-ttu miehet on urANUKSESTA!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chocolatte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Chocolatte

Aktiivinen jäsen
13.05.2007
2 239
0
36
On se ihanaa, kun meillä on ilmastointi, mutta mie arvasin, etä tuo ukko haluaa pitää sen kaikista viileimmällä ihan vain siksi kun voi, vaikka nyt ei ole enää edes mitään hikikuumaa. yöksikin piti tuo kone laitaa päälle vaikka avoimista ikkunoista olis saanu ihan ilmaseksi viileää ilmaa. :headwall:

on kyllä joskus niin itsekäs tuo ukko että tekis mieli hakata sen päätä seinään.. luulis sen tietävän, että mulla menee kurkku kipeäksi jos yöllä on liian kylmää, mutta ei. ja luulis sen tietävän, että lapset potkii aina peitot pois, mutta ei. sitten se tyhmä ottaa aina pikkukakkoselta KAIKKI vaatteet pois kun laittaa sitä nukkumaan, ettei sille tule kuuma. :headwall: toinen on aina ihan kylmä aamulla. jos uskaltaisin mitata lämpöä olis varmaan vähän alilämpöä..

niin ja senkin arvasin että se haluaa dominoida tuota ilmastoinnin säätöä, mutta enpä olis tuota uskonu. jätkä opetteli käyttöoppaan kannesta kanteen parissa tunnissa ja laitto siihen jonku asetuksen, että sitä ei saa pois päältä. on se niin kiva. miks pitää aina olla joku ääripää? talvella se valittaa kun on liian kylmä (sama sisälämpö mitä se nyt rakastaa +19) ja kesällä kun oli liian kuumaa. nyt kun sitä vois säätää niin että viilentäs vain jos tarvetta, niin ei, kun pitää olla koko ajan kylmää, KUN ON KESÄ ja ulkona paistuu.. :headwall: miehet on uranuksesta..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lue se kirja kans läpi ja pistä kostoksi siihen joku todella vaikea salasana. Siinäpä sitten yrittää muuttaa ilmastointia.

no ei kai siinä mitään salasanoja voi laittaa.. tai no mistäs minä tiedän, kun en sitä kirjaa ole lukenut, mutta ei siinä ohjeimessa ainakaan pikasesti katottuna mitään kirjaimia ollu.. eikä se asentajakan mitään sanonu kun sitä opasti ennen lähtöään..

meillä vähän samantyylinen ongelma. ilmastointi ei oo mutta ukko avaa koko ajan kaikki ikkunat. sit ku kämppä täynnä ötököitä ja ite tärisee ku on niin kylmä (ja mulla melkein aina kylmä, kesälläkin) niin meen laittaa ikkunat kiinni. ei kestä kauan niin ne on auki taas. :headwall: ja nytkin ollaan koko lauma flunssassa ku ukko ei millään pystyny nukkua ilman että ikkuna auki. |O

Alkuperäinen kirjoittaja MySelene:
meillä vähän samantyylinen ongelma. ilmastointi ei oo mutta ukko avaa koko ajan kaikki ikkunat. sit ku kämppä täynnä ötököitä ja ite tärisee ku on niin kylmä (ja mulla melkein aina kylmä, kesälläkin) niin meen laittaa ikkunat kiinni. ei kestä kauan niin ne on auki taas. :headwall: ja nytkin ollaan koko lauma flunssassa ku ukko ei millään pystyny nukkua ilman että ikkuna auki. |O

niin tuttua.... :hug:

Heh..

Meillä on vähän samaa. Mutta meillä ukko on lämmönsäästäjä ihan muuten. Keväällä laitto lämmitykset pois päältä ihan lian aikaisin.. urputin ja marmatin kylmyyttä, niin se vaan, että laita villasukkaa jalkaan :headwall: Lopulta sanoin sille anoppilassa, että mistä napista sen lattialämmityksen sa päälle... laitan sen heti kun mennään kotiin. Ukko ei tainnut kehdata sanoa kylässä vastaan :kieh:
Sitten se käy toisinaan kattelemassa mittaritaululta sähkönkultusta, toteaa, että liikaa mennyt. Totean hänelle vastaan, että ei kun ihan sopivasti :laugh:

Meillä ukko hysteerisesti sulkee kaikki ikkunat, eikä päästäis lainkaan raitista ilmaa taloon. Mä tykkään nukkuu ikkunat auki kesät talvet, ja se ei. Kesällä mä pidän ikkunan raollaan vaik ois viileetäki, talvisin voi laittaa ikkunan kiinni ettei vilukissa palellu. Mut silti pitää illalla tuulettaa hyvin, niin et sänky on kylmä ku siihen menee.

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
jotkut ilmastointilaitteet menee sekaisin jos aukoo ikkunoita joten ehkä ukkosi kuitenkin tekee oikin.

ai siis mun ukko? tiiän mie tuon jutun, mutta siis meinasin, että sen laitteen olis voinu yöksi laittaa pois päältä. laitto jonku eko-ohjelman siihen yöksi. minusta ei ois tarttenu ollenkaan. oli jo talo täynnä raitista ilmaa yön ajaksi. mutta ei kun pitää palelluttaa kaikki. olisin ymmärtäny jos ois joku älyttömän kuuma päivä ollu takana muta ku just ja just paisto puoli päivää..

Ja sitten vielä jotkut sanoo, että miehet ei lue käyttöohjeita :)
Meidän uranuslainen luki eilen uuden autonsa huoltokirjaa melkein tunnin, kun olis pitänyt lasta vahtia...

Mä tykkään kans nukkuu viilessä, talvellaki pitää olla ikkuna auki. Jos lävet kiinni, niin ei pysty nukkumaan, tuntuu et tukehtuu. Mitäs siinä sit tekis kun toinen ei tykkää nukkuu ikkunat auki. Helpompi munkin miehen pistää lisää vaatetta jos on kylmä kuin mun vähentää jos ei oo enää mistä vähentää.

Yhteistyössä