Hei Jonsered! Kiitos vastauksesta, vieläpä nopeasta vastauksesta. Täs ois sulle kukkapuska kiitokseksi. :flower: =)
Ehkäpä mulla saattaa se fibromyalgia olla... Oon vaan niin pahuksen epävarma, kun se diagnoosin tekijä oli mun mielestä niin mahdoton hosuja... Ja sit kun kävin tammikuussa neurologilla niin se oli sitä mieltä, ettei mun kivut oo fibromyalgiaa nähnykään.
Mulla alkoi viime kesänä tulla kaikenlaista kipua ja olin heinäkuussa ihan yliväsynyt. Mul oli viime vuoden puolella mm. sormisärkyä & aamujäykkyyttä, vasen ranne kauan kipeä ja tosta peukaloon päin menevistä nivelistä, oikeassa ranteessa oireili vähän samaa, jomotusta kainaloiden seuduilla (ei siis kainaloissa vaan reunamilla ja kainaloiden alapuolella tossa rintsikoiden kohdalla kyljessä), kaulan sivuilla tuli välillä kipeitä vihlasuja, käsivarsissa samaten samanlaisia kipeitä vihlasuja, nilkat kipeet ja jäykät aamusin, polvet mulla on särkeny jo varmaan 4-5 vuotta, sormissakin oli jo 2001-2002 muutaman kuukauden aamujäykkyyttä, alaselkäjäykkyyttä...
Tossa loppuvuodesta olikin oireetonta jaksoa näiden osalta, mutta silloin vaivasi niska-päänsäryt tosi pahoin. Se kun helppas niin nyt taas alkoi maaliskuulla kipuilla nää kainalonseudut ensin, sit vähän on särkeny sieltä sun täältä ja nyt uusimpana ollu nyt kymmenen päivää vatsa kipeä. Kipeä kohta ylävatsassa ja alkuviikosta oli muutamana päivänä huonoa oloa. Kävin lääkärissä ja sain kahden viikon kuurin sellaisia tabletteja, jotka tekee suojaavan kalvon vatsaan. Kokeillaan, josko tämä oliskin närästyksen aiheuttamaa. Toivon todella, että nää lääkkeet tehoaa, ettei mun tarttis pelätä mahassa olevan jotain muuta...
Eli kaikenlaista reistailua mullakin ja melkeinpä jatkuvasti. Yksi paikka, kun hieman hellittää niin jo on toinen paikka kipeä. Ota näistä sitten selvää mitä mikäkin on... Itselläni kauhea syöpäfobia... Mutta kukaan lääkäri ei ole epäillyt olevan mitään vakavaa, onneksi. =)
Kauhean rankkaa vaan tällänen jatkuva pelko, mutten voi sille mitään, kun koko ajan on jostain päin kipeä ja oireet niin omituisia. :/
Triptyliä on mullakin, mutten tahdo muistaa ottaa sitä säännöllisesti. Yritän nyt opetella muistamaan. Josko se auttais...