolmannella luokalla. Olen koko ajan odottanut rintojeni kasvua, kunnes muutama kuukausi sitten näin kuvan netissä ja tämän vieressä käsitteen "epämuodostuneet rinnat". Masennuin muutamaksi päiväksi täysin, sillä kuva muistutti täysin omia rintojani. kuppikokoni on A, mutta massaa rinnoissani ei ole, vaan ne ovat nimenomaan suipot ja isonänniset. Olen harkinnut rintaimplantteja, mutta opiskelijana minulla ei vielä useaan vuoteen ole sellaiseen varaa. Oli helpottavaa ja piristävää kuulla samankaltaisia kokemuksia mitä itselläni on! Vaikka en pidä rinnoistani en koe niitä esteenä yhteisille saunailloille enkä häpeile näyttää niitä poikaystävälleni. Keskustelemme toisinaan yhdessä rintaimplanttien mahdollisuudesta mutta paras vastaus jonka tähän saan on: "Päätös on oikein valitsit sitten laittaa tai jättää laittamatta, sinun rintasi ovat minulle aina täydelliset. Tee sellainen päätös että ne ovat sinulle omat ja oikeat." Tällä hetkellä olen sitä mieltä, että rintani ovat riittävät minulle. Urheilen myös paljon, ja urheilun parissa suurista rinnoista olisi vain haittaa. Usein harrastukseni parissa saatan yllättää itseni ajattelemasta "onneksi olen pienirintainen!" Tsemppiä ja rohkeutta kaikille!
 
eko
Heippa,

mietin tässä että millä tavalla sinulle on leikkaus tehty? itselläni on edessä kudoksen "muussaaminen" uuteen uskoon, implantin laitto ja nännin pienemmäksi leikkaaminen sekä siirtäminen eri kohtaan. Tuntuu aika erikoiselta että tälläisen operaation jälkeen rinta palautuisi yhtäkkiä ennalleen.

Kuulostaa myös korvaani hieman oudolta että 18 vuotiaalle tehtäisi tämäntyyppinen leikkaus kun jokainen lääkäri tietää että rinnat eivät tuossa iässä vielä ole kehittyneet loppuun?? varsinkin jos sinua joudutaan nyt sitten säännällisesti operoimaan useita kertoja tulevaisuudessa kun "rintasi tietysti kasvavat ja nännit samoin".

Kenestä kuulostaa oudolta ja kenestä ei, eikä jouduta operoimaan SÄÄNNÖLLISESTI, vaan kerran tämän jälkeen. Leikkauksen ikäraja on luonnollisesti 18, joten menin leikkaukseen heti kun oli mahdollista, sillä minulla oli kauan aikaa ollut vaikeuksia rintojeni kanssa ja halusin niistä "eroon" ja pääsinkin sitten nopeasti jonossa eteenpäin.

Jo ensimmäisessä konsultaatiossa lääkäri sanoi että AINA tällaisissa leikkauksissa joudutaan tekemään pienempiä leikkauksia yhden ison jälkeen, ja kiristämään nännin ympäriltä ihoa, sillä iho nännin ympärillä on venyvää ja implantti venyttää sitä vielä lisää, eli on normaalia että leikkauksen jälkeen iho palaa takaisin samanlaiseksi. Eihän kirurgi voi nähdä heti leikkauspöydällä että nyt rinnat ovat hyvät, sillä leikkaushuoneen kylmyys vaikuttaa rintoihin, ja leikkauksen jälkeen nänni on lämpimässä erinäköinen kuin kylmässä leikkaussalissa, en nyt väitä että näin kävi minulle.

Ja tottakai rinnat kasvavat koko loppuelämää, ja kaikissa implanttileikkauksissa implantit joudutaan kuitenkin vaihtamaan kerran elämän aikana, minua ei itseäni haittaa jos joudun käymään vaikka yhdessä ylimääräisessä leikkauksessa, tai jos niitä olisi enemmänkin. Haluan rintani normaaliksi ja suostun käymään puolentunnin leikkauksessa jos se minua auttaa. Olen muutenkin joutunut ramppaamaan sairaalassa viimeiset viisi vuotta, joten minua ei yksinkertaisesti haittaa, jos siellä joudun käymään uudessa leikkauksessa, joudun kuitenkin tulevaisuudessani ramppaamaan koko loppuelämäni lääkärissä seurannassa. Kukaan ei voi tietää mitä olen joutunut kestämään 15 vuotiaasta asti ja yksi asia jolle pystyi tekemään jotain ja joka on jo auttanut minua suuresti, eli rintojen korjaus ja vielä se että sain sen "ilmaiseksi" niin tottakai menen siihen heti kun jonossa tulee tilaa. Eli ei tarvitse kritisoida minua siitä että saan samalla mielenterveyteni, kaiken muun sairastelun ohella kuntoon ja parantaa itsetuntoani.

Mutta kaikesta huolimatta, rintoihi laitettiin 1.25 desin silikonit ja ihoa kiristettiin nännin ympäriltä. Nänniä ei siirretty tai muutenkaan muokattu, ihoa vain kiristettiin ympäriltä. Mutta ko. leikkauksessahan lääkäri (kirurgi) itse katsoo kun on laitettu silikoni, että korjaako jo se itsessään rinnan, vai tarvitseeko nänniä leikata. Ja haluan vielä korostaa, että minun ei tarvitse käydä säännöllisissä leikkauksissa.
 
Viimeksi muokattu:
murkkutissi
Eko, kukaan ei tietystikään sinua ja valintojasi kritisoi, lähinnä pohdin leikkaavan tahon vastuuta.

Mulla leikattiin eilen, ja kyllä täytyy sanoa että olen enemmän kuin tyytyväinen koko hommaan jo nyt! Tosiaan rintakudosta muussattiin ja nänni pienennettiin ihan reilusti, toiseen laitettiin 1.60 ja toiseen 1.65 proteesit, lihaksen päälle, että saatiin kokoeroakin tasattua. Näyttävät nyt turvonneinakin ihan mielettömän hienoilta, pyöreiltä ja kauniilta normaaleilta tisseiltä! kaiken huipuksi ei tullut edes muuta arpea kun nännin ympärille, koska aikaisemmin nännini olivat sen verran isot että kun ne leikattiin irti, muussaus ja silikoni saatiin laitettua sitä kautta sisään eikä tarvinnut avata alhaalta. Tikitkin ovat sulavat, joten arpeakaan ei pitäisi pahemmin syntyä.

Kysyessäni tuosta kylmän leikkaussalin ongelmasta; sitähän ei käytännössä pitäisi olla kun nukutetaan koska iho ei tuolloin reagoi, kun tuntoaisti ei pelaa. Myöskään tarvetta jatkoleikkauksille ei pitäisi olla ellei implantin ympärille muodostu kapselia. Tietysti silikonien elinkaari määrää sen että n. 15 vuoden päästä ne pitää vaihtaa, mutta ei ainakaan minun kirurgini maininnut mistään muista pakollisista leikkauksista; tähtäävät siihen, että kerralla onnistutaan.

Töölön sairaala on käsittääkseni maamme johtavia yksiköitä plastiikkakirurgian saralla; siellä on suurin osa kirurgeista palkittu vaikka millä tunnustuksilla. Jos vaan mahdollisuus on, sinne siis vaan leikkaukseen!

Katsotaan miten tämä tästä etenee, mutta ainakin tässä vaiheessa olen ihan hirmuisen onnellinen eikä kipujakaan pahemmin ole!
 
murkkutissi
Kokemuksia Plastiikkakirurgiasta

Tuolta löytyy tarkempaa infoa omasta prosessistani. Sinne otetaan myös vastaan muiden kokemuksia; olisi hienoa saada kasaan kattava infopaketti tulevaisuudessa leikkaukseen menijöille. Itse en löytänyt netistä suomeksi oikeastaan mitään järkevää tämän ketjun lisäksi. Jos haluatte jakaa omat kokemuksenne, pistäkää kirjoittamanne teksti osoitteeseen plastiikkakirurgiablogi@gmail.com (+mahdolliset kuvat) niin julkaisen ne tuolla. Ihan anonyyminä siis, ellette välttämättä halua julkaista nimeänne. Ajattelin ensin pelkkiä rintaleikkauksia, mutta miksei sinne voisi varastoida tietoa muistakin plastiikkakirurgisista leikkauksista? Mitä mieltä olette?
 
hink it
Kokemuksia Plastiikkakirurgiasta

Tuolta löytyy tarkempaa infoa omasta prosessistani. Sinne otetaan myös vastaan muiden kokemuksia; olisi hienoa saada kasaan kattava infopaketti tulevaisuudessa leikkaukseen menijöille. Itse en löytänyt netistä suomeksi oikeastaan mitään järkevää tämän ketjun lisäksi. Jos haluatte jakaa omat kokemuksenne, pistäkää kirjoittamanne teksti osoitteeseen plastiikkakirurgiablogi@gmail.com (+mahdolliset kuvat) niin julkaisen ne tuolla. Ihan anonyyminä siis, ellette välttämättä halua julkaista nimeänne. Ajattelin ensin pelkkiä rintaleikkauksia, mutta miksei sinne voisi varastoida tietoa muistakin plastiikkakirurgisista leikkauksista? Mitä mieltä olette?

Siis aivan mahtavan upeaa "murkkutissi" !!! Kävin lukaisemassa ensimmäisen blogipostauksesikin, ja voin kertoa että aion seurata sitä joka päivä (jos vain jaksat laittaa niitä kuvia ja kertomuksia!) Ja tosiaan, jos millään saisit ne omat alkuperäiset murkkutissisi kuvien muodossa esille, niin olisi hienoa nähdä ero! Olen tosi onnellinen sun puolesta, että uskalsit tehdä päätöksen ja että tulos vielä on noinkin onnistunut!!! Itse mietin, että jos ensimmäisen lapsen jälkeen rinnat eivät tästä muutu paremmiksi ja jos imetys epäonnistuu yms. niin todellakin teen saman ratkaisun... Itsellä on vielä muutama vuosi matkaa kolmenkympin kriisiin ;-)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä