Tsemppiketju painoaan pudottaville kuumeilijoille :) *tammikuu*

Josko täältä löytyisi tsemppikavereita :)
Hei, olen Whisky Peat ja olen herkkuholisti :wave:

Harmittaa niin, ettei mitään rajaa. Sain keväällä painon jo n. 74 kiloon, ja nyt se on taas n. 80 kg :( Syksyllä iski yskä, mikä kesti kaikkiaan n. 4kk ja salilla kävin hyvin satunnaisesti. Kaksi lääkekuuria söin, ja olo oli tosi nuutunut. Söin sitten herkkuja muun tekemisen puutteessa, ja tässä tulos. Itseäni saan syyttää, ja itse asialle tarviis jotain tehdä.

Vauvaa yritetään, tosin varsinkaan nyt ei oikein ole fiiliksiä kun olo on hyvin turpea. Eikä tärppi käy, ennen kuin saan elopainoa alas, sen tiedän. Tuulimunaraskaus päättyi kaavintaan elokuussa, ja sekin osaltaan on vaikuttanut sekä mielialaan että fysiikkaan.

Mutta nyt on PAKKO tehdä jotain, ainakin 5 kg alkuun pois, 10 kg olisi jo mahtavaa!

Muita? Tiedän että on, monessa ketjussa on meitä, joilla siintää silmissä ainakin 5 kg:n painonpudotus :hug: Itsellä toimii aina vähähiilarinen ruoka ja kuntosali, mutta se tsemppi pitäisi taas jostain löytää. Nyt olisi toivoa, kun tautikin on vihdoin selätetty.

Höllyvin terveisin,


Whisky Peat, 165 cm, 80,4 kg :ashamed:
 
Sunflower11
:wave:
Minä!

Painoa pitäs saada n. 20kg pois että oisin sielä tavoitteessa, 65kg. Mut ensin tähtään 70kg :) VHH ja kuntosali täälläkin :) Huomenna alkaa :)
Pituutta on mulla 167cm ja painoa 84 ja risat oli eilen päivällä :ashamed:

Tsemppiä WP sulle!
 
Heippa!
Täällä myös yksi painoa pudottava vauvahaaveilija! :wave:
toinen lapsi olisi haaveissa, esikoinen syntyi maaliskuussa 2009 :heart:
Nyt on menossa yk10, eikä vauvaa oo kuulunut.
Eli painonpudotukseen täytyisi keskittyä, 20kiloa haluaisin kaikenkaikkiaan saada pois, mutta 10kiloa olisi nyt alkuun realistinen määrä :) parin viime vuoden aikana oon hitaalla tahdilla muuttanut jo elämäntapojani ja saanut 20kiloa pois :) nyt painan 7kiloa vähemmän kuin mitä painoin ennen kun esikoista aloin odottamaan, mut lisää pitäis saada pois, ehkä se tärppikin kävis helpommin kun painoa saisin pois!

Eli mä mukana tässä pinossa innolla!!

Miiuliini85, 170cm ja 90kg :O
 
Minäkin lykkään itseni mukaan, eilen alkoi terveellinen elämä ja nyt olis tarkotus jatkaa :)

Ihan perusterveellisellä linjalla ois tarkotus mennä, herkut pois ja samoin alkoholi minimiin (= joku saunajuoma tai lasi punkkua joskus). Vähintään yks lämmin ruoka päivässä ja riittävästi välipaloja, puuroa, vihanneksia, jugurttia & maitorahkaa jne. jottei napostelun himo iske (teen fyysistä työtä joten jos pahasti nälkäiseksi pääsee niin väsyneenä karkinhimo on aivan järjetön...) Urheilua lisään lenkkeilyn ja ratsastuksen muodossa :)

Nyt mitat 176,5cm/88kg, ensin ois tavote -8kg ja jos tuntuu niin siitä vielä muutama kilo alaspäin, ellei kovin hankalaksi mene. Normaalipainon raja mulla taitaa olla 78kg, joten olisihan sinnekin mukava yltää mutta katsotaan nyt, pääasia olisi parempi kunto, muutama kilo pois jotta mahtuisi noihin samoihin housuihin kuin pari kk takaperin ja hyvä olo :)
 
Hei!

Minäkin liittyisin joukkoonne muhkeaan :D

Eli kolmatta kuumeilen ja elopaino on lastenhankinnan ja lasten myötä kohonnut hurjasti. Tällä hetkellä mitat lienevät jotain 159 cm/78 kg. Ensisijainen tavoite on pudottaa painosta 10 % eli 8 kg. Sitten sen jälkeen mietin taas uuden tavoitteen :) Ja tarkoitus olisi saada tuo pudotus aikaan maaliskuun loppuun mennessä. Herkut pitäisi jättää pois (voih, se on niin vaikeaa) ja liikuntaa lisätä rutkasti. Herkuista pääseminen on henkisesti vaikeaa ja tuo liikunnan lisäys taas aikataulullisesti, mutta into olisi kova.

Lapset ovat tällä hetkellä 2,5 vuotta ja 9 kk. Varsinainen yritys ei ole vielä alkanutkaan, sillä imetys pitää edelleen hormonitoimintaa tauolla. Sekin toivottavasti alkaisi tässä pikku hiljaa.
 
Tsemppari......... paino........... pituus........ bmi.......... tavoite

Whisky Peat........80,4 kg..........165 cm.......29,4.........75/70 kg
Sunflower...........83,3 kg.............167 cm.....29,9........70/65 kg
Miiuliini85...........90 kg.............170 cm.......................80/70 kg
tty....................88 kg.............176,5 cm.....28,25.......80/77 kg
Tinkatar..............78 kg............159 cm.......30,85.............70 kg
Ansku83.............95 kg.............168 cm.......33,7..........85/70 kg
Sparkle86..........81,7 kg...........171 cm....................... 71,7 kg
Mandala..............................................................................
 
Viimeksi muokattu:
En osaa tehdä mitään hienoa listaa, joten tuossa tuollainen karvalakki-malli :) Jos jollain intoa piisaa, voi tehdä hienomman, minusta se nyt ei pääasia ole kuitenkaan.

Oman painoindeksini lisäsin tuonne myös, sehän kertoo oikeastaan enemmän kuin paino. Laskureita on paljon, tässä yksi Laske BMI - lihavuus tai laihuus ei selviä suoraan painoindeksistä

Itsellä herkut, varsinkin suolaiset, ovat pahe. Ja tunnesyöminen. Hiilareita syön, mutta turhat pitäisi karsia. Nyt tein uuniin perunajauhelihalaatikon, sitä syön mutta jos maltillisesti?

Ymmärrän tupakoinnin lopettajien tuskaa :(

TSEMPPIÄ NAISET!!

muoks. helmikuun pinoon voisi sitten lisätä kohdan "pudotus tähän mennessä" tms, koska pudotustahan tulee, eikös niin :) viikottain käyn kyllä vaa'alla, mutta itse koen sen liian lyhyeksi ajaksi pysyvälle muutokselle, ja hormonikiertokin vaikuttaa. Itselle kuukausi on se aika, mikä kertoo jotain. Vähähiilarisella olen saanut aina nesteet liikkeelle, ja painoa pois 2-3 kg viikossa - mikä tulee takaisin jos/kun palaa entiseen. Mutta antaa kivan startin.
 
Viimeksi muokattu:
Hellou! Tääl ois kans yks merkittävästi ylipainoinen! Herätys taas todellisuuteen mitä on päässyt tapahtumaan! Loppu kesästä oli paino jo 90 paremmalla puolen eli 88kg, mut tässä sitä taas ollaa, hitto sentään! Eli 168cm/95kg! Pirulauta! BMI siis 33,7. Tein itelleni lupauksen et nyt se lenkkeily alkaa oikeesti, kokoaja väsyttää, mitään ei jaksa! Eka tavote on nyt -10kg eli siihen 85kg! Ja siitä pistetään sit lisää ja lopullinen sen 70kg....huh, matkaa on, mut omapa on vikani et sitä on! Ja mikä tän lapsen alkuun saamisen lisäksi motivoi asiaa myös on heinäkuun alussa olevat häät! Ei halua näyttää omissa häissä ihan sotanorsulta! Kaikki sai alkunsa n. 12 vuotta sitten: Vuonna -96 meni polvilumpio sijoiltaa, ekan kerran....leikkaus oli keväällä 2000, josta tämä siis alkoi! Leikkaukseen mennessä paino oli 58kg ja jo seuraavana syksynä 78kg! Ja siitä on ollut suunta vain ylös päin! Lienee vaikutusta motivaation puuttumiselle silloisen poikaystäväni oikein mahtava "kannustus" laihtua! Ekaks sanotaan että sä kelpaat mulle just sellasena kuin oot! Enpä kelvannut, alkoi läskiksi haukkuminen yms. Se vei itsetunnon kyllä niin alas ettei mitään tolkkua ja siitä oon yrittänyt toipua viimeset 10 vuotta. Mikään ei huvita ja jos tulosta ei tuu nyt heti just ni mikään ei onnistu! NYT tän lapsen yrityksen aikana oon saanut itselleni jotenkin luotua sitä pitkäjänteisyyttä lisää ja nyt lienee hyvä aika aloittaa se, mistä on haaveiltu! Ohuempi minä! :D Mieskin on nyt niin ihana, ettei hän pakota, kannustaa vaan! =) Pienestä se ihminen ponnistaa ja nyt päätin että on mun vuoro ponnistaa! :D

Ja te jotka olette vhh:lla, niin pistäkääs vinkkiä hyvistä resepteistä! =)

d:Db TSEMPPIÄ KAIKILLE!!! ME TEHDÄÄN SE!!!! :heart: d:Db
 
Mun bmi on 28,25! Samalla ton mun kakkostavotteen vois laskea 77 kiloon, näköjään se vasta on sen normirajan puitteissa, kun 78kg:lla tuli vielä 25,04 :D

Tänään alkoi urheilullinen elämä lupaavasti, kun käytiin 4km reippaalla kävelyllä miehen kanssa samalla kun käytiin iltaruokkimassa hepat. Tarkotus ois tehdä samanmoinen lenkki 5x vkossa, meillä tosiaan hepat asuu 2km päässä niin tulee kätevästi samalla. Ja koirakin saa extraliikuntaa! :D

Viime syksynä kävin muutaman kerran zumbaamassa, ensi viikolla ajattelin harkita, josko menis taas kokeilemaan. Luulis, että pari kiloa nyt joulun ja uuden vuoden mässäämisen ja viininjuonnin jälkeen lähtis nopsaan, sais lisäpontta tähän touhuun!

Onkos teillä mitään "viikkosuunnitelmia" liikunnan suhteen?
 
Aah, mulla bmi oli näköjään 30,85. Miltei lannistavaa, sillä en ole aiemmin ollut näin muhkeissa lukemissa.

ttty[/] kyseli liikuntasuunnitelmista. Mun on tarkoitus alkaa käymään salilla 3 krt/vko, mutta ohjelmantekoajan sain vasta parin viikon päähän. Lisäksi yritän aloittaa jumpassa käynnin. Jos pääsisi pari kertaa viikossa, niin olisi ihan mahtavaa. Mutta nyt seuraavien parin viikon ajan keskityn siihen, että saisin lisättyä päivittäistä kävelyä ja sitä myöten aktiivisuutta.

Ainakin mulla suurena haasteena on se, miten saisi liikunnan ujutettua normaalipäiviin. Mites muut, onko teillä jo sopivat raot olemassa aikatauluissanne, vai vaatiiko se suunnittelua?
 
Eilen meni mun osalta päivä hyvin syömisten suhteen :) tuollaisia päiviä kun olisi lisää, niin johan paino tippuisi :D
Vettäkin muistin juoda, ilman sen juontia mun paino ei kyllä tipu mihinkään. Joten hyvä alku!

Ens viikolla alkaa täällä taas zumba, piloxing ja kahvakuula-tunnit. Joten siinä on mun liikuntasuunnitelma :) yhteensä 4 ohjattua tuntia viikossa, ja sit päälle mitä muuten ehtii lenkkeillä :) tuo pian 3v poika vähän rajoittaa noita lenkkeilyjä, eli ohjatut tunnit on sen takia "mun juttu" :)
tinkatar meillä menee just niin että kalenteris lukee nuo mun liikunnat, että mies on pojan kanssa sillä aikaa :) muuten liikkumisesta ei varmaan tulis mitään, kun iltaisin on niin pimeää (täällä maaseudulla kun ei noita katuvalojakaan kovin paljoa ole) ettei yhtään innosta lähteä normaalille lenkille työpäivän päälle...

Muistakaa naiset juoda vettä!! :) tuntuu että jos mä en juo vettä sitä 2litraa päivässä, paino ei kyllä tipu ja turvottaa :( joten vettä vettä vain! :)
 
Mä voisin kans liittyä joukkoon mukaan. Esikoinen tulee tässä kuussa vuoden ja vauvakuumetta meinaa pukata, mutta haluisin eka saada 10kg pois painoa. Tällä hetkellä painoa 81,7kg ja pituutta 171cm. Laihdutin jokunen vuos sitten 10kg mutta kaikki ne on hiipunu takas.

Herkkuja menee välillä viikossa ihan törkeesti, sipsit+dippi on aika menevä yhdistelmä ja suklaa.

Nyt sitten maanantaina päätin skarpata ja alottaa kuurin. Mieskin on onneks mukana joten tekee tästä vähän helpompaa =)
 
Suunnitelmissa on, että kävis joka päivä kävelemässä, onneks on koira...tosin mies on nyt pääsääntösesti hoitanu lenkitykset, koska on jättäny mut tekee ruokaa tai muuta vastaavaa ja ilmottanu et lähen käyttää nyt koiran. Yritäppä siinä sit mukaan. Meinas tuos maanantaina tehä saman, ni nyt sain sanotuks sille sit, et miks aina ku miul on kotona joku homma keske ni sie lähet koiran kans ulos? Ei voi oottaa koskaan! No, olisin voinu sen sanoo jo aiemmin, mut päätin joskus et katon kuin kaua se sitä tekee enne ku edes tajuaa kysyä haluunko mukaan! Jääräpääkö? En suinkaan! :D Ja tallustan myös töihin! Matkaa kun on niinkin huimat ku 1,5 km! =) Sit tuos miehen kans suunniteltiin, että alotetaan käymään salilla. Ja tietty yrittää kattoo mitä suuhunsa työntää! =)

Maanantaina kävin kävelyllä x2: eka 1h ja toinen 45min.
Eilen kävelin töihin ja pois eli 2x20 min.
Ja nyt oon lähössä lenkille...tähtään siihen tuntiin taas ja illalla vielä sitte uudestaa! =)
 
Itsekin taitaisin tänne ryhmään kuulua vaikka näennäisesti olen normaalipainoinen (myös painoindeksin mukaan vaikka en koko painoindeksiin "uskokaan" vaan omaan fiilikseen), mutta kiinteytystä yms kyllä haluan ja muutaman kilon poiskin kokonaan.
Ruokavalio on tällä hetkellä aika huono, syön epäsäännölllisesti ja välillä ihan täysin huonoa ravintoa. Roska -ja pikaruoka ei onneksi ole mun pahe, mutta parannettavaa on. Eilenkin söin jugurtin aamupalaksi, ison lautasen kiinalaisessa buffetissa ja sitten himassa muutaman kourallisen jostain jääneitä sipsejä :ashamed: pitkiä taukoja tulee ruokien väliin eikä useinkaan tule päivän sallittu kalorimäärä täyteen, mutta silti ei tod paino tipu.
Olen myös karsinut jonkin verran "ylimääräistä" viinin maistelua, mutta kun se on niin hyvää ja lasi kiireisen työpäivän jälkeen rentouttaa :heart: :D

Liikkua voi aina enemmän, tällä hetkellä olen salille päässyt kerran viikossa, mutta salia vaihdettaessa kohta täytyy yrittää viikossa ainakin 1krt puntti + 1krt spinning/bodypump. Kun viimeksi tuota rytmiä pidin yllä olin suhteellisen hyvässä kunnossa.

Ja te jotka olette vhh:lla, niin pistäkääs vinkkiä hyvistä resepteistä! =)
En ole itse tällä hetkelllä, mutta täältä löytyy paljo erilaisia reseptejä: karppaus.info :: reseptit

Onhan tuo tehokasta, meillä töissä muutama mieskin laihduttanut runsaita ylipainojaan pois tuolla. Mutta ovatkin sitten lähinnä syöneet kanafarmillisia määriä munia ja kanoja, possuittain pekonia jne. Itse mulla toi vhh ei innostanut sen takia pidemmän päälle kun en jaksanut noita reseptejä sittenkään ihan niin paljoa testailla eikä pystynyt syömään joka päivä munia ja pekonia yms eli se yksitoikkoisuus alkoi ärsyttämään. Yritin jonkin aikaa liha + vihannekset linjalla, mutta kesällä sitten päätettiin miehen kanssa ettei jaksa kikkailla vaan ollaan rennosti.
 
Mandala Kiitti....juu, en itekkään kyl meinannu ihan kokoaika karpiksi ruveta, mut voishan tuolta joitain ruokia kokeilla! =) Kerran teinkin sen vyötärönmetsästäjän pitsan...se oli yllättävän hyvää! =) Ja mitä tulee pekoniin, en voi sietää sitä! Et liekö mun osakarpista mitään tulee, mut kokeilen kumminki! :D
 
Tänään tuli ostettua karkkia samalla ku vuokrattiin pari leffaa, mutta käytiin kuitenkin lenkillä niin voi vähän paremmin mielin herkutella. Mutta tästä eteenpäin yks herkkupäivä viikkoon ja paljon lenkkeilyä =) Mä kans koitin jotain karppauksen suuntasta tuossa joku aika sitten, mutta just se että piti miettiä omat ja miehen ruuat vähän erikseen jne. niin ei jaksa siks kiinnostaa. Ennemmin syön normaalisti, pienempiä annoksia ja liikun niin sillä oon ennenki pudottanu painon.
 
Tervetuloa kaikille tasapuolisesti!!

Karppaus.infossa ON hyviä reseptejä! Mulla on se Karpin keittokirjakin, tilasin sen joskus. Juuri äsken tein ohjeella jauhelihapihvejä + lantturanskalaisia + punajuurilohkoja. Pihvit olivat aivan järkyttävän hyviä!! Mieskin tykkäsi, vaikka vain maistoikin.

Tärkeintä on, ettei tuota karppausta vedä överiksi. Kun kiloja on kerännyt vuosiakin, ei mikään ole pikavastaus painonpudotukseen. Kääntyy itseään vastaan myös se, että kyttää hiilarit kaikista purkeista, eikä uskalla enää edes hedelmiä syödä. Monelle riittää, että karsii ne pahimmat: sipsit karkit, pullat, limsat..

Mulla on toiminut systeemi, jossa jätän pois perunan, jauhot, sokerin, pastat, leivän. Tosin karppileipää syön. Tällä tyylillä mulla on aina alkuun pudonnut n. 2kg viikossa, yhden kesän aikana putosi 7kg. Toki ne tulevat takaisin jos palaa entiseen, mutta tuo antaa mukavan sysäyksen miettiä elintapojaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Neiti-81
Sunflower11
Toinen päivä menossa.. päänsärkyä mut muuten hyvä olo! Ainoo vaan et tekee mieli syödä, ei siis oo nälkä, mut se tapa et syö koko ajan.. Oonko ny pitäny sen niin et 3h välein syön, et tulee vähän tasasuutta, samaan aikaan lasten kans sit ni pysyy se rytmi.
 
Itse en oikein dieetteihin usko sillai, mutta elämäntapa muutoksiin kyllä. Vähän molempia yhdistelee South Beach dieetti.
Pääsääntöisesti se koostuu kolmesta vaiheesta joista eka on rankin kun pitäää olla kaksi viikkoa ilman huonoja hiilareita. Siitä sitten lisää raaka-aineita kuvioon kahdessa seuraavassa vaiheessa ja kolmosvaiheessa siis on jo tarkoitus että kyseessä olisi pysyvä elämäntapojen muutos. Tämän mukaan saa kyllä syödä täysjyväruokia yms.

Phase 1 reseptejä:
Kalyn's Kitchen: South Beach Diet Phase One Monthly Recipe Round-Ups

Vaikuttaa ihan mukavalta ja rennolta kunhan pääsisi tuon kahden viikon kynnyksen yli ja ehtisi plärätä mukavia uusia reseptejä :)

South Beach Diet – KarppausWiki
 
Sunflower sama tunne täällä, että tekis mieli syödä, vaikka ei olis nälkä :O ehkä se tästä rauhoittuu kun saa ruokailut taas säännöllisiksi :)

Tuohon karppaushommaan pitäs varmaan kans perehtyä vähän paremmin, vois vähän kokeilla vähentää noita hiilihydraatteja munkin ruokavaliossa :) oon huomannut että paljon paremmin jaksaa töissäkin jos on syönyt lounaaksi esim.kananrintafilettä ja salaattia kuin jos olis syönyt makaroonilaatikkoa.

Mä uskon kans yleisiin elämäntapamuutoksiin, mitkään "dieetit" ei tuo tulosta loppuelämäksi jos niitä omia tapojaan ei muuta :)
Täällä aamupalaksi tänään mansikka-omena-smoothie :) (sain joululahjaksi tuollaisen koneen millä noita on kätevä tehdä).
Mitäs te muut syötte aamuisin? se on mulle ehkä päivän vaikein ateria sen vuoksi, että työaamuisin ei tunnu koskaan olevan aikaa syödä, joten oon kiskonu yleensä aina autossa teekupin ja leivän, samalla kun vien poikaa hoitoon :D ehkä pitäs herätä varttia aiemmin aamulla, niin ehtis tehdä tuon syönnin muualla kuin liikkuvassa autossa :p
 

Yhteistyössä