Tsekatkaapas! FIKSUHUUTO, kuka osaa selittää?

Haukansilmä
Jarppistus on oikeassa. Kun vertaa sivuja fiksuhuuto ja mrsvensson, tuntuu perin oudolta, että täsmälleen samat tuotteet ovat huudettavina, kello käy samaan aikaan (siis Ruotsi tunnin jäljessä, ja kun joku kohde käynnistyy Suomessa aamulla klo 9, se käynnistyy Ruotsissa klo 8...). Lisäksi kaikki hinnat ovat samalla tasolla, katsokaa ja kerratkaa euroissa olevat hinnat kymmenellä niin saatte kruunuissa olevat hinnat.
Tämä koko homma haiskahtaa. Liikeideana tuo on mielestäni ok, kunhan pelisäännöt olisivat reilut. Nyt sitä luulee huutavansa vain oman maansa ihmisten kanssa kilpaa, mutta miten on oikeasti? Ajattelin kokeilla itse, vaan enpä aio enää.
 
Haukansilmä
Niinpä onkin, että tuolla bidboogie-sivulla on myös samat hinnat, ja nyt huomasin, että samat nimimerkitkin näkyvät kaikilla sivuilla, eli lievästi sanottuna raha juoksee...
 
Huijausta minunkin mielestä. Eihän kukaan voi tarkistaa voittaako noita huutoja kukaan "oikea" ihminen. Naapuri voitti sieltä kerran matkalahjakortin, joten uskon että ainakin välillä antavat ihan oikeasti niitä kamoja eteenpäin. Eikä kukaan pysty sitäkään tarkistamaan korottavatko he itse summia eli pitävät kauppaa käynnissä vaikka huutoja ei tulisi.
Ihan hyvän rikastumiskeinon on joku keksinyt..
 
vv
no tarjoajia vaan on enemmän, kun toimii kolmesta maasta. eli periaatteessa hankalampi saada voitto. mutta kyllä siellä näkyy kiteen martti voittelevan kohteita milloin se on huutamassa. itse tulin kerran toiseksi fiksuhuudossa.. ja onhan huutonet pullollaan senttihuutokauppa tavaraa. hakuun vaikka love veitsi* niin sieltä tulee varma senttikauppavoittajan nikki. koska uutta tavaraa myy, ja kaikki tuotteita joita senttihuutokauppoissa on ollut tarjolla.

en usko huijaukseen siinä mielessä etteivät laittaisi palkintoja huutajille. huijaukselta tuntuu se että fiksu ei taida kertoa että kolmessa eri maassa huudetaan samoja kohteita??
 
vv
17. Yritys saa avata huutokauppaan huutomahdollisuuden myös ulkomaisille asiakkailleen. Tällöin kauppaa käydään kyseisen maan rahayksiköllä.


fiksun sääntö nro 17!!!

mutta olisipa asiallista ilmoittaa että samoja kohteita huudetaan kolmesta maasta!!
 
Haukansilmä
Siinä mielessä on väliä kuinka monesta maasta huudetaan, että siitä kerrottaisiin heti kättelyssä. Minulla henk.koht ei ole varaa laittaa kymmeniä euroja viesteihin, jotta ehkä saisin 100 euroa maksavan tuotteen tai vast. Lisäksi kokisin mahdollisuuteni voittaa huuto suuremmiksi, jos huutaisin sinä hetkenä 100 000 suomalaisen kanssa enkä 1 000 000 britin ja svenssonin. Kyllä siellä varmasti aina joku saa jotakin, mutta kuinka moni jää nuolemaan näppejään?
 
öh
Edelliselläkin sivulla mainuttu samppis nimimerkki huutaa bb-hennan fiksuhuutokohdetta toistuvasti viimeisellä sekunnilla. Samaa tekee panthero nikki niin vahva tunne on, että ovat talon omia huutajia nostamassa hintaa ja estämässä kohteen sulkeutumista.
 
Tietoa huutokauppojen taustalta
Nuo ns. senttihuutokaupat käyttävät järjestelmällisesti botteja.
Se tarkoittaa, että palvelun automatiikka pitää tavaran myynnissä mahdollisimman pitkään.
Palvelut käyttävät useita nimimerkkejä tuota varten, jotka huutavat tuotteita automaattisesti ja estävät niiden sulkeutumisen. Jos tuote on menossa liian halvalla, botti tekee siihen voittavan huudon.
Tällöin palvelunjärjestäjä välttyy menettämästä tuotetta liian halvalla, sekä pitävän palvelun kiinnostavana, koska huutoja näyttää tulevan kokoajan (botit huutavat toistensa päälle). Varsinainen raha palveluun tulee tietysti niistä asiakkaista, jotka sitten joutuvat huutamaan aina lisää botin jälkeen.


Lisätietoa miten botit toimii löytyy mm. http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/t537396
Malli tietysti vaihtelee eri sivuilla, eikä toimi kaikkien kohdalla. Kaikki palvelut ei varmasti botteja välttämättä käytä, mutta kriittinen kannattaa olla ettei tule huijatuksi.
Yrityksen sijaitseminen ulkomailla on varmasti yksi merkki, että botteja voisi olla käytössä. Silloin lainkoura ei ylläpitäjiin yllä eikä poliisi saa palvelua suljettua.

En nimeä mitään tiettyä paikkaa botteja käyttäväksi vaan jokainen voi itse tehdä johtopäätöksensä omien tietojensa mukaan.
 
Tiuku
Minä en kyllä usko bottien käyttämiseen, koska niitä ei yksikertaisesti tarvita valtavan huutajamäärän takia. Sen sijaan huudot voidaan kaupan puolesta keinotekoisesti katkaista jossain vaiheessa, että ihmisiä houkuttaisi enemmän osallistua ja voittomahdollisuudet näyttäisivät paremmilta. Voittoa tulee kuitenkin hirvittäviä määriä useista tuotteista, joten jotkut saavat mennäkin hiukan halvemmalla.

Itse voitin viime viikolla iPodin 0,05 eurolla.
 
Skotti
www.fiksuhuuto.com/index.ph p
zonapuja.com/index.ph p
www.mrsvensson.se/index.ph p
www.bidboogie.co.uk/index.ph p

img21.imageshack.us/img21/8991/fiksuhuutosuomiax3.jp g
img3.imageshack.us/img3/9972/fiksuhuutoespanjabn8.jp g
img525.imageshack.us/img525/4329/fiksuhuutoruotsird8.jp g
img525.imageshack.us/img525/3855/fiksuhuutobrititvx6.jp g

Jussihan sanoi viime vuoden alussa julkisesti, jotta pystyy todistamaan, että jokaisen huudon takana on ihminen eikä firma ole lähdössä Maltalle. (KVG)!

Poliisi kolkutteli ovelle ja todistelut pääs unohtumaan .. ja Malta kutsui ;)
 
vierailija
Hei. Itsekin olen seurannut tuota fiksuhuutoa.Aloittaja unohti mainita espanjassa toimivan pujalista.com.Seurasin muutamana päivänä fiksuhuutoa ja näitä 3 muuta sivua yhtäaikaa rinnakkain ja tein johtopäätöksen että huudamme samoja tuotteita yhtäaikaa 3 muun huutajien kanssa.Mm.hanjel on espanjasta.falk ja toughenough ruotsalaisia.leevilutunen suomesta,samoin kotiliesi, xxx6767,tassuli ja moni muu kova voittaja jotka usein voittavat.Eli minun huuteluni loppuivat tuohon kun käsitin asian.Lisäksi VIP clubi tuli voimaan ja jotkut ostivat heti 10000 huutoa lähes kerralla.Eipä meillä tavan pulliaisilla ole paljon mahdollisuuksia voittaa jotka yrittävät n.50 huudolla jotain saada.Huijausta koko touhu ja paras pysyä erossa jos haluaa rahansa pitää ,eikä olla rahoittajana noille koville huutajille ,jotka sitten nappaavat voitot kuitenkin.Mielestäni fiksun yp.n pitäisi mainita että huudamme yhtä aikaa 3 muun maaan huutajan kanssa.Lahjakortit mm.bensa ja s-kortti on eri maiden sivuilla vaan sen maan kaupan kortti,mutta samalla lailla suomen nimimerkit näkyi espanjan sivun kohteessa tai ruotsin statoil kohteessa.Aika hurjaa tälläinen,ja moni ei tiedä välttämättä asiaa...
 
kimmo
Nyt on rahaa tarjolla... Eikö riitä, että saat kamat halvalla? Eikö riitä, että saat kamat ilmaiseksi? No nyt vaan tienaat sitä enemmän rahaa mitä enemmän ostat!? Kuinka hyvä diili voi olla?

http://www.negahuuto.fi/
 
Repa
Alkuperäinen kirjoittaja kimmo:
Nyt on rahaa tarjolla... Eikö riitä, että saat kamat halvalla? Eikö riitä, että saat kamat ilmaiseksi? No nyt vaan tienaat sitä enemmän rahaa mitä enemmän ostat!? Kuinka hyvä diili voi olla?

http://www.negahuuto.fi/
Poistakaa mainokset! Halpamaista

 
morkkis
Kävin eilen sitten tsekkaas tämän negahuuto sivun ja ohan toi nyt kyllä paras vaihtoehto senttikaupoista, mua kiinostaa ainakin raha ja saa sen tuotteen ilmaiseksi. Jos esim laittaa nyt 15? sijotuksen ja huutaa kohdetta jossa on -1,54 vaikka negahinta niin saa ainakin 10? takaisin jos voittaa eli menetin 5? ja tienasin tuotteen :) Jeps toimii !
 
jäbyliasd
Alkuperäinen kirjoittaja Jukka:
Lähes neljä kuukautta fiksuhuudon sivuilla ollut bmw oli tuottanut fiksuhuutoporukalle 1766.83*1.9?*100= 335 697.7? Fiksuhuudon oman sivun mukaan se on kuitenkin myyty sentillä samppis-nimimerkille :
http://www.fiksuhuuto.com/index.php?id=xbuqr_vag&KID=852
ehkäpä siinä on selitys etteivät he ole mainostaneet auton myyntiä missään.
Sivun alalaidassa lukee:

HUOM! TUOTE ON KANSAINVÄLINEN JA SITÄ ON MAHDOLLISTA HUUTAA MYÖS MUUALTAKIN KUIN SUOMESTA!

Outoa...
 
MST81
Moikka

Lokakuu alussa "voitin kattilasarjan" laskunkin maksoin ihan kiltisti, summahan oli aika naurettava 15? maksimissaan. Joka tapauksessa huutaja oli mennyt vähintäänkin 30 kpl samaan kohteeseen. Eli jos jokainen huuto maksaa 1-2? +15? niin tulee aika kalliiksi ko. kattilasarja. Joka tapauksessa niitä kattiloita en koskaan saanut kotiini. Yritin lähettää sähköpostia, siihen ei vastata. Löysin jopa jonkun suomalaisen kännykkänumeron (yrityshän on rekisteröity Kyproksessa, enkä Kyprokseen todellakaan soita), josta vihainen täti vastasi "fiksuhuuto" ja vähän ajan päästä puhelu vaan katkesi, kun aloin valittaa...sen jälkeen en enää saanut siihen kännykkään yhteytää...taidanpas käydä tekemässä rikosilmoituksen..vai onko kellään oikeaa puh.numeroa, johon soittaa?? Jos tämä ei ole huijausta, miksi ei ole kunnon asiakaspalvelua tai vaikka neuvontapistettä?
 
En kehtaa nikillä
Minun mies pani tuohon Fiksuhuutoon 3000 euroa lyhyessä ajassa. Heti kun "löysi" tuon sivuin, kerroin, että mikä juttu siinä on takana. Kuitenkin halusi yrittää...... voi herra että minä "kehuin", kun selvisi, että on laittanut jo tonnin huutorahaa. KSitten se alkoi selitellä, että nyt lopetan, pakko nämä huudot vain käyttää, jotka on jo maksettu. Voi huokaus. Looppujen lopuksi kolme tonnia meni ennen kuin tyhmempikin tajusi!! Saakeli!! *** No eipä ollu minun rahoja, mutta vain mulla voi olal näin tyhmä ukko.

Ja lisäys: ainut mitä voitti olivat ne paketit lisää huutoja.
 
MST81
Moi vaan kaikille. Olin lokakuussa "voittanut" kattilasarjan vähintään 40 huudon jälkeen. No, tiedoksi vaan, en koskaan saanut niitä tuotteita itselleni, vaikka laskunkin maksoin ihan kiltisti!!!! Tuotetta ei koskaan tullut kotiini!!!! Yritin kirjoittaa asiakaspalveluun, mutta minulle ei vastata. Puh.nroa en tiedä, ainoastaan Kyproksen (yrityshän on rekisteröity sinne), 118 palvelunumeron kautta sain myös kännykän, johon ei saa yhteyttä!! HYVÄT IHMISET ÄLKÄÄ HUIJATKO ITSEÄNNE, HUIJAUSTA ON KOKO HOMMA! Sitä paitsi sain tietää, että ko. kattilasarja maksaa kaupassa vain 54?, sivustolla sen arvo oli muistaakseni 99?.

p.s. Tietääkö kukaan oikeaa puh. numeroa, josta saisi jonkun kiinni ja johon voisi valittaa??
 

Yhteistyössä